וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרוריסט עם מצ'טה": נדחתה תביעה של פדופיל נגד רב שהזהיר מפניו

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 10:03

בית משפט השלום בירושלים דחה את תביעתו של יונה וינברג, עבריין מין מורשע שעלה לישראל מארה"ב, נגד הרב יעקב הורוביץ - שהזהיר מפניו את הקהילה החרדית בבירה. השופטת מתחה ביקורת על אי-רישום עברייני המין בישראל. הרב: "חובה קדושה להזהיר שלא יפגעו בנפשות של ילדינו"

בית משפט השלום בירושלים דחה תביעת דיבה שהגיש פדופיל מורשע, שעלה לישראל מארצות הברית, נגד רב חרדי שהזהיר את הקהילה בישראל מפניו. בפסק הדין קבעה השופטת מיכל הירשפלד כי הפרסום של הרב יעקב הורוביץ נגד הפדופיל יונה (ג'ייסון) וינברג בן ה-41 הינו אמת וכולל הבעת דעה בתום לב, ולכן דינה של התביעה להידחות.

לצד זאת, ציינה הירשפלד כי השתכנעה שהרב "חש כחדור שליחות ציבורית", זאת לאחר "שנחשף למקרים רבים של פגיעה מינית בקטינים, שלטענתו אף שלחו יד בנפשם". עוד הוסיפה כי הרב "ראה במי שביצע פגיעות שכאלה, כמי שרצח את נפשם של הקטינים".

ויינברג. מתוך מאגר עברייני המין האמריקאי, מערכת וואלה!
עבד בארה"ב כמורה המכין נערים לבר מצווה - והורשע בפדופיליה. וינברג/מערכת וואלה!, מתוך מאגר עברייני המין האמריקאי

וינברג עבד בארצות הברית כמורה המכין נערים לבר מצווה. הוא הורשע במהלך 2009 בעבירות של ניצול מיני של שני ילדים בני 13, ונידון ל-13 חודשי מאסר. בקיץ 2014 הוא עלה עם משפחתו לישראל ועבר להתגורר בשכונת הר נוף בירושלים. שמו ותמונתו מפורסמים ברשימת עברייני המין של הרשויות בארצות הברית, והוא הוגדר כבעל מסוכנות לציבור בדרגה 3 - הגבוהה ביותר, המלמדת על חשש כי הוא יחזור על מעשיו.

על כן ביקש הרב הורוביץ, מחנך אמריקני הפועל נגד ניצול מיני של ילדים בחברה החרדית, להזהיר את הקהילה בישראל מפני עבריין המין ואף צייץ נגדו בטוויטר. "תושבי הר נוף, עבריין המין המורשע יונה וינברג מוגדר ברמת סיכון 3, התייחסו אליו כאל טרוריסט עם מצ'טה". האזהרה נכתבה כחודשיים לאחר הפיגוע בבית הכנסת בשכונה, בו שני מחבלים דקרו למוות ארבעה מתפללים. בתגובה, הגיש וינברג תביעת לשון נגד הורוביץ בסך של 200 אלף שקלים, בגין הנזקים שנגרמו לו ולמשפחתו.

לצד הזיכוי בסעיף התביעה המרכזי, השופטת חייבה את הרב בתשלום מינימלי של 3,000 שקלים פיצויים על שני פרסומים אחרים, לפיהם ויינברג חילק לילדים סוכריות ללא הכשר וכי הינו עבריין נמלט.

עוד בוואלה!

עם איזוק אלקטרוני: המורה החשוד בביצוע עבירות מין בתלמידתו ישוחרר למעצר בית

לכתבה המלאה
יעקב הורביץ. באדיבות המצולמים
הורוביץ/באדיבות המצולמים

השופטת מתחה ביקורת מרומזת על כך שבישראל אין רישום של עברייני מין, ואין מעקב אחר עברייני מין העולים לישראל: "לא מצאתי לייחס לנתבע זדון. התרשמתי כי המניע לפעולותיו היה מניע אלטרואיסטי שבבסיסוס דאגה כנה לשלום הציבור, בין השאר בהתחשב בכך שבניגוד למקום בו ביצעו את מעשיהם, עברייני מין יהודים העולים ארצה על פי חוק השבות אינם נתונים לכל מגבלה בישראל".

לאחר קבלת פסק הדין, הרב הורוביץ סיפר כי בכוונתו להמשיך ולהתריע מפני פדופילים ועברייני מין בקהילה החרדית. "התורה מצווה עלינו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', מוטלת עלינו חובה קדושה להזהיר מפני פדופילים ועברייני מין, כדי שלא יפגעו בנפשות של ילדינו. אני שמח מאוד שבית המשפט הכיר בזכות להמשיך בפעילות הזאת". עוד הוסיף כי "הגיע הזמן שיוקם בישראל מאגר משפטי של עברייני מין שעולים ארצה מטעם חוק השבות, כדי שהרשויות הרלוונטיות יוכלו לפקח עליהם".

מעורך הדין יצחק בם, שייצג את הרב הורוביץ, נמסר כי "יונה וינברג הוא פדופיל נקלה ומסוכן שהורשע בפגיעה מינית בקטינים. הקביעה שמותר לומר על פדופיל מסוכן שראוי להתייחס אליו כאילו היה מחבל עם מצ'טה היא חשובה ואנו מברכים עליה".

עו"ד איתן להמן, המייצג את ויינברג, מסר: "מתברר שמרשי אינו מסוכן כרוצח, אליו השווה אותו הורוביץ, ובוודאי אינו עבריין נמלט. הורוביץ יידרש למחוק את כל עשרות הפרסומים השקריים שעשה בעניינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully