וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים לרפואה חוסמים כבישים בתל אביב: "קיצור - או מלחמה"

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 18:34

כ-200 סטודנטים מכל רחבי הארץ ומכל הפקולטות הפגינו ברחובות תל אביב, לאות הזדהות עם מחאת המתמחים. ההפגנה החלה ברחבת הסינמטק בעיר, ומשם צעדו המוחים ברחוב אבן גבירול. מאוחר יותר, חסמו המפגינים את צומת עזריאלי

כ-200 סטודנטים לרפואה מכל רחבי הארץ הפגינו היום (ראשון) בתל אביב על מתווה החדש לקיצור התורנויות של המתמחים, שלא הביא לשינוי מהותי בתנאי העסקתם. המוחים החלו להפגין ברחבת הסינמטק בתל אביב והמשיכו לצעוד על רחוב אבן גבירול, ובהמשך חסמו את צומת עזריאלי.

הפגנה זו מתקיימת לאחר שכ-2,590 מתמחים בבתי החולים הגישו לפני כשבועיים את התפטרותם למשרד הבריאות, כמחאה על המתווה החדש, שחל רק על עשרה בתי חולים בפריפריה, ושלטענתם אין בו בשורה של ממש.

הפגנת סטודנטים לרפואה בתל אביב 17 באוקטובר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
מוחים בהזדהות עם המתמחים. ההפגנה, היום/TPS, אלישיב רקובסקי

בשבוע שעבר הגיע שר הבריאות ניצן הורוביץ במפתיע לפגישת המתמחים עם מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש וגורמי מקצוע במשרד הבריאות. הפגישה נערכה ברקע חתימתם של המתמחים על מכתבי התפטרות, ויו"ר ארגון המתמחים "מרשם" ד"ר ריי ביטון מסרה בסיומה כי "התקיימה שיחה פתוחה עם השר וצוותו במטרה לשמוע ולהשמיע. אך מו"מ לא היה כאן ולכן אין בשורה. אנחנו ממשיכים, בצער, עם מהלך ההתפטרות".

עוד בוואלה!

אין הסכמות בין המתמחים למשרד הבריאות: "ממשיכים עם תהליך ההתפטרות"

לכתבה המלאה
הפגנת סטודנטים לרפואה בתל אביב 17 באוקטובר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
ההפגנה, היום/TPS, אלישיב רקובסקי

טרם הפגישה אמר שר הבריאות כי "החלטתי להצטרף לשיחה כי אני השר של המתמחים. הם חשובים לי, ואני עובד למענם עוד מימי כחבר כנסת באופוזיציה. אני מגיע להביע את הערכתי הגדולה למתמחות ולמתמחים, חשוב לי לראות אותם כבר היום, להקשיב ולהבין מה מפריע להם".

הורוביץ המשיך אז ואמר כי "כמו שעשינו מאז שהתחלנו להניע את תהליך קיצור התורנויות, נמשיך לעבוד עם המתמחים בשיתוף פעולה ובקשר רציף. אני מחוייב לקיצור ההתמחויות, בכל בתי החולים ברחבי הארץ. אמרתי את זה מהיום הראשון שלי בתפקיד, ואני אשיג את היעד הזה. אנחנו כבר עכשיו מתחילים בצעד גדול ומשמעותי, וזו רק ההתחלה".

הפגנת סטודנטים לרפואה בתל אביב 17 באוקטובר 2021. אלישיב רקובסקי, TPS
ההפגנה, היום/TPS, אלישיב רקובסקי

לפני כשבועיים נמסר מארגון המתמחים "מרשם" בנושא המתווה החדש שהוצג כי "ההיתר מבהיר כ קיצור התורנויות, כפי שאמרנו, יחול רק על 10% מהמתמחים. 90% מהמתמחים ימשיכו לעשות תורנויות של 26 שעות. לכמה זמן? לא ברור. אין בהיתר איזכור כלשהו לתאריך יעד שבסופו כל המתמחים יעברו לתורנויות של 16+2".

"המקצועות הכירורגים הוחרגו לגמרי מהמתווה", הוסיפו בארגון. "שר הבריאות מפחד לקצר תורנויות לכירורגים במקום לפחד שמתמחה בשעה ה-25 שלו לתורנות, יאחוז סקלפל מעל גופו של מנותח. סדר העדיפויות מעוות. זו לא בשורה, זו מריחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully