וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הסכמות בין המתמחים למשרד הבריאות: "ממשיכים עם תהליך ההתפטרות"

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 1:45

השר הגיע לפגישה שמקיימים נציגי המתמחים עם מנכ"ל משרד הבריאות בניסיון לפתור את המשבר לאחר חתימתם של 2,590 מתמחים על מכתבי התפטרות. "החלטתי להצטרף לפגישה כי אני השר של המתמחים והם חשובים לי", אמר השר. בתום הפגישה אמרה יו"ר ארגון המתמחים: "אין בשורה"

בווידאו: יותר מאלף מתמחים מפגינים בתל אביב/באדיבות המצולמים

שר הבריאות ניצן הורוביץ הגיע הערב (ראשון) במפתיע לפגישת המתמחים עם מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש וגורמי מקצוע במשרד הבריאות. הפגישה נערכה ברקע חתימתם של 2,590 מתמחים על מכתבי התפטרות, כמחאה על המתווה החדש לקיצור התורנויות שלהם.

במהלך המו"מ בין המתמחים למשרד הבריאות, ביקש ארגון המתמחים "מרשם" לבטל את ההגבלה ל-6 תורנויות בחודש. זאת, כדי להביא קיצור חלקי של המשמרות גם למרכז הארץ ולא רק לבתי החולים בפריפריה. במשרד הבריאות הסתייגו ממהלך זה, כיוון שהמשרד מעוניין לקבוע את התשתית של המתווה החדש בבתי החולים הפריפריאליים תחילה.

יו"ר ארגון המתמחים "מרשם" ד"ר ריי ביטון מסרה בתום הפגישה: "התקיימה שיחה פתוחה עם השר וצוותו במטרה לשמוע ולהשמיע. אך מו"מ לא היה כאן ולכן אין בשורה. אנחנו ממשיכים, בצער, עם מהלך ההתפטרות".

"אנחנו מאוד מקווים שיהיה מו"מ אמיתי", המשיכה ביטון. "הזמנו את השר לנהל איתנו שיחה פרקטית כדי להציע צעדים שיוכלו להביא לפתרון המשבר הקשה הזה. בצער רב נמשיך בתכניתנו ונגיש השבוע את מכתבי ההתפטרות האישיים".

מצד השר הורביץ נטען כי הפגישה הייתה ברוח טובה וכי הם צפויים להיפגש שוב בימים הקרובים.

הפגנת מתמחים לקיצור התורנויות בתל אביב, 9 באוקטובר 2021. אלעד גוטמן, אתר רשמי
הפגנת המתמחים, אתמול/אתר רשמי, אלעד גוטמן

טרם הפגישה אמר שר הבריאות: "החלטתי להצטרף לשיחה כי אני השר של המתמחים. הם חשובים לי, ואני עובד למענם עוד מימי כחבר כנסת באופוזיציה. אני מגיע להביע את הערכתי הגדולה למתמחות ולמתמחים, חשוב לי לראות אותם כבר היום, להקשיב ולהבין מה מפריע להם".

הורוביץ המשיך ואמר כי "כמו שעשינו מאז שהתחלנו להניע את תהליך קיצור התורנויות, נמשיך לעבוד עם המתמחים בשיתוף פעולה ובקשר רציף. אני מחוייב לקיצור ההתמחויות, בכל בתי החולים ברחבי הארץ. אמרתי את זה מהיום הראשון שלי בתפקיד, ואני אשיג את היעד הזה. אנחנו כבר עכשיו מתחילים בצעד גדול ומשמעותי, וזו רק ההתחלה".

במסגרתם מאבקם, יותר מאלף מתמחים מבתי החולים הפגינו אתמול בתל אביב. המפגינים צעדו מרחבת הסינמטק וחסמו רחובות באזור אבן גבירול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully