וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט בישיבת הממשלה: "אנחנו מנצחים את הגל הרביעי של הקורונה"

עודכן לאחרונה: 17.10.2021 / 12:14

בפתיחת הישיבה ציין ראש הממשלה לחיוב את מגמת הירידה בתחלואה בנגיף הקורונה בארץ. עוד דיבר על פתיחתה של שנת הלימודים באוניברסיטאות ועל ההתפתחויות בלבנון ובעיראק, שם החלו התקוממיות נגד האיראנים. לבסוף הזכיר כי על הממשלה להערך לקראת התקציב שיש להעביר בחודש הבא

בווידאו: רה"מ מכריז בזהירות על סיומו של הגל הרביעי/מערכת וואלה!

הממשלה התכנסה היום (ראשון) לישיבתה השבועית במשרד ראש הממשלה, שצפויה לערוך כשעתיים וחצי. בישיבה תציין הממשלה את יום העלייה, ותדון בעידוד עלייה וקליטה מיטבית של העולים. בהמשך תדון בסיוע צה"ל למערכת הבריאות בהתמודדות עם נגיף הקוורנה, וכן בהארכת ההכרזה על מצב חירום בשל הנגיף. עוד ידונו על הארכת התקשרות עם חברות חקלאות ימית בשטח הנמל ופתיחת שנת הלימודים האקדמית התשפ"ב.

בפתיחת הישיבה ציין בנט את מספר החולים הקשים בנגיף הקורונה, שירד בסוף השבוע משמעותית, ואמר כי ניתן לומר "בזהירות שאנחנו מנצחים את גל הדלתא". הוא הדגיש כי אין מדובר בסוף הטיפול בנגיף, וכי הם נערכים לקראת ה"אומגה", שם קוד לווריאנט חדש שעשוי לפרוץ בעתיד, וכן לשפעת עם בוא החורף.

עוד ציין כי מחר יקבלו בממשלה החלטה סופית בעניין הרחבת הכיתה הירוקה לגני הילדים וכלל מערכת החינוך. לדבריו, ההיגיון המנחה את התכנית הוא שכמות גדולה של בדיקות תמנע בידודים של הילדים.

ישיבת ממשלה 17 באוקטבור 2021. רויטרס
"בזהירות שאנחנו מנצחים את גל הדלתא", בנט בישיבת הממשלה/רויטרס

בישיבה דיבר בנט על פתיחת שנת הלימודים האקדמית, במהלכה שבו 350 אלף סטודנטים לספסל הלימודים. בנט ציין כי הסטודנטים חזרו ללמוד לא זום, אלא בלימודים פרונטלים רגילים. "המדינה פתוחה, המשק פתוח ושגרת החיים נמשכת", אמר. לטענתו מדובר בתוצאה של מדיניות הממשלה הנוכחית, שהוכחיה את עצמה והצליחה מאוד. כמו כן הוא קרא לסטודנטים ולצוותי ההוראה להקפיד על התו הירוק.

ישיבת ממשלה 17 באוקטבור 2021. רויטרס
"המדינה פתוחה, המשק פתוח ושגרת החיים נמשכת", בנט/רויטרס

בהמשך הוא הזכיר את האירועים האחרונים שהתרחשו בעיראק ובלבנון, שם לדבריו לאזרחים "נמאס מהשחיקה האיראנית". הוא הזכיר את המכה הקשה שספגו המיליציות השיעיות בעיראק בבחירות שהתקיימו בה בשבוע שעבר, ואמר כי בכל מקום אליו האיראנים מגיעים, ישנה אי יציבות.

לבסוף דיבר על תקציב המדינה, שאמור לעבור בחודש הבא. "מדובר בתקציב חשוב שיחזיר את המדינה למסלול", ציין. הוא הודה לשר האוצר אביגדור ליברמן וליתר שרי הממשלה,על שיתוף הפעולה שלהם. כמו כן הוא קרא לכלל חברי הקואליציה להתמקד במשימת העברת התקציב, והגדיר אותה כ"משימה העיקרית לשבועות הקרובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully