וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: לפחות 45 הרוגים בפיגוע שני בתוך שבוע במסגד שיעי

עודכן לאחרונה: 16.10.2021 / 10:44

מחבלים מתאבדים של דאעש תקפו את המסגד בעיר הדרומית קנדהאר, בסיסו הרוחני של טליבאן. הארגון הבטיח לתפוס את האחראים ולהעמידם לדין על פי השריעה. בשבוע שעבר נהרגו יותר מ-40 איש בפיגוע של דאעש, הרודף את המיעוט השיעי, בצפון המדינה

זירת פיגוע במסגד שיעי בעיר קנדהאר, אפגניסטן, 15 באוקטובר 2021. AP
"מי שעשה את זה הוא אויב של האסלאם". זירת הפיגוע במסגד בקנדהאר, היום/AP

לפחות 45 בני אדם נהרגו וכ-70 נוספים נפצעו בפיצוץ במסגד שיעי בעיר קנדהאר שבדרום אפגניסטן - כך אמרו היום (שישי) גורמים רשמיים, שבוע אחרי פיגוע קטלני של דאעש במסגד שיעי בצפון המדינה. ארגון המדינה האסלאמית (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע.

בתמונות שפרסמו עיתונאים מקומיים נראו נפגעים רבים שרועים על הרצפה המגואלת בדם של המסגד.
כוחות מיוחדים של טליבאן הגיע למסגד אחרי הפיצוץ, והתושבים בקנדהאר, הבסיס הרוחני של הארגון, נקראו לתרום דם לפצועים. בהצהרת ארגון הטרור נמסר כי שני מחבלים מתאבדים ירו בשומר בפתח המסגד, ולאחר מכן נכנסו פנימה ופוצצו עצמם בין המתפללים.

דובר טליבאן אמר כי כוחות הביטחון הצטוו ללכוד את האחראים ולהעמידם לצדק תחת החוק האסלאמי. טליבאן, בדומה לדאעש, הוא ארגון סוני הדוגל בפירוש מחמיר של האסלאם, אך בניסיון לזכות בלגיטימציה בינלאומית עם חזרתו לשלטון אחרי 20 שנות מלחמה בארצות הברית, הוא הבטיח להגן על כל המיעוטים במדינה.

"אני לא יודע מי עשה זאת, זה אויב של האסלאם. אבל הם לא יכולים לגרום לפילוג בקרב המוסלמים", סיפר האג'י סרוואר האזרה, קבלן המתפלל במסגד ושהגיע אליו זמן קצר אחרי הפיצוץ. הוא סיפר לרויטרס כי ראה פצועים ומתים במסגד.

זירת פיגוע במסגד שיעי בעיר קנדהאר, אפגניסטן, 15 באוקטובר 2021. AP
בטליבאן מסרבים לשתוף פעולה עם ארה"ב נגד דאעש. זירת הפיגוע/AP

הפיגוע השני בתוך שבוע נגד המיעוט השיעי במדינה, הנרדף על ידי דאעש, מגביר את החשש מפני התרחבות הכאוס באפגניסטן. טליבאן מתקשה להשליט את מרותו ברחבי המדינה וכוחותיו מותקפים מדי יום, במקביל לקריסה כלכלית והקושי להשיג סיוע בינלאומי.

טליבאן דחה את האפשרות שישתף פעולה עם ארצות הברית במאבק נגד דאעש, אולם הארגון הרים את ראשו אחרי השלמת הנסיגה של הכוחות הזרים באוגוסט. הפגיעה בשיעים באפגניסטן עלולה להחריף את המתיחות בין הקבוצות האתניות הרבות במדינה, ולעורר דאגה באיראן השכנה.

"אנחנו מקווים שמנהיגי טליבאן יפעלו באופן נחרץ נגד מתקפות הטרור המרושעות האלו", מסרה שגרירות איראן באפגניסטן בציוץ בחשבון הטוויטר שלה. משלחת האו"ם לאפגניסטן אמרה כי יש להעמיד לדין את האחראים.

רוב השיעים באפגניסטן הם האזרים, קבוצה אתנית הדוברת פרסית שנרדפה בתקופת המשטר הקודם של טליבאן בשנות ה-90. משלחת האו"ם לאפגניסטן אמרה כי יש להעמיד לדין את האחראים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully