וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: עשרות הרוגים ופצועים בפיצוץ במסגד שיעי בצפון המדינה

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 19:29

המדינה האסלאמית קיבלה אחריות על הפיגוע, בו נהרגו 46 בני אדם ויותר מ-140 נפצעו. בטליבאן מעריכים כי מחבל מתאבד הסתנן לתוך המסגד בעיר קונדוז ופוצץ את עצמו במהלך תפילות יום השישי. מדובר בפיגוע הקטלני ביותר במדינה מאז נסיגת הכוחות האמריקניים באוגוסט

בווידאו: זירת פיגוע ההתאבדות בקונדוז באפגניסטן/ללא

46 בני אדם נהרגו ויותר מ-140 נפצעו בפיצוץ שאירע היום (שישי) במסגד שיעי בצפון אפגניסטן - כך אמר גורם בטליבאן. ארגון המדינה האסלאמית קיבל אחריות לפיגוע, שהינו הקטלני ביותר שהתרחש במדינה מאז נסיגת הכוחות האמריקניים באוגוסט.

דוסט מוחמד עוביידה, סגן מפקד המשטרה בפרובינציית קונדוז, אמר מעט לאחר הפיצוץ כי רוב הנפגעים הרוגים. לדבריו, ייתכן שהמתקפה בוצעה על ידי מחבל מתאבד. "אני מבטיח לאחינו השיעים כי טליבאן ערוכים להבטיח את ביטחונם", אמר עוביידה. הוא הוסיף כי החקירה נמצאת בעיצומה.

מאז שטליבאן השתלט על המדינה באוגוסט, לוחמיו הותקפו בפיגועים קטלניים של דאעש, כולל ירי מארבים ופיצוץ בתחילת השבוע במסגד בבירה קאבול.

הפיצוץ אירע במהלך תפילת יום השישי, כשהמסגדים בדרך כלל עמוסים במתפללים. עלי רזא, עד ראיה, סיפר כי הוא התפלל בזמן הפיצוץ וכי ראה נפגעים רבים. תמונות וסרטונים מהמקום תיעדו את כוחות ההצלה נושאים גופה עטופה, והמדרגות בכניסה למסגד היו מכוסות בדם.

אנשים מתבוננים בנזק בתוך המסגד בעקבות הפיצוץ בקונדוז, אפגניסטן. 8 באוקטובר 2021. AP
הפיגוע הקטלני ביותר במדינה מאז נסיגת הכוחות האמריקניים. זירת הפיגוע, היום/AP
זירת פיגוע ההתאבדות במסגד בקונדוז באפגניסטן, 8 באוקטובר 2021. AP
מספר רב של מתפללים נהרגו ונפצעו. זירת הפיגוע/AP

דובר טליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, אמר מוקדם יותר כי המסגד השיעי היה המטרה וכי "מספר רב" של מתפללים נהרגו ונפצעו. לדבריו, כוחות מיוחדים של הטליבאן הגיעו למקום והם חוקרים את האירוע.

שלוחת דאעש באפגניסטן אחראית גם לפיגוע הקטלני בנמל התעופה בקאבול, שבו נהרגו יותר מ-180 איש, בהם 13 חיילים אמריקנים, בימים האחרונים שקדמו לנסיגה הכאוטית. רוב המתקפות של דאעש בוצעו מאז במזרח אפגניסטן, מעוזו, ובקאבול.

זירת פיגוע ההתאבדות בקונדוז שבאפגניסטן, 8 באוקטובר 2021. AP
זירת פיגוע ההתאבדות בקונדוז שבאפגניסטן, 8 באוקטובר 2021/AP

ההאזרים, שהם בעיקר מוסלמים שיעים, מהווים כ-6% מתוך כמיליון תושבי קונדוז. בפרובינציה חיה גם אוכלוסייה אוזבקית אתנית גדולה, שמשורותיה פועל דאעש לגייס לוחמים. שלוחת דאעש באפגניסטן מקורבת לתנועה האסלאמית של אוזבקיסטן.

המתקפה של היום, אם אכן בוצעה על ידי דאעש, צפויה להדאיג גם את שכנותיה של אפגניסטן, בהן רוסיה ומדינות מרכז אסיה. במשך השנים האחרונות הן חיזרו אחרי טליבאן, כשעוד ניהל התקוממות נגד ממשלת אפגניסטן, כבעל ברית נגד דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully