וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממנוף בכיכר העיר: טליבאן תלה גופה של אדם שחטף משפחה

26.9.2021 / 11:07

בסימן לכך שהארגון הקיצוני חוזר לטקטיקות הברוטליות שלו מהעבר, ארבעה חוטפים שנהרגו מאש המשטרה במערב אפגניסטן הוצגו לעיני הציבור. אחת הגופות נתלתה ממנוף, והתושבים התאספו ותיעדו את המיצג הגרוטסקי

בווידאו: טליבאן תלה גופת אדם שחטף משפחה בעיר הראת באפגניסטן/צילום: רויטרס

אנשי טליבאן תלו אתמול (שבת) גופה על מנוף בכיכר העיר במערב אפגניסטן, במפגן אימה המצביע על כך שהארגון הקיצוני חוזר לנקוט חלק מהטקטיקות האכזריות שלו.

מנהל בית מרקחת מקומי סיפר כי בתחילה הובאו ארבע גופות לכיכר המרכזית בעיר הראת, ולאחר מכן שלוש מהן הועברו לחלקים אחרים בעיר, שם הוצגו לעיני הציבור. גורמים בטליבאן אמרו כי הארבעה נהרגו על ידי המשטרה אחרי שחטפו אב ובנו, שחולצו בידי כוחות הביטחון. מפקד המשטרה המחוזית בהראת, שמונה על ידי טליבאן, אמר כי אחד מלוחמי הארגון ואזרח נפצעו על ידי החוטפים.

בסרטון שתיעדה סוכנות הידיעות אי-פי נראו המונים מתאספים סביב המנוף ומביטים בגופה התלויה, כשכמה מהנוכחים במקום קראו קריאות.

"מטרת הפעולה הזו היא להזהיר את כל הפושעים שהם אינם בטוחים", אמר מפקד בטליבאן, שלא הזדהה, לסוכנות הידיעות אי-פי.

גופה תלויה בכיכר במרכז העיר הראת, אפגניסטן, 25 בספטמבר 2021. AP
בחזרה לעבר. גופה תלויה ממנוף בכיכר בעיר הראת, אתמול/AP

מאז שטליבאן השתלט על קאבול ב-15 באוגוסט ותפס את השלטון, אזרחי אפגניסטן והעולם המתינו לראות אם הוא ישחזר את המשטר הנוקשה שהקים בסוף שנות ה-90. באותן שנים, טליבאן סקל אנשים בפומבי וגדע את ידיהם של גנבים, לעתים מול מול קהל רב באצטדיונים.

לאחר שאחד ממייסדי טליבאן אמר בשבוע שעבר בריאיון לסוכנות הידיעות אי-פי כי הארגון יחדש את ההוצאות להורג ושיטות ענישה אחרות, ארצות הברית אמרה כי זאת תהיה "הפרה בוטה בזכויות אדם". דובר משרד החוץ, נד פרייס, אמר לעיתונאים ביום שישי כי ארצות הברית "תפעל בנחישות עם הקהילה הבינלאומית לגבות דין וחשבון מהאחראים להפרות כאלו".

תושבים צופים בגופה תלויה בכיכר במרכז העיר הראת, אפגניסטן, 25 בספטמבר 2021. AP
תושבים מביטים בגופה התלויה, אתמול/AP

מנהיגי טליבאן עדיין מחזיקים בתפיסת עולם שמרנית ונוקשה מאוד, אף שהם אימצו פיתוחים טכנולוגיים כמו טלפונים סלולריים ותיעודי וידאו.

"כולם ביקרו אותנו על העונשים באצטדיון, אבל מעולם לא אמרנו דבר על החוקים שלהם והעונשים שלהם", אמר מולא נור א-דין טוראבי, אחד ממייסדי הארגון, בריאיון לאי-פי. "אף אחד לא יגיד לנו מה יהיו החוקים שלנו. אנחנו נפעל לפי האסלאם ונקבע את חוקינו על בסיס הקוראן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully