וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טליבאן הצליף בנשים שהפגינו נגד ממשלתו החדשה

אנשי הארגון האסלאמיסטי שהשתלט בחזרה על אפגניסטן הכו את הנשים שמחו נגד הרכב הממשלה הכוללת גברים בלבד. במערב מתחו ביקורת על אופייה של הממשלה: "כוללת אנשים עם עבר בעייתי מאוד"

בווידאו: לוחמי טליבאן בחבל פנג'שיר/טוויטר

לוחמי טליבאן הכו היום (רביעי) במוטות מפגינות בקאבול והצליפו בהן במהלך מחאה נגד הרכב הממשלה החדשה באפגניסטן, הכוללת גברים בלבד ושבראשה עומדים בכירי הארגון האסלאמיסטי.

סרטונים ותמונות שהגיעו לידי CNN הראו את הנשים צועקות "תחי נשות אפגניסטן". הן החזיקו שלטים שעליהם נכתב "שום ממשלה לא יכולה להתכחש לנוכחות של נשים" ו"אשיר למען החירות שוב ושוב". אחרות החזיקו את תמונתה של שוטרת הרה שנהרגה במחוז גהור לפני כמה ימים. טליבאן הכחיש כי הוא היה מעורב באירוע, אך הבטיח לחקור.

לפי עדי ראיה, כמה עיתונאים שסיקרו את ההפגנה הוכו אף הם על ידי טליבאן וחלקם גם נעצרו.

הארגון הבטיח לקהילה הבינלאומית כי הוא יכבד את החירויות שמהן נהנו אזרחי המדינה ב-20 השנים האחרונות בהתאם לחוקי השריעה. ואולם, דיכוי ההפגנות נגדו, בנוסף לזהות הממשלה הזמנית שאותה חשף אתמול, מטילים ספק רב בהצהרותיו.

נשים אפגניות מפגינות מול ארמון הנשיאות בקאבול, אפגניסטן, 3 בספטמבר, 2021. AP
נשים אפגניות מוחות מול ארמון הנשיאות בקאבול, החודש/AP

האיחוד האירופי אמר כי טליבאן הפר את הבטחתו להקים ממשלה "רחבה ויצוגית", בעוד שארצות הברית אמרה כי היא מודאגת מכך שבכירי הממשלה החדשה היו מעורבים בפיגועים נגד כוחות אמריקניים.

שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, אמר לאחר כינוס וירטואלי של 20 מדינות מערביות על המצב באפגניסטן כי הממשלה החדשה "ללא ספק לא כוללנית, והיא כוללת אנשים עם עבר בעייתי מאוד". לדבריו, טליבאן מבקש לגיטימציה ותמיכה בינלאומית, אך הוא יצטרך להרוויח אותן".

עם זאת, סין אמרה היום כי היא מברכת על סום "שלושת שבועות האנרכיה באפגניסטן", והיא הבטיחה סיוע מידי של 31 מיליון דולר. דובר משרד החוץ של סיו, הגובלת באפגניסטן, אמר בתדרוך לכתבים כי הקמת הממשלה הזמנית היא "צעד הכרחי להחזרת הסדר ולשיקום המדינה".

חזית ההתנגדות הלאומית של אפגניסטן, המאגדת את הכוחות המתנגדים לשלטון טליבאן, קראה לקהילה הבינלאומית שלא להכיר בממשלה החדשה. היא אמרה כי הממשלה החדשה היא "לא חוקית" ומהווה "סימן ברור לעוינות של הארגון ביחס לעם האפגני".

החזית, בהנהגת אחמד מסעוד, התבססה בעמק פנג'שיר שמצפון לקאבול, שהפך למעוז ההתנגדות האחרון לטליבאן. הארגון הכריז ביום שני כי כבש את האזור ההרי, אך המורדים טוענים שהלחימה נמשכת. מסעוד הוא בנו של המנהיג האגדי אחמד שאה מסעוד, שחוסל על ידי אל-קאעדה יומיים לפני פיגועי 11 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully