וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתורגמן האפגני שהציל את ביידן מסופת שלגים חולץ מהמדינה

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 19:23

אמן חלילי, שעזר ב-2008 לחלץ את נשיא ארה"ב שנתקע בעמק מושלג באפגניסטן, התחנן לעזרה מוושינגטון בקבלת ויזה שתסייע לו לצאת מהמדינה, שנפלה לידי טליבאן באוגוסט. אתמול הודיע משרד החוץ האמריקני: "חלילי ומשפחתו עזבו בבטחה את אפגניסטן"

מתורגמן אפגני שעזר לחלץ בעבר את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסופת שלגים במדינה הצליח לצאת מהמדינה יחד עם בני משפחתו, בדומה לאלפי אפגנים נוספים.

המתורגמן, אמן חלילי, עבד עבור ארצות הברית בעת נוכחותה במדינה, והוא עזר לחלץ ב-2008 את ביידן, אז סנאטור, ומחוקקים אמריקנים נוספים שנתקעו בעמק מושלג שהיה חשוף למארבים. מאז שהמדינה נפלה לידי טליבאן באוגוסט, הוא התחנן לעזרה בסיוע עם הבעיות בקבלת ויזה שתאפשר לו לעזוב את אפגניסטן. אתמול, לפי משרד החוץ בוושינגטון, חלילי ומשפחתו "עזבו בבטחה את אפגניסטן" ולאחר מכן יצאו מפקיסטן ליעד שלא פורסם.

"הם עשו זאת עם שיתוף פעולה ותמיכה נרחבת של ארצות הברית, ואנחנו אסירי תודה לרבים אחרים שתמכו בו לאורך הדרך", נמסר ממשרד החוץ בוושינגטון.

מתורגמן אפגגי שעזר לחלץ את הסנאטור דאז ג'ו ביידן. SAFI RAUF/HUMAN FIRST COALITION, מערכת וואלה
נמלטו לפקיסטן ומשם ליעד שלא פורסם. המתורגמן האפגני ומשפחתו/מערכת וואלה, SAFI RAUF/HUMAN FIRST COALITION

חליל התקשה להשיג את ויזת ההגירה המיוחדת שהעניקה ארצות הברית לאזרחים אפגנים ועיראקים ששיתפו פעולה עם כוחותיה במהלך המלחמות שניהלה שם. לאחר הנסיגה הכאוטית של ארצות הברית, חליל פנה ישירות לביידן על מנת שיציל אותו, את אשתו ואת חמשת ילדיו: "אני סומך עליו", אמר לרשת CBB. "אני סומך עליו שהוא יכול לעשות הכול".

כנשאלה על מצבו של חליל בחודש שעבר, דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי היא מודה לו על "שעזר לכמה מהאנשים המועדפים עליי לצאת מסופת שלגים ועל כל העבודה שעשה". היא אמרה אז כי ארצות הברית מחויבת לפנות את בעלי בריתה מאפגניסטן, בצל החשש שטליבאן ינקום בהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully