וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: לפעול כדי לגדוע את האלימות ביו"ש; גורמים בצה"ל: לא להסתפק בגינויים בתקשורת

עודכן לאחרונה: 14.10.2021 / 20:08

בעקבות האירוע בו הותקפו חיילים בגז פלפל על ידי מתנחל סמוך לעדי עד, שר הביטחון הודיע כי הנחה את צה"ל לפעול בנושא, וגינה את התגברות מקרי התקיפה. עם זאת, גורמים בפיקוד המרכז טענו כי נדרשים צעדי אכיפה וענישה משמעותיים יותר. תלונה הוגשה נגד התוקף במשטרת בנימין

בווידאו:2 חיילים הותקפו בגז פלפל על ידי מתנחל בבנימין/צילום: אריק אשרמן

קצין המנהל האזרחי בצה"ל הגיש היום (חמישי) תלונה במשטרת בנימין נגד המתנחל שתקף באמצעות גז פלפל שני חיילי צה"ל בהתנחלות עדי עד - כך אמרו גורמים בפיקוד המרכז. במקביל, בסיום הערכת מצב שבועית, שר הביטחון בני גנץ אמר כי יש לפעול באופן "מערכתי, תקיף וללא פשרות" מול כל הפשיעה הלאומנית ביהודה ושומרון.

שר הביטחון גינה את המקרים האחרונים של פגיעה בחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב, ואמר כי יש לפעול באופן מידי וממוקד בכדי לגדוע את התופעה. במסגרת הערכת המצב הוצגה לשר הביטחון ההיערכות המוגברת בשטח, ואת הפעולות המשולבות הננקטות. עם זאת, לפי גורמים בפיקוד המרכז, כדי למגר את התופעה נדרשת אכיפה וענישה, ואין להסתפק בגינויים בתקשורת.

לפי הגורמים, תיעוד הווידאו של הפגיעה בחיילים מראה מי החשוד באירוע, "ואם יש מוטיבציה למשטרה היא יכולה לעצור אותו". כמו כן, הם הדגישו כי לא מדובר במקרה בודד, וכי בחודשים האחרונים היו מקרים נוספים של אלימות מילולית ופיזית של אזרחים ישראלים כלפי חיילי צה"ל ולוחמי מג"ב בשטחי יהודה ושומרון.

2 חיילים הותקפו בגז פלפל שהותז לעברם על ידי מתנחל בבנימין 13.10.21. אריק אשרמן, מערכת וואלה!
תיעוד מאירוע התקיפה בו רוססו בגז שני חיילי צה"ל, אמש/מערכת וואלה!, אריק אשרמן

הערכת המצב השבועית התקיימה בין היתר בעקבות אירוע התקיפה אמש סמוך להתנחלות עדי עד, ולאחר אירועי האלימות האחרונים ביהודה ושומרון, כמו גם ההיערכות למסיק הזיתים.

גם מפקד פיקוד המרכז, יהודה פוקס, התייחס הערב לאירועים במהלך נאומו בטקס כניסת מפקד אוגדת יו"ש אבי בלוט לתפקידו. "אירועי התקיפה האחרונים נגד אנשי כוחות הביטחון בידי אזרחים ישראלים מהווים התנהלות נפשעת וחמורה הראויה לכל גינוי, בייחוד כשהיא מופנית כלפי אלו העושים לילות כימים במאבק עיקש בטרור", אמר פוקס.

שר הביטחון בני גנץ, לאחר הערכת מצב במחנה סאלם, 10 בספטמבר 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גורמים טענו כי נדרשת אכיפה משמעותית נגד הפשיעה ביהודה ושומרון. גנץ, בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

באירוע אתמול בבנימין, שני חיילי צה"ל נפצעו באורח קל כתוצאה מגז פלפל שהותז לעברם על ידי מתנחל סמוך להתנחלות עדי עד. השניים קיבלו טיפול רפואי במקום. הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה את האירוע ואמר כי "עבריינות כנגד חיילי צה"ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully