וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים אישרה לצבי גור להשתחרר - ועיכבה את ההחלטה לבקשת הפרקליטות

עודכן לאחרונה: 13.10.2021 / 17:04

41 שנה לאחר שחטף ורצח את הילד אורון ירדן, קבעה ועדת השחרורים כי גור בן ה-74 ישוחרר מהכלא באופן מידי. זאת, עקב מצבו הרפואי ועל אף התנגדות משפחת ירדן. אולם, מאוחר יותר אישרה הוועדה את בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע. אתמול הובהל גור לביה"ח כשהוא מורדם ומונשם

ועדת השחרורים החליטה היום (רביעי) לעכב את שחרורו מהכלא של צבי גור, לבקשת הפרקליטות. זאת, לאחר שמוקדם יותר התקבלה החלטה שגור, שחטף ורצח את הילד אורון ירדן ב-1980, ייצא לחופשי באופן מידי. זאת, עקב מצבו הרפואי ועל אף התנגדות משפחת ירדן.

סניגורו של גור, עו"ד אייל אלון תקף את ההחלטה ואמר כי "היום נפל דבר בישראל, הוגשה בקשת עיכוב ביצוע לאסיר חולה סופני, מורדם ומונשם, שרופא שב"ס קובע ששעותיו ספורות, כשהשחרור שלו הוא לבית חולים בלבד. שחרור מסוייג לבית חולים שאין לו משמעות מלבד רדיפה של ממש. מלבד העובדה ששלושה סוהרים ישמרו על אסיר חולה סרטן סופני על ערש דווי שהוא אזוק למיטה. זאת עמדת המדינה בראשות פרקליטות מחוז המרכז".

מוקדם יותר מסרה המשפחה של אורון ירדן, באמצעות עורכי דינה, לימור לוי ודוד פורר, כי "הפרקליטות נלחמה במקצועיות ובנחישות בבקשות השחרור הקודמות של הרוצח וגם בבקשה הנוכחית, ובני המשפחה מודים לה על כך מעומק הלב. המסר הברור שצריך לעבור לציבור הוא שמקומו של רוצח מנוול כזה הוא בבית הסוהר. דם ילדינו אינו הפקר".

גור, שריצה את מאסרו בכלא מעשיהו, פונה לפני כמה ימים לבית החולים של שירות בתי הסוהר (שב"ס), והוא מוגדר חולה אונקולוגי במצב סופני. לאחר הידרדרות במצבו הובהל גור לבית החולים אסף הרופא כשהוא מורדם ומונשם עקב הידרדרות נוספת במצבו הרפואי.

צבי גור בבית המשפט יולי 2010. עומר מירון
ישוחרר מבית הכלא עקב מצבו כחולה אונקולוגי סופני. צבי גור/עומר מירון

אייל אלון, פרקליטו של גור הגיש אתמול בקשה לשחרור מוקדם עקב מצבו הרפואי של גור. "ייתכן ומדובר בשעותיו האחרונות בחיים", ציין בבקשה.

"בדקות אלו הגשתי בקשה דחופה לוועדת השחרורים המיוחדת להורות על שחרורו של צבי גור בשל הדרדרות דרמטית במצבו הרפואי", אמר עו"ד אלון. "אין ולא יכולה להיות מחלוקת כי מצבו הרפואי עומד בכל הקריטריונים לשחרור ממניעים רפואיים בהתאם לחוק. אמנם יש דין אחד לכלל אסירים ודין אחד לצבי גור, אבל מצבו הקשה מחייב שחרור ולו בלבד שאת נשימותיו האחרונות יעשה כאדם חופשי. משאלתו האחרונה של צבי הייתה לעצום את עיניו כאדם משוחרר".


אתמול הגיבה משפחת ירדן על הבקשה: "אין מחילה למי שרצח ילד רך בשנים במו ידיו תמורת בצע כסף. מי שמרחם על אכזריים, סופו שיתאכזר לרחמנים. מדובר ברוצח מתועב שמן הראוי שיישאר בבית הסוהר עד יום המאסר האחרון שהוטל עליו".

עוד בוואלה!

אמה של תאיר ראדה: "אם יוכיחו לי שזדורוב אשם, אני מורידה את הכובע"

לכתבה המלאה
עו"ד אייל אלון, מייצג את צבי גור. באדיבות המצולם, מערכת וואלה
"ייתכן ומדובר בשעותיו האחרונות בחיים". פרקליטו של גור, עו"ד אייל אלון/מערכת וואלה, באדיבות המצולם

גור חטף את ירדן כשהיה בן שמונה, במרכז היישוב סביון, ולאחר כשלושה ימים חנק אותו למוות. לאחר מותו של אורון, דרש כופר מהוריו בעבור שחרורו. הוא קיבל את הכסף והצליח להערים על בלשי המשטרה שארבו לו. אולם הוא לבסוף נתפס לאחר שעשה שימוש בשטרות המסומנים שקיבל.

הוא הורשע ברצח, חטיפת קטין ממשמורת וסחיטה באיומים. ב-1980 נידון למאסר עולם, אך עונשו נקצב ל-45 שנים מתוכן ריצה כבר 39. ב-2019 ועדת השחרורים דחתה את הבקשה של גור לקיצור עונשו.

שנתיים קודם לכן אישרה הוועדה להעניק לגור שחרור מוקדם, אולם הפרקליטות ערערה על ההחלטה ובית המשפט המחוזי מרכז קיבל את הערעור וקבע כי רוצח הילד יישאר בכלא. הפרקליטות טענה אז כי "ועדת השחרורים לא נתנה משקל ראוי לחומרת העבירה ולנסיבות האכזריות יוצאות הדופן בהן בוצעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully