וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער על התמודדות אדלשטיין: "אם יהיה מנהיג אחר לליכוד - הכול פתוח"

עודכן לאחרונה: 12.10.2021 / 15:09

שר המשפטים, שעזב את הליכוד לפני הבחירות, בירך על הכרזת הח"כ כי ירוץ לראשות המפלגה בריאיון לוואלה! בכנס ג'רוזלם פוסט. עם זאת, הבהיר שלא יפרק את הממשלה: "נכבד הסכמים כל עוד אחרים יכבדו". על סערת שטרן: "גם נגדי הוגשה תלונה אנונימית, ההתבטאות לא הייתה נכונה"

בווידאו: השר גדעון בריאיון לטל שלו בוועידת הג'ורזלם פוסט/צילום: ניב אהרונסון

שר המשפטים גדעון סער אמר היום (שלישי) כי "אם יהיה מנהיג אחר לליכוד, הכול פתוח". בריאיון לוואלה! בוועידת ג'רוזלם פוסט, בירך על הכרזתו של חבר הכנסת יולי אדלשטיין כי יתמודד לראשות הליכוד מול יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, אך הבהיר כי לא יפר את ההסכמים שנחתמו בממשלה הנוכחית.

"אנחנו בתוך ממשלה על בסיס הסכמים שחתמנו ואנחנו מכבדים אותם לפחות כל עוד צדדים אחרים מכבדים אותם", אמר. "אני מפריד בין עבר, הווה ועתיד. בסופו של יום בפוליטיקה יש עתיד, ולגבי העתיד - אם תהיה בליכוד מנהיגות אחרת, המצב ישתנה ואנחנו בוודאי לא פוסלים את הליכוד. האופן שבו נתניהו העדיף את האינטרסים האישיים שלו על טובת המדינה והרעיל את המערכת הפוליטית היה כזה שחייב להחליף אותו, ולכן הרבה מאוד ראשי מפלגות הגיעו למסקנה שעם נתניהו אין אפשרות לכרות הסכם ולהגיע לשותפות".

שר המשפטים, גדעון סער במהלך ריאיון לטל שלו 12 באוקטובר 2021. ניב אהרונסון
"בוודאי לא פוסלים את הליכוד". סער בוועידה, היום/ניב אהרונסון

סער סיפר כי אדלשטיין לא התייעץ עמו לפני ההחלטה. "אנחנו מיודדים. אני מעריך את יולי אדלשטיין, לא הייתי רוצה להזיק לו בליכוד", אמר. "כמי שאמר את כל הדברים שהוא אומר היום לפני שנתיים, יש ערך רב בזה שהדברים נאמרים. שיש קריאת תיגר על המשך ההידרדרות הערכית, המוסרית וגם הפוליטית של הליכוד, שתימשך כל עוד נתניהו ימשיך להוביל. יש משמעות לעצם ההתמודדות".

השר מתקווה חדשה הוסיף כי היה מייעץ לחברו לשעבר במפלגה "לא לפחד, להיות מוכן להכפשות אישיות רעילות שיהיו מכוונות גם כלפי בני משפחה, זה כבר התחיל. אבל אם הוא הודיע מניח שמחסום הפחד ירד והוא כבר מוכן לכל התרחישים". על החוק לפיצול הליכוד אמר כי "אני בקשר עם חברי כנסת מהליכוד, אבל אני לא עוסק כרגע בפיצול. האם אני מתחייב לנצח לא לעסוק בזה? לא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין במתחם החיסונים נגד קורונה, ירושלים, 29 בדצמבר 2020. פול רשמי- אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"יש משמעות לקריאת התיגר על ההידרדרות הערכית". אדלשטיין ונתניהו/אתר רשמי, פול רשמי- אלכס קולומויסקי

בהמשך, התייחס סער גם לסערת גריסת התלונות האנונימיות של שר המודיעין אלעזר שטרן. "אני בעצמי הייתי קורבן של תלונה אנונימית. היא נבדקה על ידי משטרת ישראל, שלושה חודשים לא קלים, ובסופו של דבר יצאתי עם אמירה שלא רק שאין חשד לפלילים - לא דבק רבב בהתנהלותי. יש קושי בתלונה אנונימית, צריך לבחון אם יש תשתית עובדתית מינימלית שמחייבת בירור".

"אני חושב שההתבטאות של השר אלעזר שטרן לא הייתה נכונה, צריך לשקף יחס רציני", הבהיר. "לפעמים בתלונות אנונימית יש ממש, ולפעמים הן מסווה לניסיונות לפגיעה של גורמים אינטרסנטיים או פוליטיים או בתוך ארגון, לפעמם הן תלונות שווא. אין כלל אחד".

שר המשפטים, גדעון סער במהלך ריאיון לטל שלו 12 באוקטובר 2021. ניב אהרונסון
"לא מתחייב לא לעסוק בחוק הפיצול". סער בוועידה, היום/ניב אהרונסון
בווידאו: סער מתייחס לסערת שטרן ומספר כי הוא בעצמו היה קורבן של תלונה אנונימית/צילום: ניב אהרונסון

לדבריו, "אני לא יכול להיות שופט לגבי טענות שמושמעות על משהו שקרה לפני עשרות שנים, והשר שטרן מכחיש את הדברים. הסיכום בנושא יו"ר הסוכנות הושג בין ראש הממשלה לשר החוץ, הוא מחייב אותם. לי היה מועמד אחר - הקונסול לשעבר דני דיין שהיום נמצא ביד ושם, וזה מה שיש לי לומר על הנושא", הוסיף. "אני לא רוצה לשפוט את השר שטרן, זה לא התפקיד שלי וזה לא הוגן. הוא חזר בו ואמר שהוא לא עשה את זה".

הלבטים של שקד

שרת הפנים איילת שקד השתתפה גם היא בוועידת הג'רוזלם פוסט, והתייחסה בפאנל ליחסי הכוחות בקואליציה המשותפת עם מפלגות השמאל, על הלבטים בימים טרם הקמת הממשלה ועל חילוקי הדעות בעבודה היומיומית עם חברי הסיעות השונות.
 
שקד התייחסה תחילה להתלבטות ולקושי שלה להצטרף לממשלת האחדות. "השאיפה שלי הייתה ברורה, רציתי להקים ממשלת ימין, אבל הימין קיבל רק 59 מנדטים, וסמוטריץ' לא רצה לשבת עם הערבים. לא הייתה אלטרנטיבה אחרת. הממשלה הזו מגוונת, אני לא יכולה כל מה שרציתי לקדם. בהרבה נושאים אנחנו עושים עבודה טובה מאוד".
 
בנוגע למפגשים שמנהלים חברי כנסת ושרים מהקואליציה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמרה שקד כי "זו ממשלת אחדות, יש ימין ושמאל, וכולם יכולים לחיות ביחד. הם יכולים לבקר, זו מדינה חופשית. כשהקמנו את הממשלה הסכמנו שהנושא הפוליטי עם הפלסטינים לא ייפתר. הערכים שלי אותו הדבר - אני נגד מדינה פלסטינית וזה ברור לכל שותפינו בממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully