וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין הכריז על כוונתו להתמודד על ראשות הליכוד: "עם נתניהו נישאר באופוזיציה"

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 23:06

השר לשעבר אמר כי בכוונתו להתמודד מול היו"ר נתניהו ודרש לקיים פריימריז. "נתניהו היה ראש ממשלה טוב, אך הוא אינו יכול להיבחר עוד". על סגנון ההתנהלות שלו אם ייבחר: "לא יהיה שלטון יחיד, כולנו נהיה ביחד". ח"כ קרעי: "חתרן היה וחתרן נשאר"

בווידאו: נתניהו ובנט במהלך דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה/צילום: ערוץ הכנסת

ח"כ יולי אדלשטיין אמר הערב (שני) כי יתמודד על ראשות הליכוד מול היו"ר בנימין נתניהו, ודרש לקיים פריימריז במפלגה. בריאיון בחדשות 12 הצהיר יו"ר הכנסת ושר הבריאות לשעבר על כוונותיו ואף טען כי כל עוד נתניהו עומד בראש המפלגה - דינה להישאר על ספסלי האופוזיציה.

"החלטתי להתמודד על ראשות התנועה", הוא אומר בפתח דבריו. "הממשלה הנוכחית פשוט מסוכנת למדינת ישראל. יצאנו ארבע פעמים לבחירות, ארבע פעמים הליכוד היה הסיעה הגדולה בפער בכנסת, וארבע פעמים לא הצלחנו להרכיב ממשלה לאומית בראשות הליכוד. אז אם לא נעשה חשבון נפש רציני בבית, אנחנו נישאר באופוזיציה לשנים ארוכות - וחשבון הנפש אומר שצריך להחליף את בנימין נתניהו".

הוא אינו מתרגש מהיתרון שחוזים הסקרים לנתניהו, ומזכיר את תקדים משאל המתפקידם בליכוד עם אריאל שרון. "הבחירה האמיתית של חברי הליכוד, מתפקדי הליכוד, לא תהיה ביני לבין בנימין נתניהו, היא תהיה ביני לבין לפיד. כי עם בנימין נתניהו ארבע פעמים נכשלנו בהרכבת הממשלה. איך פתאום נצליח בפעם החמישית?".

יולי אדלשטיין מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
"להחליף דיסקט". אדלשטיין/ראובן קסטרו

בהמשך התייחס גם למצבה של מפלגתו, וחוסר יכולתה להשיג 61 מנדטים. לדבריו, אין צורך בבחירות נוספות כדי לשוב לשלטון. "בכנסת הנוכחית יש יותר מ-70 מנדטים של המחנה הלאומי ואני סמוך ובטוח שכשיהיו פריימריז, ואני אעמוד לאחר מכן בראשות תנועת הליכוד, יכול להיות שעוד בלי בחירות - נרכיב ממשלה לאומית".

סוגייה שעלולה להעיב על ההתמודדות היא היעדר פריימריז על ראשות המפלגה באופק. "בתוך עמי אני יושב. אני יודע שבשבוע הבא כנראה לא יתקיימו פריימריז. אבל אני מאוד מקווה שבחודשים הקרובים הם כן יתקיימו, כי כל מי שאומר: 'אבל לפי החוקה אפשר לקיים גם בעוד שלוש שנים את הפריימריז', בעצם אומר - אנחנו נישאר עוד שלוש שנים באופוזיציה".

בהמשך דיבר אדלשטיין על סגנון ההתנהלות העתידי שלו. "אני, כמו שאני נוהג הרבה שנים, לא מתכוון לזרוק בוץ על אף אחד מן המתמודדים. יכול להיות שיהיו מתמודדים נוספים, לא רק נתניהו. אני מבטיח לך שלאחר שאני איבחר, תהיה תחושה אצל כל חברי הסיעה שהם חלק מן ההנהגה, שהם חלק מקבלת ההחלטות בתנועה. לא יהיה שלטון יחיד, כולנו נהיה ביחד".

עוד בוואלה!

ברקת השיק את קרב הירושה בליכוד. אבל נתניהו עוד לא הולך לשום מקום

לכתבה המלאה
יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו בפתח ישיבת סייעתו בכנסת 4 באוקטבור 2021. ראובן קסטרו
"עלולים להישאר באופוזיציה". נתניהו/ראובן קסטרו

לפי חוקת הליכוד, הפריימריז על ראשות המפלגה והרשימה נערכים אחרי הכרזה על בחירות כלליות אך בשנים האחרונות נתניהו נהג להקדים את מועדן כדי לקבל גיבוי ותמיכה מראש. גם אחרי הקמת הממשלה החדשה ואיבוד השלטון נתניהו רצה להקדים את הפריימריז ולקיים אותם באופן מיידי אך הוא נתקל בהתנגדות של בכירי הליכוד העומדים בראש מוסדות התנועה ישראל כץ וחיים כץ ונבלם. חכן, בשלב זה אין מועד פריימריז מתוכנן בליכוד בקרוב.

בעקבות דבריו של אדלשטיין, בסביבת נתניהו אמרו כי "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז".

גורמים בליכוד מעריכים כי בעקבות הודעת אדלשטיין, נתניהו יחדש את המאמצים להקדים את הפריימריז על ראשות הליכוד, ולהתגבר על ההתנגדות של בכירי המפלגה שמעדיפים לקיים את הבחירות במועדן המקורי, לפני הבחירות הכלליות. ההכרזה של אדלשטיין צפויה למקד תשומת לב במהלכיהם של ניר ברקת וישראל כ"ץ, שרואים עצמם כמנהיגים הבאים של הליכוד, אך מצהירים כי יתמודדו רק אחרי עידן נתניהו. ברקת נחשב היום למועמד המוביל לרשת את נתניהו לפי כל הסקרים הפנימיים.

"חיפשתם מי יערוק לממשלת ההונאה? קיבלתם"

מלשכתו של אדלשטיין נמסר לאחר הראיון: "אין לאדלשטיין שום כוונה להתחיל לזרוק בוץ או לקיים קמפיין שלילי. קמפיין השמצות רק יפגע בליכוד. המטרה של אדלשטיין היא לנצח בפריימריז כדי למנוע מלפיד, מרצ וחבריהם להמשיך ולהוביל את ישראל למדיניות שמאל מסוכנת ולהחזיר את המחנה הלאומי לשלטון בראשות הליכוד".

אולם, חלק מהחברים בליכוד מיהרו לתקוף את אדלשטיין ואת כוונתו להתמודד מול נתניהו. ח"כ מיקי זוהר אמר: "מי שרוצה מוזמן להתמודד. נמשיך לתמוך בבנימין נתניהו ונדאג שינצח כל מועמד".

ח"כ שלמה קרעי היה חריף יותר ותקף את אדלשטיין בחריפות. "חיפשתם מי יערוק לממשלת ההונאה? קיבלתם", כתב קרעי, "מדהים. בעיצומו של מאבק בממשלה האנטי-ציונית הראשונה, מאבק שבו המחנה הלאומי כולו מאוחד מאחורי המנהיג היחיד שעם ישראל רוצה כרגע, נתניהו, יולי יורה בתוך הנגמ"ש. עם שיעור תמיכה שואף לאפס ותשוקה לתפקיד שלעולם לא יגיע אליו, הוא מחליש את האופוזיציה כולה בחתרנות סערית קלאסית כאילו בלעדיו המחנה הלאומי נידון למאסר עולם באופוזיציה. עוד נראה אם הוא יישאר בליכוד או יערוק לשמאל כמו חבריו הלוזרים. מילא, לא לעשות כלום מאז שקמה ממשלת ההונאה לטובת הליכוד או הציבור הישראלי, אבל עכשיו גם לבוא ולנסות לפורר אותנו ולהתעסק במריבות פנימיות במקום להתמקד בהפלת הממשלה המסוכנת ביותר שהיתה לעם ישראל? אין בושה".

"השקר הזה, כאילו אם רק יהיה מנהיג אחר לליכוד פתאום הממשלה הזו תתפרק, כבר לא עושה רושם על אף אחד", המשיך קרעי. "נראה למישהו שבנט יוותר? לפיד? סער? ועוד לטובת אדלשטיין? על מי מנסים כאן לעבוד? זה אותו יולי שהתפטר מתפקיד יו"ר הכנסת במקום להיאבק על הדמוקרטיה כנגד עריצות בג"צ, זה אותו יולי שאיפשר במייל חשאי את דיון החסינות נגד נתניהו - חתרן היה וחתרן נשאר. וזה אותו יולי שנתניהו ינצח בנוק אאוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully