וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל בתגובה לסערת שטרן: גם פניות אנונימיות נבדקות בקפידה

עודכן לאחרונה: 10.10.2021 / 20:19

בצה"ל נמנעו מלבקר ישירות את שר המודיעין אלעזר שטרן, שהודה הבוקר בריאיון ל-103FM כי גרס תלונות אנונימיות על עבירות מין בתקופתו כראש אגף כוח האדם. האמירה עוררה סערה ציבורית וביקורת נוקבת נגד שטרן, בין היתר מצד ארגוני נשים

בווידאו: הוועדה למינוי בכירים התכנסה לדון במינוי ראש שב"כ/צילום: רוני כנפו

בצה"ל אמרו הערב (ראשון) כי כל פנייה בצה"ל, גם אנונימית, נבדקת בקפידה. זאת, לאחר דברי שר המודיעין אלעזר שטרן, שהודה הבוקר כי התעלם מתלונות אנונימיות על עבירות מין בתקופתו כראש אגף כוח האדם (אכ"א).

"המגרסה עבדה מהר מאוד", אמר השר שטרן הבוקר בהקשר זה בריאיון ל-103FM, ולא הסתייג מדבריו כשעומת שוב ושוב עם הנושא. "כן. חד משמעית", השיב כשנשאל אם גרס תלונות שהגיעו אליו. את הדברים אמר בהתייחס למכתב האנונימי נגד ראש שב"כ המיועד ר'. דבריו של שטרן עוררו סערה ציבורית וביקורת נוקבת נגדו, בין היתר מצד ארגוני נשים, בשיאה של התמודדותו לראשות הסוכנות היהודית.

"אנשים שיש להם דברים להגיד על אחרים צריכים לדבר גלויות", הבהיר שטרן, חבר מפלגת יש עתיד, את דעתו על הסערה סביב המינוי. "אסור לתת יד לתרבות האנונימיות על חשבון עידוד התלונה על מה שבאמת נעשה. בירכתי את ר' על המינוי אחרי החלטת הוועדה. עם ישראל יכול להיות מאוד שקט במינוי הזה".

אלעזר שטרן, 22 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
שטרן/ראובן קסטרו

שטרן הסביר כי הוא "יצר אווירה אצל החיילות שיש להן אצל מי להתלונן, ויש בצה"ל גם לחיילת בקצה אצל מי להתלונן אצל מי שהכי נוח לה. אני גם יוצר אווירה שמעודדת להתלונן ושמגבה את המתלוננות. אבל אני לא חושב שעל חשבון עידוד החובה, התלונה על מה שבאמת נעשה, אני יכול לתת יד לזה".

הוא הוסיף כי "בארגונים הגדולים יש ברירות איפה להתלונן ואיך יבדקו את הדברים כמו שצריך. הלוואי שהייתי יכול לאפשר שכל אחד יכתוב מכתב אנונימי. אבל אני חושב שהנזק, גם אם מדי פעם יהיו יתרונות למכתבים אנונימיים, הנזק התרבותי הוא הרבה יותר גדולים מהרווחים פה ושם. צריך לקבל החלטות".

עוד בוואלה!

רגע לפני בחירות גורליות, שטרן במוקד הסערה: "כך תוחזקה תרבות הניצול המיני בצה"ל"

לכתבה המלאה

לריאיון המלא של שטרן ב-103fm

לאחר הריאיון נמסר מטעמו של שטרן כי "למען הסר ספק, בכל תפקידיי, וגם כמפקד ובוודאי כראש אכ"א בצה"ל, פעלתי לעודד כל חיילת או חייל שהוטרדו מינית או אחרת, להתלונן על כך ובמקביל פעלתי לטיפול חסר פשרות במי שנמצא אשם. כל תלונה של חיילת או חייל, בדבר הטרדה מינית, נבדקה לעומקה. אמרתי רבות בעבר עד כמה תרבות של יחסי מין תחת יחסי מרות, הינה הרסנית לחוסנו המוסרי של צה"ל ועל כך אני עומד גם הבוקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully