וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל בישראל: הקנצלרית ביקרה ביד ושם עם ראש הממשלה בנט

בביקורה האחרון בישראל בזמן כהונתה, מרקל הגיעה בפעם השישית למרכז להנצחת השואה. בביקור עוד נכחו יו"ר המרכז דני דיין ויו"ר מועצת המרכז הרב ישראל מאיר לאו. בסוף הסיור, חתמה בספר האורחים הרשמי של יד ושם. רה"מ: "מקומו של העם היהודי הוא על אדמתו, כאן בארץ ישראל"

בווידאו: ישיבת ממשלה חגיגית לפרידה מקאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל/צילום: רוני כנפו ולע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ביקרו היום (ראשון) במרכז יד ושם להנצחת השואה. בביקורה השישי של מרקל במקום, עוד נכחו יו"ר יד ושם דני דיין ויו"ר מועצת יד ושם הרב ישראל מאיר לאו. בנט מסר לאחר הביקור: "בעיניי, החשוב שבלקחים הוא המובן מאליו והפשוט מכולם: מקומו של העם היהודי הוא על אדמתו, כאן בארץ ישראל"

עוד אמר ראש הממשלה: "השואה אינה סיבת קיומה של מדינת ישראל. החיבור של העם היהודי לארצו לא החל באושוויץ. אבל אושוויץ, אחינו ואחיותנו שאבדו שם, מחזקים בנו את הנחישות לא להיות עוד לעולם עם חסר מגן, רחוק ממולדתו".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, במהלך ביקורם במרכז יד ושם להנצחת השואה 10 באוקטובר 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"השואה אינה סיבת קיומה של מדינת ישראל". מרקל ובנט ביד ושם/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במהלך ביקורם ביד ושם, ראש הממשלה והקנצלרית ביקרו בתערוכת "הבזקי זיכרון", המציגה צילומים מתקופת השואה, וכן במוזיאון לאומנות השואה. בהמשך הוצג למנהיגים הקמפוס החדש למורשת השואה, שנמצא בבנייה בימים אלו, כמו גם חפצים שישומרו בו ומקורם בהמבורג שבגרמניה - עיר הולדתה של מרקל.

בתום הסיור נפגשו השניים עם ניצול השואה ד"ר הנרי פונר. כמו כן, השתתפו בנט ומרקל בטקס זיכרון ממלכתי ב"אוהל יזכור", אשר בסופו חתמה הקנצלרית מרקל בספר האורחים הרשמי של יד ושם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully