וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטובוסים הוצתו ברמלה, חקירת האירועים הוגדרה ביטחונית

עודכן לאחרונה: 8.10.2021 / 15:21

אוטובוס הוצת סמוך לבית העלמין בעיר, שבוע אחרי שמקרה דומה אירע בשכונה יהודית ברמלה, אז גם הוצתה סוכה ורוססו כתובות גרפיטי בערבית עם המילים "גדודי חללי אל-אקצא". צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה

אוטובוס שהוצת ברמלה. 8 באוקטובר 2021. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
חקירת האירוע הוגדרה ביטחונית. הצתת האוטובוס ברמלה/מערכת וואלה!, ללא קרדיט

אוטובוס הוצת אתמול (חמישי) ברמלה, סמוך לבית העלמין החדש בעיר. כוחות כיבוי שהגיעו למקום פעלו לכיבוי השריפה ומסתמן חשד כי מדובר בהצתה מכוונת. בשבוע שעבר הוצתו ברמלה אוטובוס וסוכה, ונכתבו על קירות באחת השכונות היהודיות בעיר כתובות גרפיטי בערבית: "גדודי חללי אל-אקצא".

משטרת מרחב שפלה פתחה בחקירה, שמוגדרת כחקירה ביטחונית, ונבדק אם יש קשר בין הצתת האוטובוס אתמול להצתת האוטובוס וכתובת הגרפיטי שבוצעה בשבוע שעבר. בית משפט השלום בראשון לציון הטיל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה

גרפיטי על קירות באחת השכונות היהודיות ברמלה בו כתוב בערבית: "גדודי חללי אל אקצא" 8 באוקטובר 2021. ללא, מערכת וואלה!
"גדודי חללי אל-אקצא". הגרפיטי שרוסס בלוד/מערכת וואלה!, ללא

רמלה הייתה אחד ממוקדי המהומות שאירעו בזמן מבצע שומר החומות בחודש מאי. ב-11 במאי ערבי תושב העיר בן 32 נורה למוות על ידי יהודי. לטענת היורה, הוא ביצע את הירי בלית ברירה לאחר שנשקפה סכנה לחייו במהלך ההתפרעויות בעיר.

במהלך המהומות ברמלה ובלוד הוצתן אוטובוסים ובתי כנסת, ונגרם נזק רב לרכוש, בין היתר לבתים ולחנויות רבות. ההתפרעויות הצביעו על אוזלת ידה של המשטרה, שלא הצליחה להכיל כלל את האירועים ולהנמיך את גובה הלהבות.

לפני כחודש, אמר לוואלה! בכיר במשטרה כי "גל פרעות נוסף הוא לא שאלה של אם אלא של מתי. ההערכה היא כי ההתפרצות הבאה תהיה אלימה יותר כלפי אזרחים ושוטרים, אך גם הפעם ייקח לנו לא פחות מ-72 שעות בכדי לבצע הכנות לקראת הפעלת כוחות משמעותית ולהגיב לאירועים. זאת, בשל המצב התקציבי שבו נמצאת המשטרה כיום".

בימי הפרעות בערים המעורבות ברחבי הארץ, התקבלו כ-153,000 אלף שיחות במוקד החירום של משטרת ישראל, כך על פי הערכות המשטרה. השוטרים טיפלו בכ-36,500 אירועים - נתון גבוה בכ-40% ביחס לימי שגרה.

גרפיטי על קירות באחת השכונות היהודיות ברמלה בו כתוב בערבית: "גדודי חללי אל אקצא". 8 באוקטובר 2021. ללא, מערכת וואלה!
"קריאת השכמה, האם דמנו הפקר?" תושבי רמלה/מערכת וואלה!, ללא

נוסף על אירועים אלו, היום התלוננו תושבי רמלה על יריות שנשמעו סמוך לבית הספר בעיר. תושב העיר סיפר כי בשעה שההורים אוספים את ילדיהם מבית הספר, הוא הבחין באלמוני על אופנוע שהוציא אקדח וירה שלוש יריות באוויר, כל זאת בצמידות למוסד החינוכי. שוטרים שהוזעקו למקום לא איתרו את זירת ירי, אך תושבת האזור מצאה תרמיל סמוך למקום. מהתושבים נמסר בתגובה: "זוהי קריאת השכמה אחרונה. האם דמנו הפקר? אנחנו דורשים משילות וביטחון לנו ולילדנו, איסוף נשק ואמל"ח מהבתים במיידי, עירוב כוחות שב"כ והעמדה לדין של הפורעים." מהמשטרה נמסר כי כי "בוצעו סריקות על ידי השוטרים. לא נמצאה זירה. ייתכן שהתרמיל ישן ולא מהיום."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully