וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצים אותו כתושב? יקבלו אותו כרב": את מי רוצה שר הדתות למנות לרב העיר לוד?

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 17:33

השר כהנא בוחן את מינויו של איתן שנרב, אביה של רנה שנרב שנרצחה בפיגוע ב-2019, כרב האשכנזי של העיר המעורבת, ברקע קמפיין נגד הגרעינים התורניים ששיאו היה בפרסום שגוי על הרב. מסמך שהגיע לידי וואלה! מגלה כי הוא החל בהתנעת הליך הבחירה

השר לשירותי דת, מתן כהנא, בוחן בימים האחרונים את האפשרות למנות את הרב איתן שנרב לרבה האשכנזי של העיר לוד. את המינוי בוחן השר לאור הקמפיין בתקופה האחרונה נגד הגרעינים התורניים בעיר, ששיאו היה בפרסום שגוי על משפחת שנרב, שבתם רנה נרצחה בגיל 17 בפיגוע במהלך טיול במעיין דני באזור בנימין.

מסמך שהגיע לידי וואלה! מגלה כי השר כהנא החל בקידום הליך הבחירה. הוא שלח אתמול מכתב לראש העיר, יאיר רביבו, שבו הודיע על כוונתו להקים ועדת בחירות לבחירת רב עיר בלוד, וגם הודיע כי בכוונתו למנות את השופטת שרה פריש לתפקיד יו"ר ועדת הבחירות. תיעוד מתוך הודעה שכתב השר כהנא מגלה כי ההצעה נבחנה על ידו ברצינות, ובה כתב: "אם לא רוצים אותו כתושב, יקבלו אותו כרב העיר".

איתן שנרב בטקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
הרב איתן שנרב בטקס הדלקת המשואות האחרון, מאי/פלאש 90, יונתן זינדל

בימים האחרונים החל קמפיין ברשתות החברתיות נגד הגרעינים התורניים, ובראשם הגרעין בלוד. מובילי הקמפיין טענו בין היתר כי הם גורמים למתיחות בערים המעורבות, שהתפוצצה באלימות הקשה שהתפרצה בזמן מבצע שומר חומות, וכן שהם זוכים לתקציבי עתק מהמדינה ולדיור ציבורי ללא כל הגבלות. באחת הפעמים, בחשבון טוויטר שהוקצה במיוחד לטובת המאבק, טענו מובילי הקמפיין האנונימיים כי הרב שנרב פלש לתוך שטח של בית ספר ממלכתי בעיר והקים לצורך אישי מחסנים באותו מקום. הפרסום צבר תהודה ברשתות החברתיות והרב שנרב זכה לביקורת נוקבת בעקבותיו - אך התברר כי היא הייתה שגויה, ומדובר במחסנים שהוקצו לטובת עמותה שמחלקת בגדים יד שניה לנזקקים.

בעקבות זאת החליט השר כהנא לקדם את המינוי של הרב שנרב לתפקיד רב העיר, אף שרק לאחרונה נבחר רב ספרדי לעיר לוד, בתום סאגה ממושכת של חודשים ארוכים. בלשכת השר אישרו את הפרטים, וגורמים בסביבתו הוסיפו כי "הרב שנרב הוא תלמיד חכם ואדם רב פעלים שאין ראוי ממנו לכהן כרב העיר לוד", וכן ציינו כי "הנושא נבחן כעת מול הגורמים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully