וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה על הטיית סיקור בשל קמפיין של הליכוד: "שיקול תקציבי בחירות עיוור אותי"

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 13:18

החקירה הנגדית של מנכ"ל וואלה! לשעבר במסגרת תיק 4000 נמשכת בבית המשפט המחוזי בירושלים. סנגורו של אלוביץ הציג התכתבויות של ישועה סביב קמפיינים פוליטיים, והתערבות בהתאם בכותרת שלילית שעלתה במקביל באתר. ישועה לבעל תפקיד בקמפיין הליכוד: "תקבל מה שתרצה"

בווידאו: דיון בתיקי האלפים/מערכת וואלה!

בבית המשפט המחוזי בירושלים החלה הבוקר (שני) החקירה הנגדית של אילן ישועה, לשעבר מנכ"ל וואלה!, על ידי עו"ד ז'ק חן, המייצג את שאול אלוביץ', בעלי האתר לשעבר המואשם במתן שוחד בתיק 4000.

החומרים שסיפק ישועה למשטרה הם אלו שהביאו לפתיחת תיק 4000. בתיק זה נאשם ראש הממשלה כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, ומיוחסות לו במסגרתו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

בחקירה הנגדית הקודמת, על ידי עו"ד בעז בן צור המייצג את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, הוא הציג תחלופת מיילים בין איילת מלשכתו של פואד בן אליעזר, שפנתה לאלוביץ' בכעס בנוגע לפרסומים פוגעניים שפורסמו בוואלה! סביב התמודדותו של פואד לנשיאות בשנת 2014. התלונה הועברה לאלוביץ' שדרש מישועה במייל לחדול מהפרסומים נגד פואד: "תקרא בסוף המייל, כאילו עומדת להתפרסם מחר כתבה נוספת על איש עם מבטא ערבי שהעביר לפואד מעטפה. אילן, חייבים לשים לזה סוף, הפכנו לצהובון זול ומעצבן עם אג'נדה פוליטית של העורך".

חן: "אמרת ששאול אמר לך בעבר לאתרג את מר בן אליעזר לקראת הבחירות לנשיאות. לא הזכרת בחקירות במשטרה ולא בעשרות ישיבות בבית משפט אל מול הכתוב שאני מציג לך עכשיו, מדובר בהמצאה גמורה. הטחתי בך שהמצאת את זה".

ישועה: "אתה שואל אם המצאתי את זה? לא".

חן: "הקושיה מתעוררת במיוחד משום שאנחנו כן מוצאים אזכור לנושא הנשיאות בחקירות שלך. וכשעולה נושא הנשיאות בחקירות אתה לא מעלה את שמו של פואד בן אליעזר ולא אומר ששאול ביקש ממך לאתרג אותו. מה קרה, שכחת?".

עוד בוואלה!

עו"ד של נתניהו לישועה: "אין לך בעיה שאתה כותב לפוליטיקאי שאתה מעריץ אותו?"

לכתבה המלאה
דיון תיקי האלפים. המחוזי, ירושלים 4 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"ידעתי שיש את טלי, שיש את ינון, לא חשבתי שתהיה בעיה", ישועה, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

חן עימת את ישועה עם תשובותיו בחקירה הנגדית של עו"ד בן צור, בנוגע למסרון ששלח ישועה לאלוביץ', בו הוא עדכן אותו על הגעת פוליטיקאים לאולפן וואלה! בתקופת הבחירות.

חן: בשולי התשובה שלך התייחסת לאולפן החדש. היה לך חשוב שיבואו פוליטיקאים לאולפן להתראיין. הנה דוגמה למציאות היותר מורכבת יותר מאשר שאול אמר שאול אמר. האולפן היה רעיון שלך, רצית בהצלחתו, ורצית שינון מגל יראיין פוליטיקאים שיעלו לרגל. לכן אנחנו לא זקוקים לאמירה ששאול אמר לאתרג פוליטיקאים.

ישועה: זה נכון, אבל זה לא אומר שלא היו לשאול אינטרסים.

חן: "אני מראה איך בכל מקום אתה זורק את הדברים מיכל הקיבול שאול אלוביץ', גם במקום שיש לך אינטרס לגיטימי, מסחרי, עסקי".

ישועה: "אין לי מה להוסיף על זה".

דיון תיקי האלפים. המחוזי, ירושלים 4 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
אלוביץ' במחוזי, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

החקירה אז עברה להתכתבויות של ישועה עם גלעד ארדן לקראת הבחירות בשנת 2013. חן הציג הודעה ששלח ישועה לאלוביץ', בה כתב: "דיברתי אתמול בערב עם גלעד ארדן היתה לי שיחה מצוינת. דבר איתי היה לי גם פיצוץ עם אמיר וייס". ישועה הסביר כי וייס היה מנכ"ל בחברת הפרסום מקאן של אילן שילוח, שאחראי על פיזור התקציבים של מפלגות בתקשורת. "הם מזמינים את המדיה, אני בוודאי מתלונן שלא שמים אצלנו מספיק פרסום. בדרך כלל אנשים של הקמפיין לא התערבו בכתבות, הם רק קנו שטחי פרסום" הסביר ישועה.

בהתכתבות אחרת בין ישועה לארדן מתייחס ישועה לבעיה, בה הוא כתב "ברכות על המינוי בהצלחה העניין שהעלית לא יהיה בעיה הבטחה אישית שלי שבת שלום" וארדן השיב לו "יהיה לצערי. אבל נדבר".

חן טוען שהבעיה המדוברת היא טלי בן עובדיה, שמונתה לעורכת וואלה! בשנת 2012. ישועה הסביר כי
"לקחתי אותה באמונה שלמה, חשבתי שהיא מקצועית, לא חשבתי שתוויות שמאלנית לא שמאלנית. ידעתי שיש אותה, שיש את ינון, לא חשבתי שתהיה בעיה. הגיוס שלה לעבודה היה ארוך והתרשמתי שהיא מקצוענית".

דיון תיקי האלפים. המחוזי, ירושלים 4 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עורכי הדין בן צור וחן בבית המשפט בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

חן הציג התכתבויות נוספות של ישועה סביב קמפיינים פוליטיים, ובהמשך הוצגה הודעה ששלח לישועה דורון טל, בעל תפקיד בקמפיין הליכוד, בו הוא התגאה כי קמפיין הליכוד הראשון עלה באופן בלעדי בוואלה!, וישועה השיב לו "לא אשכח. תקבל מה שתרצה לחיזוק מהלכי הקמפיין". חן ביקש לברר את הכוונה ב"חיזוק מהלכי קמפיין".

ישועה: "בגדול, השפה ציינתי את זה מספר פעמים, תתן לי כך וכך, אתן לך מה שתרצה, אצבע לך את כל האתר. הכוונה לתת תמורה פרסומית, מבקשים בונוסים, בולטות".

חן הציג הודעה נוספת מצד טל, בה הוא כתב "העניין שדיברנו עליו קודם, הכתבה אצלך בעמוד הראשי, הפך להיות קריטי ודחוף", וישועה השיב "מטפל". חן עוד הציג כתבה ראשית באתר שתוקפת את נתניהו, תחת הכותרת "השמאל תוקף: נתניהו עיוור לעוני הגובר".

חן: "תסכים איתי שזו כותרת מאד קשה לליכוד, טיפה אירוני כי למעלה הבאנר הוא של הליכוד. דוקר בעין, נכון? זה מה שהפריע לדורון טל שהתקשר אליך", ישועה אישר שכן.

חן: זוכר מה בחרת לעשות לבקשתו של דורון טל? האם לשמור על עצמאות המערכת ולהתעלם מבקשתו או שמא לעשות את שיקולי הכסף?

ישועה: למיטב זכרוני התערבתי.

חן: כלומר בחרת באופציה של הכסף.

ישועה: לא אכחיש ששיקולי תקציבי הבחירות היו לנגד עיניי. אציין שני דברים: אחד, זה היה מקרה חריג בכל התקופה ובמערכות הבחירות לא היו עוד דוגמאות כאלה של התערבות, ונקודה שנייה, הקונטקסט שבו הייתי בהקשר של איך מתנהגים עם הליכוד אבל אני מסכים ששיקול תקציבי בחירות עיוור אותי, זו היתה טעות וזה לא חזר.

חן: אתה מתאים את עצמך לכתב האישום. בחקירה במשטרה אמרת בתחילת ינואר עבור לבחירות 2013 החלה ההתערבות שלך באתר.

"אילן משקיע הרבה כסף בפרסום באתר לקראת הבחירות"

חן הוסיף והציג ציטוטים מחקירותיהם של אנשי וואלה!, בהם רכזת הכתבים מיכל קליין וראש מערכת החדשות אבירם אלעד, שהעידו על מעורבותו של ישועה ב"דרדור" הכתבה - כלומר הצנעת הכתבה על דוח העוני בדף הבית של האתר, והם העידו שמדובר באירוע חריג. "אבירם שיתף אותי ואמר שאילן ביקש שנסיר את זה. כששאלנו, העורכים, לא רק אני, למה הוסרה, נאמר שאילן אומר שהליכוד משקיע הרבה כסף בפרסום באתר לקראת הבחירות" אמרה קליין בחקירתה.

עוד ציטט חן גם את בן עובדיה, שהעידה במשטרה כיצד היא זעמה על התערבותו של ישועה בתכני האתר, והוציאה אותו מישיבה כדי לנזוף בו: "אילן בתגובה התנצל ואמר 'אני עוד אלמד לעשות עיתונות, תביני, לוחצים עלי, לוחצים עלי'. אמרתי לו - 'אם אתה רוצה להקים גוף תקשורת רציני בישראל אז הוא לא יוכל אם הוא פתוח רגליים לפוליטיקאים'. אמרתי לו שאם הוא מספיק גבר שיפנה אלי ולא לכפופים אלי. סך הכל עד עזיבתי היו שלושה אירועים מסוג זה".

בשלב זה, חן הציג התכתבויות נוספות בין ארדן וישועה בנושא כתבות חיוביות שעלו בוואלה!, והראה כיצד ארדן קושר בין הפרסום של הליכוד בוואלה! ודרישות סיקור של ארדן. עורך הדין ביקש להראות כי בניגוד לעדותו של ישועה במשטרה, הוא החל בהתערבות בתכני האתר עוד לפני ינואר 2013 - לפני שיקולים עסקיים והרצון של ישועה להביא תקציבים פרסומיים בליכוד. ישועה והתביעה התנגדו לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully