וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד של נתניהו לישועה: "אין לך בעיה שאתה כותב לפוליטיקאי שאתה מעריץ אותו?"

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 0:10

הדיונים בתיק 4000 חודש במחוזי בירושלים, לאחר שנדחו כדי שהפרקליטות תעבור על המדיה הדיגיטלית של העד ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר. בשל החגים, צפויים להיערך 3 ימי דיון בלבד בספטמבר. כך, עדותו של ישועה תימשך חצי שנה - זמן ארוך במיוחד לחקירת העד הראשון מתוך 330

בווידאו: משפט נתניהו מתחדש/צילוםף רוני כנפו

הדיונים במשפט נתניהו התחדשו היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, שלושה חודשים לאחר שבית המשפט הורה על הפסקת הדיונים בתיק 4000. ההחלטה בדבר הדחייה נועדה כדי שהפרקליטות תעבור על המדיה הדיגיטלית של העד אילן ישועה, מנכ"ל וואלה! לשעבר, זאת לאחר שחקירתו הנגדית הסתיימה. עם זאת, בשל חגי תשרי, צפויים להיערך שלושה ימי דיונים בלבד במהלך ספטמבר.

השילוב בין ההפסקה בעדותו של ישועה לצורך העיון בחומרים לפגרת הקיץ של בתי המשפט והחגים, הוביל למצב בו עדותו של ישועה תימשך כחצי שנה - זמן ארוך במיוחד לחקירת העד הראשון מבין 330.

בתיק זה נאשם ראש הממשלה לשעבר כי העניק הטבות רגולטוריות לבעלי האתר וואלה! לשעבר בתמורה להטיית הסיקור באתר, ומיוחסות לו במסגרתו עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים לכאורה.

נתניהו מודה לתומכיו בכנסת. ראובן קסטרו
נתניהו בכנסת, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

בתחילת הדיון התייחסו לבקשת הפרקליטות לערוך השלמת חקירה לאבי אלקלעי, העורך הראשי של וואלה! לשעבר, כדי להציג בפניו תכתובות שלו עם ישועה, שהתגלו בחומרים החדשים בטלפון הנייד ובדואר האלקטרוני שלו.

שלושת הנאשמים - ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ובעלי השליטה בקבוצת בזק-יס שאול ואיריס אלוביץ' - התנגדו לבקשה ודרשו כי אם המשטרה תערוך השלמת חקירה, עליה לערוך תשאול רחב של העדים שהתכתבו עם ישועה בנוגע לסיקור חיובי בוואלה!.

עוד בוואלה!

פארסה מטרידה ותמוהה: אין דרך להצדיק את הסחבת במשפט נתניהו

לכתבה המלאה
דיון | תיקי האלפים 16 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
ישועה בבית המשפט המחוזי בירושלים, יוני/פלאש 90, יונתן זינדל

בן צור: "זו השלמת חקירה סלקטיבית מאין כמותה. התביעה לא חקרה לטעמנו את מה שהיא הייתה צריכה לחקור. אני מציע לא למהר עם ההחלטה. אחרי שבית המשפט הנכבד יחשוף ויראה מה יש באותו חומר הוא יקבל את ההחלטה".

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "אני קצת מבולבלת, אתם מתנגדים להשלמת חקירה של עד אחד אבל תומכים בהשלמת חקירה רחבה?".

השופט משה בר-עם: "אדוני לא יכול לזמן פוליטיקאי במסגרת פרשת ההגנה?".

בן צור: "זה תפקידה של התביעה. התביעה מדברת על חריגות הסיקור, אם התביעה לא מבררת שום דבר לגבי האחרים, איך היא טוענת שהיה סיקור חריג?".

בועז בן צור במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 7 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עו"ד בועז בן צור/פלאש 90, יונתן זינדל

"אין לך בעיה שאתה כותב לפוליטיקאי שאתה מעריץ אותו ואוהב אותו?"

בן צור הציג התכתבויות בין ישועה ויו"ר העבודה לשעבר אבי גבאי ב-3 בדצמבר 2015, שם כתב לו ישועה "מעריץ ואוהב אותך", שהשיב לו: "תודה רבה אמרו לי ששידרתם בשידור חי את ועדת הכלכלה".

בן צור: אין לך בעיה שאתה כותב לפוליטיקאי שאתה מעריץ אותו ואוהב אותו, זה לא פוגע לך באתוס העיתונאי?

ישועה: בדיעבד אולי הייתי צריך להימנע.

בן צור: אתם משדרים שידור חי מוועדת הכלכלה בתקופת בחירות שיש הרבה עצרות אחרות לשדר בשידור חי?

ישועה: אני לא יודע מה יותר חשוב, מתווה הגז שמשפיע על דורות קדימה או עצרת בחירות שחוקה שכבר חוזרת על עצמה.

דיון | תיקי האלפים 16 ביוני 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עד המפתח. ישועה/פלאש 90, יונתן זינדל

בן צור המשיך להציג התכתבויות של ישועה עם אלקלעי בו הוא מבקש ממנו לעדכן אותו על הגעת פוליטיקאים לאולפן וואלה! בבוקר ריאיון של אבי גבאי. בן צור שאל את ישועה על פגישותיו עם פוליטיקאים.

ישועה התעצבן ואמר: "בעבר כשהצגת לי משהו בחקירה חשבתי שאתה שואל מתום לב, ועניתי לך בעבר באופן אוטומטי. שאלת אותי אם נפגשתי עם כחלון עניתי שכן, ואז בדקתי וראיתי שלא נפגשתי עם כחלון, אני כבר לא עונה לך באופן אוטומטי על דברים שאתה מניח".

ישועה פנה לשופטים: "אני מרגיש שבמקרים מסוימים מציגים לי משהו מסוים, מציגים רצף מסוים של הודעות ואחרי זה מתפרסמת כתבה. לפעמים מוכנסות לי עובדות שלא היו".

"אדאג לתקן את זה"

בהתכתבות נוספת בוואטסאפ ב-26 במאי, 2016, פנה גבאי לישועה: "היי אילן תודה. המערכת אצלך מרגיזה מאוד בנושאי סביבה, התחברו לכל מיני פעילות עלובות שמפמפמות אותם להשמיץ סתם". ישועה השיב לו: "מבין, אטפל בכך. אדאג לתקן את זה. שלח לי בבקשה קצת חומר כדי שאוכל לשבת איתם ולדאוג לכתבת סיכום הוגנת ויסודית, אני אעבור על זה אישית". גבאי ענה: "תודה. אבקש מהדוברת לטפל".

בן צור שאל את ישועה: איזו תשתית גיבשת להבין ולטפל מול המערכת?

ישועה: אני מכיר אותו במשך עשר שנים, הוא המנכ"ל הכי מקצועי, ידעתי שאם הוא מדבר, הוא לא מדבר סתם, אני יודע שהוא לא פונה אליי כרגיל.

בן צור: אתה מתגולל על העיתונאים שלך מול גבאי, איך אתה יודע שהם לא עשו עבודה רצינית? מי זה הקשקשנים והפופוליסטים.

ישועה: אני מכיר את אבי, אני יודע שהוא בן אדם רציני ולא פונה סתם, קיבלתי את החומרים והעברתי למערכת.

בן צור: לשיטתך אבי בן אדם רציני והכתבים שלך שטחיים ופופוליסטיים. אלו התבטאויות קשות, יש סיבה שאתה לא בודק עם הכתבים שלך?

ישועה: יכול להיות שלא הייתי צריך להתבטא ככה. לא עברתי על זה אישית.

בן צור: זו הייתה כתבת סיכום מאוזנת של הפעילות של גבאי, זו כתבת ותיקה.

ישועה: התגובה שלי הייתה בגלל ההיכרות עם גבאי.

אבי גבאי בכנס הישראלי-חברתי של קרן ברל כצנלסון. צילום: ארתור לנדה,
"הוא המנכ"ל הכי מקצועי, ידעתי שאם הוא מדבר, הוא לא מדבר סתם". יו"ר העבודה לשעבר גבאי/צילום: ארתור לנדה

התובעת עו"ד יהודית תירוש, התנגדה להצעות ההגנה והסבירה כי מדובר בהשלמת חקירה ממוקדת, שתימשך יום או יומיים, במהלכה יוצגו כמה עשרות מיילים לאלקלעי.

עו"ד מיכל רוזן-עוזר, המייצגת את איריס אלוביץ, הציעה הצעת פשרה, לפיה התביעה תעביר להגנה את רשימת המסמכים שהיא מתכננת להעביר לאלקלעי, וכך יתאפשר להגנה להתייחס אליהם בחקירה הנגדית. "ההסכמה שלנו כפופה לדבר אחד, שאנחנו לא פותחים פה פתח להתנהלות כזו עם עדים אחרים, שזה לא ניסוי כלים קטן שיחזור על עצמו".

תירוש סירבה להצעת ההגנה ואמרה כי "אנחנו לא מסכימים להעביר רשימה כדי שחבריי יחליטו מה הם חוקרים בחקירה הנגדית ואיך הם חוקרים".

לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה, השופטת פרידמן-פלדמן הודיעה שהשופטים יפרסמו את החלטתם בעוד כמה ימים, בהתאם להצעה של עו"ד בן צור.

השופטת רבקה פרידמן-פלדמן. דוברות הרשות השופטת, אתר רשמי
"אני קצת מבולבלת". השופטת פרידמן פלדמן/אתר רשמי, דוברות הרשות השופטת

במהלך החקירה הנגדית של ישועה, טען עו"ד ז'ק חן המייצג את אלוביץ' כי הוא מצא במקרה תכתובות עבר של ישועה עם נשיא המדינה כיום יצחק הרצוג, שלדבריו מוכיחות כי ישועה נענה לשורה של בקשות של הרצוג. לטענת חן, ההתכתבויות מראות כי לא היתה היענות חריגה מצד ישועה לדרישות הסיקור מצד נתניהו, כפי שטוענת התביעה.

בתגובה דרשו הסניגורים כי הפרקליטות תעבור על תכתובות הוואטסאפ והדואר האלקטרוני של ישועה עם פוליטיקאים ואנשי תקשורת, ותעביר את החומרים הרלוונטים להגנה, ובית המשפט נענה לבקשה.

בין החומרים שהתגלו, ניתן לקרוא התכתבות של ישועה עם הרצוג, שהתמודד על ראשות מפלגת העבודה בבחירות של שנת 2015. "ברכות על סקרים", כתב ישועה, "אל תהסס להיעזר בי ולסמס, בכל שעה. מצידי עשר פעמים ביום. החבר'ה בסדר איתך?", לכך הרצוג השיב: "הכל בטיפול, תודה ממש על הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully