וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישועה: אלוביץ' ביקש לאתרג את סילבן שלום אחרי הפרסומים שהטריד מינית

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 20:55

כחלק מקו ההגנה של נתניהו בתיק 4000, הציג סניגורו התכתבויות המראות כי פוליטיקאים כמו ליברמן וכחלון זכו לסיקור אוהד באתר וואלה!. באחת מהן כתב מנכ"ל האתר לשעבר לעורך הראשי, לאחר שעלתה הידיעה על שלום: "עצור. זו עלילה", והורה לדרדר ידיעות על תלונות נוספות

בווידאו: אילן ישועה, איריס ושאול אלוביץ' בבית המשפט המחוזי בירושלים/צילום: רוני כנפו

בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (שלישי) עדותו של מנכ"ל וואלה! לשעבר, אילן ישועה. סנגורו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, עו"ד בעז בן צור, הוביל במהלך הדיון את קו ההגנה לפיו באתר הנחו לאתרג פוליטיקאים מסויימים ולהעניק להם סיקור אוהד. בכך שואף בן צור להראות כי נתניהו לא קיבל יחס מיוחד באתר, ובכך להוכיח שלא קיבל שוחד בתמורה לסיקור אוהד, בניגוד למה שמפורט בכתב האישום בתיק 4000, העוסק בפרשת בזק-וואלה!.

בין הפוליטיקאים שעו"ד בן צור העלה את שמם היו שר האוצר אביגדור ליברמן ושר האוצר לשעבר משה כחלון. בשלב מסויים הציג בן צור לישועה התכתבויות שלו עם השר לשעבר מטעם הליכוד, סילבן שלום.

לאחר הפרסום בוואלה! אודות החשד להטרדה מינית כנגד שלום כתב ישועה לשלום: "תהיה חזק וקר רוח. אסייע כמיטב יכולתי". כשנשאל על כך הודה מנכ"ל וואלה! לשעבר כי "התבקשתי לאתרג את סילבן שלום מטעם שאול אלוביץ". בן צור הציג בהמשך התכתבות של ישועה עם העורך הראשי של וואלה! באותה תקופה, ינון מגל: "עצור את סילבן... עלילה".

בהקשר הזה הוצגו התכתבויות של אלוביץ' ששלח הודעה לישועה: "סילבן הודה לי ואמר שלא ישכח זאת", וישועה הגיב: "שמח גם בשבילו וגם בשבילך. גם אני שונא את הצד הזה של העיתונות, כולם חודדים ושמחים ועושים רייטינג ואדם אחד יושב מכווץ ועולמו חרב עליו".

בהמשך הוא הנחה את אודי הירש, המשנה לעורך וואלה! דאז, להוריד מעמוד הבית ידיעה על נשים נוספות שאולי יתלוננו על שלום, ולשבץ אותן בעמוד החדשות בלבד.

בן צור: אתה מנחה שזה יהיה במקום מוצנע יותר, ידיעה שיש לה ערך לא מבוטל, נכון?

ישועה: כן

אילן ישועה במשפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 14 בספטמבר 2021. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
ישועה בבית המשפט, אתמול/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

הדיון נפתח ביחסיו של ישועה עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. עו"ד בן צור הציג בבית המשפט ידיעה משנת 2016 על מסיבה בהשתתפותו של ליברמן שהביכה אותו, ואת ההנחיות שנתן ישועה להוריד את הידיעה מדף הבית. בבית המשפט הוצגה הודעה שכתב ישועה למיכל קליין, ראש מערכת החדשות: "צהוב, הזוי ולא הוגן. זה מה שיש לי לומר על הידיעה הזו. ממש לא מבין אותך. זה לא אינטיליגנטי ליפול למלכודות מגמתיות כאלה. מבקש שיעוף מיד ולא יהיה לא בעמוד הבית וגם לא בעמוד הבית של החדשות".

עוד הוצגו תכתובות בין ישועה לצחי משה, יועץ התקשורת של ליברמן, שהתלונן בפני ישועה על הידיעה, וישועה עדכן את משה כי הידיעה תרד וכתב לו: "כשאתה רואה דבר כזה או כשפונים לתגובה עדכן אותי מיד".

בן צור הציג בבית המשפט הודעות שאיריס אלוביץ שלחה לישועה סביב אותה ידיעה "תראה את עמוד הבית שלך" וישועה השיב: "רואה... אכן צהוב למדי... ומיותר. מטפל".

ישועה הסביר על דוכן העדים כי הוא פעל לפי הנחיות שקיבל מהזוג אלוביץ': "שאול הציג לי את האינטרס שלו מול ליברמן, נתן לי הנחיות ברורות לא לפגוע ב'רוסי', לא ללכת על הראש של ה'רוסי', אמר לי לא לכתוב על ה'רוסי'. 'אני צריך אותו שהוא יעזור לי במשהו בתקופה הקרובה'. הייתה רגישות גבוהה לגבי ליברמן, קיבלתי הוראות ברורות".

בן צור הציג את המשך ההתכתבות בין קליין לישועה על הורדת הידיעה על המסיבה, וקליין השיבה: "שר הביטחון הוא דמות ציבורית... אבל אוריד".
בתגובה ישועה נזף בה "אל תפגעי לי באינטיליגנציה... כל מי שהולך למסיבה או כל אירוע ללא יוצא מן הכלל יכול לצאת עם תמונה כזו... איפה שיקול הדעת שלך? מבקש שזה יעוף לגמרי גם מעמוד הבית וגם מראשי חדשות זה ממש מביך. ובבקשה שלא יקח יותר מכמה דקות".

בשלב זה התפרץ אלוביץ' בזעם: לא הייתי צריך את אישורו (של ליברמן). שקרן!

ישועה אמר בבית המשפט: "שאול אמר לי לשמור על ליברמן כי הוא היחיד שאפשר לעשות איתו עסקים".

עוד בוואלה!

עו"ד של נתניהו לישועה: "אין לך בעיה שאתה כותב לפוליטיקאי שאתה מעריץ אותו?"

לכתבה המלאה

החקירה עברה להתכתבויות בין ישועה ועמוס ליברמן, בנו של שר האוצר, שהחלה בקיץ 2016. ישועה היה מעורב בכתבה מפרגנת למשפחתו של ליברמן, אודות גן ילדים שהיה למשפחה אינטרס עסקי בו. בן צור שאל את ישועה האם מדובר בתוכן שיווקי וישועה אישר שכן. ישועה שלח את הכתבה לנו של ליברמן, אך במקביל נזף בעורך הראשי של האתר אבי אלקלעי. "אי אפשר היה לעשות קצת יותר טקסט? קצת לפרגן?".

בן צור: ביחס לליברמן, ההתערבות של אלוביץ' הייתה נמוכה ביותר?

ישועה: לא הייתה בעצימות כמו עם ראש הממשלה, בלי השוואה בכלל, אבל מנקודה מסוימת היה חשוב
להם, אם אתה שואל בהשוואה לדברים אחרים? לא

בן צור: אבי אלקלקעי בשיתוף פעולה מלא איתך

בן צור: במקרה הזה כן

בן צור: הייתה סיבה שלא סיפרת בחקירה המשטרתית על הפעילות שלך עם עוד פוליטיקאים? לא נשאלת אולי?

ישועה: לא ניהלת את החקירה, עניתי על מה שנשאלתי

בן צור: לא שאלו אותך?

ישועה: לא זוכר מה שאלו, לא ניסיתי להסתיר שום דבר, עניתי מה שנשאלתי


בן-צור הציג התכתבות נוספת מ-12.9.16, בה בנו של ליברמן הציע לקבוע פגישה עם ישועה יחד עם אביו. ישועה השיב לו: בכיף אני מעריץ אותו!!!

בן צור: אתה כותב שאתה מעריץ אותו, עם שלושה סימני קריאה, אתה באמת הערצת אותו?

ישועה: הערכתי אותו

בן צור: ההיגד הזה: "הערצה", אמרת על שורה של פוליטיקאים?

ישועה: כן

"רצינו לשמור על קשר טוב עם כחלון"

בן צור הציג שורה של פניות של עמרי הרוש, בזמנו הדובר של השר לשעבר משה כחלון, בבקשות להכניס סיפורים או להבליט אותם באתר וואלה!. ישועה נענה לפניות, בחלקן הוא השיב כי טל שלו, הכתבת הפוליטית, תטפל בהם, ובמקביל פנה גם לאבי אלקלעי, העורך הראשי של האתר. ישועה מסביר כי לשלו היה קשר טוב עם כחלון, ובן צור שאל: "למה הוא צריך לפנות אליך כשהוא פונה לכתבת הרלוונטית, כדי להבטיח שתהיה בולטות?"

ישועה: כן

בן צור הציג תכתובת מיום הבחירות עצמו בשנת 2015. שעה אחרי פרסום המדגמים כתב אילן ישועה למשה כחלון: "ברכות, הישג היסטורי!"

בן צור: למה שלחת לו הודעה?

ישועה: כחלון היה שר שרצינו לשמור איתו על קשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully