וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית החדשה שתחייב תלמידים להיבדק לקורונה באופן שבועי - כדי למנוע בידודים

התוכנית המתגבשת בממשלה תזכיר את מודל "הכיתה הירוקה", אלא שבמסגרתה יהיה על כלל התלמידים עד גיל 12 להיבדק באופן שבועי, ולא רק במקרה שבו יימצא תלמיד מאומת בכיתה. גורם בממשלה: "מניחים שנצליח להגיע תוך מספר שבועות למספר מאוד מצומצם של מאומתים במערכת החינוך"

גורמים בממשלה מאמינים כי "מדיניות סוף הבידודים" של ראש הממשלה נפתלי בנט תצא לפועל כבר באמצע אוקטובר. מדובר בתוכנית המזכירה את מודל "הכיתה הירוקה", שנמצאת עדיין בשלב הפיילוט, והיא תושתת על התפיסה לפיה ריבוי בדיקות ימנע סגר.

במסגרת התוכנית של בנט, כל תלמיד עד גיל 12 יקבל הביתה 20 בדיקות מהירות וייבדק בהתאם לצבע "הרמזור" של הרשות שבה הוא גר. ברשויות הירוקות יבצעו התלמידים את הבדיקות פעם בשבוע, וברשויות האדומות פעמיים. אם יתגלה התלמיד כמאומת, רק הוא ייכנס לבידוד, בעוד שיתר התלמידים בכיתתו ימשיכו בשגרת הלימודים ויבצעו בדיקות מהירות כל יום במשך שבוע. רק אלו מהם שיתגלו כמאומתים, ייכנסו לבידוד - זאת בדומה למודל "הכיתה הירוקה".

הרעיון לתוכנית עלה לראשונה בשבוע שעבר במהלך הדיון בין ראש הממשלה לשר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון. שני העקרונות העומדים בבסיסו הם הגדלת מספר הבדיקות במערכת החינוך ומניעת הבידודים ההמוניים. ואכן, עשרות מיליוני בדיקות מהירות כבר נמצאות בדרכן לארץ. יחד עם זאת, התוכנית עדיין נמצאת בשלב הדיונים ויש לא מעט שאלות שנותרו פתוחות, בהן השאלה כיצד יחולקו הבדיקות לתלמידים.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
גורמים בממשלה מאמינים כי התכנית תצא לפועל כבר החודש. תלמידים בבית ספר, ספטמבר/ראובן קסטרו

"ראינו שמבצע אנטיגן 1 היה מוצלח, הצלחנו למנוע את כניסתם של אלפי תלמידים מאומתים למערכת החינוך", סיפר גורם בממשלה לוואלה!, "אנחנו מניחים שגם אם ציות ההורים לא יהיה מאה אחוז, עדיין נצליח להגיע תוך מספר שבועות למספר מאוד מצומצם של מאומתים במערכת החינוך, בגלל ריבוי הבדיקות שנעשה. הכוונה היא לא להוציא את כל הכיתה לבידוד במקרה של חולה מאומת. מספר המאומתים יקטן מבדיקה לבדיקה".

התוכנית מסתמכת במידה רבה לא רק על יושרת ההורים, שיעשו את הבדיקות לילדיהם בבית, אלא גם על יכולתם לבצע את הבדיקות בהתאם להוראות. "הכוונה היא שהילד וההורה יעשו את זה בבית בזמן שנוח להם", הוסיף הגורם.

כמו כן, פיילוט "הכיתה הירוקה" יתרחב השבוע לעוד 18 ישובים. במחוז חיפה ייפעל ביישובים קריית ביאליק, שפרעם, סחנין, מג'ד אל-כרום, מאג'ר, דלית אל-כרמל, זכרון יעקב וחדרה. במחוז מרכז ייפעל בפתח תקווה, בת ים, ראש העין, רחובות ולוד. במחוז ירושלים ייפעל במודיעין, מכבים רעות ומעלה אדומים. במחוז דרום ייפעל בבאר שבע ואשדוד.

עוד בוואלה!

נגמר לנו הכוח לבידודים, אנחנו קורסים. הגיע הזמן לשנות מדיניות בבתי הספר

לכתבה המלאה

הרחבת התכנית "מגן חינוך" במגזר הערבי

בממשלה מתכוונים להרחיב את תכנית מגן חינוך במגזר הערבי, לאור ההיענות הגבוהה בו לתכנית. בעוד ששיעור המחוסנים בציבור זה נותר עדיין נמוך משמעותית ביחס לאוכלוסייה הכללית, ההתנגדות של ההורים לחיסונים ולבדיקות במערכת החינוך הערבית נמוכה יותר ביחס לכללית.

בנוסף, לפי אותו גורם בממשלה, במגזר הערבי ימונה פרויקטור קורונה בכל עיר ערבית אדומה - שנכון להיום קיימות בערך 55 כאלה בארץ. הפרויקטור יהיה אחראי על תיאום הפעילות בין רופאי המשפחה ביישוב, קופות החולים, מוסדות החינוך וההסברה הממשלתית. מטרתו תהיה להביא לשיעור גבוה של מתחסנים בשלוש מנות החיסון לקורונה בקרב האוכלוסייה ביישוב, כשעליו יהיה להגיע ליעדים הקצובים בזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully