וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע לחזרה ללימודים: השאלות שעדיין פתוחות - וההחלטות שכבר התקבלו

24.9.2021 / 6:30

ביום חמישי ישובו התלמידים לבתי הספר ויצא לדרך פיילוט "כיתה ירוקה". לאחר הדיון אצל רה"מ בנט הוחלט כי בני 12 ומעלה שאינם מחוסנים לא יצטרכו להציג בדיקה שלילית כתנאי לכניסה לבית הספר. מתווה 70% מחוסנים בכיתות י"א-י"ב צפוי לכלול גם את מנת הבוסטר השלישית

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

ביום חמישי ישובו התלמידים לבתי הספר לאחר חופשת חגי תשרי, וישנן כמה סוגיות שטרם התקבלה החלטה בעניינן. בדיון שהתקיים אצל ראש הממשלה נפתלי בנט נידונו כמה נושאים בנוגע למאבק בנגיף הקורונה במערכת החינוך. ההחלטה המרכזית שהתקבלה אחריו היא כי בני 12 ויותר שאינם מחוסנים לא יצטרכו להציג בדיקה שלילית כתנאי לכניסה לבית הספר.

שאלה נוספת שעלתה, וטרם התקבלה החלטה סופית בעניינה, היא על המתווה לפיו בכיתות בערים אדומות, שבהן 70% מהתלמידים מחוסנים, יוכלו הנערים להגיע לבתי הספר. על פי המסתמן, המתווה צפוי לכלול בכיתות י"א-י"ב גם את מנת הבוסטר השלישית, החל מ-3 באוקטובר.

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל מד"א אלי בין בהשקת קמפיין "חיסון עד הבית", כפר קאסם, 23 באוגוסט 2021. יוסי אלוני, פלאש 90
לא מחוסנים לא יצטרכו להציג בדיקה שלילית. הורוביץ במתחם חיסוני ילדים בכפר קאסם/פלאש 90, יוסי אלוני

החל מיום חמישי, יידרשו ילדי הגנים ובתי הספר היסודיים להציג הצהרה חתומה על ידי הוריהם על כך שביצעו בדיקת אנטיגן מהירה שיצאה שלילית. בבתי הספר היסודיים יורחב פיילוט "כיתה ירוקה", במסגרתו מתבצע ניסיון לצמצם את כמות הבידודים בבתי הספר כתוצאה מחשיפה לחולה מאומת לקורונה.

הפיילוט הנרחב צפוי להימשך בין שבועיים לשלושה, ב-200 כיתות בבתי ספר יסודיים בערים אדומות וכתומות. בהמשך צפוי להתרחב הפיילוט לאלף כיתות. הבדיקות במסגרת הפיילוט ייערכו על ידי חברות הדיגום שזכו במכרז, פמי פרימיום וטרגט מרקט, כשהחלוקה ביניהן תהיה גיאוגרפית.

עוד בוואלה!

קבינט המומחים: השפעת החיסון השלישי נגד קורונה מוצתה, גישת הממשלה - מסוכנת

לכתבה המלאה
מתחם בדיקות מהירות לילדים סמוך ללונה פארק 18 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
טרם התקבלה החלטה לגבי כמות בדיקות ה-PCR/ראובן קסטרו

במסגרת המתווה, בכיתה בה יתגלה תלמיד מאומת ייאלצו כל יתר תלמידי הכיתה לבצע שבע בדיקות - כשנכון לעכשיו טרם התקבלה החלטה לגבי כמות בדיקות ה-PCR שיבצעו התלמידים, אם ביום הראשון בלבד, ביום הראשון והשביעי, או ביום הראשון והרביעי. ביתר הימים יבצעו התלמידים בדיקות אנטיגן מהירות. מי שיהיה אחראי על יישום המתווה במוסדות החינוך הם "נאמני הקורונה", שאמורים להתמנות בכל מוסד חינוכי החל מתחילת החודש הבא.

בדיקות ה-PCR יתבצעו באיגום מטושים של כל תלמידי הכיתה. אם תתקבל תוצאה חיובית בדגימה, כל הכיתה תעבור סדרה של בדיקות מהירות, בכל בוקר במשך שבוע. התלמיד שיזוהה כמאומת יישלח לבידוד. הכיתה תמשיך לשגרת לימודים, אולם בכל פעם שיימצא מאומת הוא יישלח לבידוד.

עוד הוחלט כי אם 40% מהתלמידים יימצאו חיוביים במסגרת הדיגום במהלך שבוע, או לחילופין אם 60% יימצאו חיוביים במשך שבועיים ברצף - תופסק השתתפות המוסד החינוכי בפיילוט "כיתה ירוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully