וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע האיום בשביתה: יקוצרו המשמרות של הרופאים המתמחים - קודם בפריפריה

עודכן לאחרונה: 1.10.2021 / 10:31

משרדי הבריאות והכלכלה גיבשו הסכם לפיו החל מ-2022 התורנויות יקוצרו מ-26 שעות ל-16, עם אפשרות להארכה בשעתיים. ההיתר החדש יחול תחילה בבתי חולים בפריפריה, ויחול על כלל התורנים רק בסוף 2026. המתמחים מתנגדים ללו"ז זה, ודורשים כי ההיתר יחול על כולם בשנה הבאה

משרד הבריאות ומשרד הכלכלה גיבשו הסכם לקיצור שעות העבודה לרופאים המתמחים העובדים בתורנויות - כך הודיעו הלילה (שישי) המשרדים. לפי טיוטת ההסכם, החל מ-1 בינואר 2022 המשמרות יקוצרו מ-26 שעות ל-16 שעות, עם אפשרות להארכה בשעתיים נוספות עבור חפיפה בין משמרות או בהתאם לצורך בבית החולים.

עם זאת, מתנאי ההסכם עולה כי בשלב הראשון ההיתר החדש צפוי לחול רק על בתי החולים בפריפריה, ורק ב-31 בדצמבר 2026 הוא יחול על כלל המתמחים. זאת, כולל הכירורגים המתמחים שיוחרגו גם הם בשלב הראשון מקיצור המשמרות. בתי חולים בפריפריה הינם סורוקה בבאר שבע, המרכז הרפואי לגליל בנהריה, זיו בצפת, העמק בעפולה, פוריה בטבריה, ברזילי באשקלון, יוספטל באילת, ובתי החולים הסקוטי, הצרפתי והמשפחה הקדושה בנצרת.

הפגנת רופאים מתמחים על שעות התורנויות 25 בספטמבר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
מאיימים בשביתה. הפגנת המתמחים בתל אביב, 25 בספטמבר/פלאש 90, תומר נויברג

בעוד שהממשלה מבקשת שהשינוי יהיה הדרגתי, בארגון המתמחים מוחים על התפרסותו של ההסכם עד 2026, והם קוראים להחלת קיצור המשמרות על כלל המתמחים כבר במהלך 2022. בארגון אף איימו כי אם ההסכם ייחתם במתכונתו הנוכחית - הם יצאו למאבק נוסף.

עוד בוואלה!

מאות הפגינו במחאת המתמחים: "האוצר פוגע בתנאינו, כאילו לא הייתה קורונה"

לכתבה המלאה
הפגנת רופאים מתמחים על שעות התורנויות 25 בספטמבר 2021. תומר נויברג, פלאש 90
הפגנת המתמחים על שעות התורנויות. תל אביב, 25 בספטמבר/פלאש 90, תומר נויברג

כבר זמן רב שהמתמחים מוחאים על תנאי העבודה שלהם, ובעיקרם המשמרות הארוכות. במאי השנה הגישה ההסתדרות הרפואית למנכ"ל משרד הבריאות דאז פרופ' חזי לוי את המלצותיה בנושא, על פיהן משך התורנות יהיה נתון לבחירה דיפרנציאלית של האיגודים הרפואיים ויעמוד ברוב המקרים על 18-16 שעות, לעומת 26 שעות כיום.

במוצאי שבת ב-25 בספטמבר, כ-500 מתמחים הפגינו על שעות התורניות הארוכות, בעודם חוסמים את דרך נמיר פינת הרחוב ש"י עגנון בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully