וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים הציבוריים מאיימים להחריף את העיצומים: "נשבית לחלוטין את חדרי הניתוח"

עודכן לאחרונה: 1.9.2021 / 17:36

מנכ"ל הדסה אמר כי בתי החולים ישביתו את פעילותם בין 10:00-08:00 ולא יטפלו בחולים. זאת, לאחר שטרם הגיעו להסכמות עם משרד האוצר בנושא התקציבים שיועברו לבתי החולים. "גם עובדי המוסדות שלנו זועקים", אמר מנכ"ל שערי צדק. בתוך כך, ירידה במספר החולים הקשים בקורונה

מנכ"ל בית חולים הדסה עין כרם, פרופ' יורם וייס, אמר היום (רביעי) כי בתי החולים הציבוריים יחריפו מחר את מחאתם, לאחר שטרם הגיעו להסכמות עם משרד האוצר. "מחר נחריף את העיצומים, נשבית לחלוטין את חדרי הניתוח בין 8 ל-10 בבוקר ולא נטפל בחולים", אמר וייס, במהלך מחאה של מנהלי בתי החולים מול מעון ראש הממשלה בירושלים.

בשל העיצומים, מחר בין 10:00-08:00 צפויה השבתה של בתי החולים וצעדה של צוותי הרפואה לעבר משרד ראש הממשלה. בשעה 10:00 תחל הפגנה מול משרד ראש הממשלה ויוכרז על הקמת מאהל מחאה.

מנכ"ל בית חולים שערי צדק, עופר מרין, אמר כי כל שבעת מנהלי בתי החולים יגיעו מחר למאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה. "אם נצטרך, גם את ארוחת השבת נעשה שם, אמר מרין. "אני מבקש לעשות את ארוחת החג עם המשפחות שלנו, זה בידיים שלכם. גם עובדי המוסדות שלנו זועקים את הזעקה שלנו, הם יצטרפו אלינו ויעמדו איתנו יחד באוהל".

מאהל מחאה של מנהלי בתי החולים מול מעון רה"מ, ירושלים, 1 בספטמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מאיימים להחריף את העיצומים. מנהלי בתי החולים הציבוריים מול מעון רה"מ בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

העיצומים החלו בשבוע שעבר, לאחר שבתי החולים הציבוריים הודיעו שיפסיקו לקבל מטופלים שחולים בקורונה בשל מחסור בתקציבים. בתי החולים - הדסה, שערי צדק, מעייני הישועה, לניאדו ושלושת בתי החולים בנצרת - הצרפתי, האנגלי והאיטלקי - עברו מאז ל"מתכונת שבת".

ביום ראשון הגיעו מאות רופאים להפגין מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על "קריסת" בתי החולים הציבוריים. חלק מהמוחים חסמו את הכניסה לירושלים, שבהמשך נפתחה בחזרה לתנועה. המפגינים תקפו את שר הבריאות ניצן הורוביץ ואמרו כי שיתוף הפעולה "שיטת הטפטוף וההרעבה - מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה".

עוד בוואלה!

מאות רופאים הפגינו מול משרד הבריאות: "בתי החולים הציבוריים בסכנת חיים"

לכתבה המלאה
מאהל מחאה של מנהלי בתי החולים מול מעון רה"מ, ירושלים, 1 בספטמבר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בתי החולים טרם הגיעו לסיכומים עם משרד האוצר. מחאת בתי החולים בירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

ביום חמישי האחרון הודיעו בתי החולים הציבוריים שהם לא קיבלו את פתרון הביניים שהציע להם משרד האוצר, ואמרו כי הם ימשיכו את השביתה והעבודה במתכונת החירום גם מחר - ו"ללא הגבלת זמן עד מילוי מלוא ההסכם". זאת, לאחר שבהמשך להנחיית השר אביגדור ליברמן, הועברה להם מקדמה של יותר מ-100 מיליון שקלים באופן מיידי, כפשרת ביניים. מנהלי בתי החולים תקפו בחריפות את המשרד האוצר, ואמרו כי "שיטת הסלמי של המשרד מטרתה להרעיב את בתי החולים".

ירידה במספר החולים הקשים בקורונה

בתוך כך, 10,313 בני אדם אובחנו כמאומתים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך עדכן היום (רביעי) משרד הבריאות. אתמול התקבלו תוצאות עבור 155,181 בדיקות, מהן 6.74% חיוביות. מניין המתים מפרוץ המגיפה עלה ל-7,082.

מספר החולים הקשים ירד מעט ועומד על 689, ומספר החולים הפעילים הוא 85,962. בבתי החולים מאושפזים 1,127 חולים, ומניין המונשמים ירד ועומד כעת על 145.

עד היום, התחסנו במנת החיסון הראשונה 5,989,999 אנשים בישראל, ו-2,301,792 במנה שלישית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully