וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר הציע 100 מיליון שקל כפשרת ביניים - בתי החולים הציבוריים ימשיכו לשבות

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 20:14

שבעת בתי החולים לא קיבלו את הפתרון, והזהירו כי העבודה במתכונת החירום תימשך "עד מילוי מלוא ההסכם". הם תקפו בחריפות את משרדי האוצר והבריאות: "רוצים לחנוק אותנו ולא לאפשר לנו להתפתח ולתכנן את השנה הבאה". האוצר: "יתר הכסף יועבר עם השלמת מבחני התמיכות"

בתי החולים הציבוריים לא קיבלו את פתרון הביניים שהציע להם היום (חמישי) משרד האוצר, ואמרו כי הם ימשיכו את השביתה והעבודה במתכונת החירום גם מחר - ו"ללא הגבלת זמן עד מילוי מלוא ההסכם". זאת, לאחר שבהמשך להנחיית השר אביגדור ליברמן, הועברה להם מקדמה של יותר מ-100 מיליון שקלים באופן מיידי, כפשרת ביניים. מנהלי בתי החולים תקפו בחריפות את המשרד האוצר, ואמרו כי "שיטת הסלמי של המשרד מטרתה להרעיב את בתי החולים".

"שיתוף הפעולה של הנהלת משרד הבריאות עם שיטת הטפטוף וההרעבה - מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה", המשיכו המנהלים. "ראשי משרד האוצר והבריאות רוצים לחנוק אותנו ולא לאפשר לנו להתפתח ולתכנן את השנה הבאה. בלי תקציב מוגדר וברור אי אפשר לרכוש ציוד, לגייס רופאים ואחיות, או לנהל בית חולים".

הדסה עין כרם. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"מביש ומבזה את מערכת הבריאות". בית החולים הדסה עין כרם/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מוקדם יותר נמסר ממשרד האוצר כי החשב הכללי יהלי רוטנברג העביר יותר מ-100 מיליון שקלים "על חשבון כספי הסיוע שהובטחו להם לשם התמודדות עם משבר הקורונה, וזאת חרף העובדה שמבחני התמיכות לא הושלמו". עוד נמסר כי "יתר הכספים יועברו עם השלמת מבחני התמיכות וכחלק מהתקדמות לוחות הזמנים".

שערי צדק. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"השביתה תימשך עד שיהיה פתרון אמיתי". בית החולים שערי צדק/מערכת וואלה!, אתר רשמי

פרופ' פהד חכים, מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת, אמר בתגובה: "אין פתרון. האוצר לא עומד בהתחייבויות שלו. השביתה תימשך עד שיהיה פתרון אמיתי".

כמו כן, פרופ' עפר מרין, מנכ"ל שערי צדק, אמר על הכסף שהועבר כי "זאת מקדמה חלקית מאוד שלא תאפשר לנו לעבור את החגים או את החודש הבא". הוא הוסיף וקרא "לכבד את ההסכם במלואו כדי שנוכל לחזור לעבודה במתכונת מלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully