וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי החולים הציבוריים עברו למתכונת חירום, המשבר צפוי להיפתר בשעות הקרובות

25.8.2021 / 22:42

מנהלי 7 בתי החולים פתחו הבוקר בשביתה שבמסגרתה לא מתבצעים טיפולים שאינם מצילי חיים, ואמרו כי "בעקבות הגירעון שכופה עלינו המדינה, אנחנו לא מסוגלים לתפקד באופן מלא". כמה שעות לאחר מכן, כונסה ישיבה בהשתתפות מנכ"לי משרדי הבריאות והאוצר בניסיון לפתור את המחלוקת

בתי החולים הציבוריים פתחו הבוקר (רביעי) בשביתה, במהלכה יעברו לעבוד במתכונת חירום. מנהלי בתי החולים הודיעו אמש לשר הבריאות ניצן הורוביץ ולמנכ"ל מד"א אלי בין כי החל מהבוקר בתי החולים הדסה, שערי צדק, מעייני הישועה, לניאדו ושלושת בתי החולים בנצרת - הצרפתי, האנגלי והאיטלקי יעברו ל"מתכונת שבת". אמש כבר בוצעו אלפי שיחות שבישרו למטופלים בבתי החולים על ביטול תורים שנקבעו, בהם אף ניתוחים. לקראת הצהריים כונסה ישיבה בלשכת שר הבריאות, בהשתתפות שני המנכ"לים של משרדי הבריאות והאוצר, במטרה לפתור את המשבר.

במקביל לישיבה המנכ"לים בלשכת שר הבריאות, התקיימה מחאה בבית החולים הדסה עין כרם. "אנחנו מבקשים את הכסף בזכות ולא בחסד. די לנצל את החמלה שלנו", אמרו המפגינים שם. מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס, שנכח במקום אמר כי "עצוב לי לראות את כולם עומדים פה ולא במחלקות מטפלים בחולים. זה בית החולים שטופלו בו מספר החולים הגדול ביותר של חולי קורונה".

"לצערי משרד הבריאות והאוצר לא דואגים לתקצב אותנו", המשיך וייס. "בתי חולים הציבוריים הם הכי יעילים. למרות ההתייעלות ידענו לשמור על איכות הטיפול ואיכות המחקר. אנחנו לא מבקשים להפוך לבית חולים ממשלתי, אלא לקבל תקצוב כדי לטפל בחולים".

אסיפת הסברה בנושא מאבק בתי החולים הציבוריים, רחבת גן מרים, הדסה עין כרם, 25 באוגוסט 2021. מירב כהן
"די לנצל את החמלה שלנו". המחאה בהדסה עין כרם, היום/מירב כהן

"בשל הגירעון המבני שכופה עלינו המדינה ובעקבות אי קיום ההסכם עם בתי החולים הציבוריים, שבעת בתי החולים לא מסוגלים לתפקד באופן מלא ולתת טיפול נאות למטופלים בשל היעדר תקצוב", נכתב בהודעת בתי החולים. "לפיכך, החל ממחר יעברו שבעת בתי החולים למתכונת שבת ויבצעו רק פעילות מצילת חיים. לא יתקבלו פינויים ממד"א שאינם מצילי חיים ויש להפנותם לבתי חולים אחרים".

מנהלי בתי החולים הפנו אצבע מאשימה כלפי הממשלה. "לא נפתח איתנו משא ומתן, איש לא מדבר איתנו. עם הבנה וסימפטיה לבעיות שלנו אנחנו לא יכולים לשלם לספקים. אנחנו דורשים לפתוח איתנו משא ומתן ישיר לפתרון המשבר. ראש הממשלה ממריא מפה ומשאיר אותנו להילחם בקורונה עם מחסניות בלי כדורים. אנחנו מצפים ממנו להתערב במשבר".

מסיבת עיתונאים של מנהלי בתי החולים הציבוריים מול משרד הבריאות, ירושלים. נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
"לא מסוגלים לתפקד באופן מלא". מנהלי בתי החולים הציבוריים/פלאש 90, נעם ריבקין פנטון

ביום ראשון הודיעו שבעת בתי החולים הציבוריים במסיבת עיתונאים שקיימו מול משרד הבריאות, כי יפסיקו לקבל מטופלים שחולים בקורונה בשל המחסור בתקציבים. לדברי מנהלי בתי החולים, הצעד מתבצע בשל העובדה שלא הועברו לבתי החולים תקציבים שהובטחו להם.

לאחר מסיבת העיתונאים, שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הגיעו לשוחח עם המנהלים. "אנחנו מכירים את הבעיה ונטפל בזה", אמר הורוביץ. בהמשך עלו המנהלים ללשכתו של הורוביץ על מנת לנסות ולהגיע לפתרון. במהלך השיחה, הסבירו אש והורוביץ למנהלים את מצב השיח מול האוצר, ואמרו להם כי המטרה היא לאשר להם מקדמות.

עוד בוואלה!

מנהלי בתי החולים הציבוריים: "ממחר נפסיק לקבל חולי קורונה, מרביעי - מתכונת שבת"

לכתבה המלאה
מנהלי בתי החולים הציבוריים: "ממחר נפסיק לקבל חולי קורונה, מרביעי - מתכונת שבת"/עריכה: אביעד בללי

"שנה וחצי וארבעה גלי קורונה אנחנו עובדים יום ולילה, שבעה ימים בשבוע, כדי להציל את מדינת ישראל", אמר מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין. "אנחנו עובדים להציל את מדינת ישראל, אבל זה מבייש אותנו ואת המדינה. היו להסכם עם האוצר שלושה חלקים, אף אחד מהם לא התקיים. אנחנו מסתכלים על הספקים שלנו ולא יודעים אם נצליח לשלם להם, אך יותר מזה - אנחנו לא יודעים אם נוכל לטפל".

"אני מתבייש לעמוד פה כפושט יד", הוסיף מרין. "אנחנו עומדים פה לא כמחאה ולא כשביתה, אנחנו עומדים פה עם אמירה ברורה. במצב הנוכחי אנחנו לא מסוגלים לטפל, אין לנו ציוד, אין לנו אמצעים לתת טיפול. אנחנו נצטרך לעבור בהמשך השבוע למתכונת שבת".

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס, אמר כי הנפגעים העיקריים מאי קיום ההסכמים הם העובדים והספקים. "לאזרחי ותושבי ירושלים, נצרת ובני ברק לא תהיה מערכת בריאות", קבע. "הגיע הזמן שנוכל לשלם לספקים שלנו. היה מולנו הסכם ואותו צריך לקיים. מי שנפגע זה העובדים והספקים שלנו שהצילו אלפי חולים. המנכ"ל והשר ביחד עם אנשי האוצר צריכים להילחם איתנו על ההסכם הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully