וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות רופאים הפגינו מול משרד הבריאות: "בתי החולים הציבוריים בסכנת חיים"

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 15:21

ברקע השביתה והמשבר מול האוצר, הצוותים הרפואיים מחו על "קריסת" המוסדות הרפואיים. חלק מהמפגינים חסמו את הכניסה לבירה: "התנהלות משרד הבריאות היא הווריאנט הכי מסוכן". גורמים בכירים בבתי החולים: "מעולם לא היה שר בריאות שתוקף את בתי החולים"

בווידאו: הפגנת עובדי שבעת בתי החולים הציבוריים/צילום: רוני כנפו

מאות רופאים הגיעו היום (ראשון) להפגין מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על "קריסת" בתי החולים הציבוריים. חלק מהמוחים חסמו את הכניסה לירושלים, שבהמשך נפתחה בחזרה לתנועה.

המפגינים תקפו את שר הבריאות ניצן הורוביץ ואמרו כי שיתוף הפעולה "שיטת הטפטוף וההרעבה - מביש ומבזה את מערכת הבריאות בשיא משבר הקורונה". הם הוסיפו כי "התנהלות משרד הבריאות זה הווריאנט הכי מסוכן. בתי החולים בסכנת חיים, זהו מחדל חריף של משרד הבריאות שפוגע בתפקוד בתי החולים". הם הודיעו כי המחאה תימשך ללא הגבלת זמן.

גורמים בכירים בבתי החולים הציבוריים מתחו ביקורת חריפה על הורוביץ ואמרו כי "מעולם לא היה שר בריאות שתוקף את בתי החולים. אם נמשיך להילחם במשרד הבריאות דרך התקשורת, הורוביץ לא ימשיך להיות שר הבריאות".

מחאת הצוותים הרפואיים מול משרד הבריאות בירושלים 29 באוגוסט 2021. רוני כנפו
הצוותים הרפואיים מוחים בירושלים, היום/רוני כנפו

מנכ"ל בית החולים שערי צדק עופר מרין התנצל בפני העובדים "על אי הוודאות, בכך שהם לא יודעים אם יקבלו משכורת או לא. אני רוצה להתנצל גם בפני המטופלים שבתוך הטירוף של הקורונה אנחנו לא יכולים לתת להם טיפול".

"אחרי שניצחנו בשלושה גלי קורונה למען אזרחי ישראל ולמען המדינה, עכשיו בגל הרביעי המדינה מזניחה אותנו, ומשאירה אותנו כמו חיילים בקרב ללא תחמושת וציוד", אמרה עמנואל פיקארד לויתן, מנהלת סיעוד בבית החולים הדסה עין כרם.

ח"כ אחמד טיבי, שנכח בהפגנה, סיפר כי ביטלו לו ניתוח בעקבות השביתה. "כמו שביטלו לי, ביטלו למאות. הציבור משלם מחיר על אי-קיום ההסכם עם בתי החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully