וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו במחאת המתמחים: "האוצר פוגע בתנאינו, כאילו לא הייתה קורונה"

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 17:57

סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית מתח ביקורת בריאיון לוואלה! על החלטת משרד האוצר לבטל 600 תקנים שנוספו לבתי החולים בתקופת משבר הקורונה. הוא אמר כי "יש תחושה שהכושי עשה את שלו" וכיוון את האצבע למשרד האוצר: "יש כאן בעיה חמורה מאוד של צעדים חד צדדיים"

בווידאו: "הכושי עשה את שלו" - סגן יור הסתדרות הרופאים בישראל על התחושות הקשות מול דרישות האוצר/צילום: אולפן וואלה! ורויטרס

ד"ר משה קוסטינר, סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית ויו"ר ארגון הרופאים של כללית, תקף היום (שני) בריאיון לוואלה! את החלטת משרד האוצר לבטל 600 תקנים שנוספו לבתי החולים בתקופת משבר הקורונה. "98% ממטופלי הקורונה טופלו על ידי מרפאות הקהילה, יש כאן בעיה חמורה מאוד של צעדים חד צדדיים של האוצר כנגד הרופאים", אמר.

לדבריו, "האוצר מנסה לזנב בנו, לפגוע בהשתכרות שלנו, לפגוע בתנאי העבודה שלנו כאילו שהוא שכח שהקורונה אך זה עתה נגמרה ועדיין לא בטוח שהיא נגמרה". ד"ר קוסטינר הוסיף כי התחושה שלנו היא שבעצם "הכושי עשה את שלו".

הפגנת הרופאים המתמחים במחאה על אורך התורנויות, כיכר הבימה, ת״א 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
הפגנת המתמחים בכיכר הבימה, היום/ראובן קסטרו

דבריו של קוסטינר מגיעים לאחר שכ-200 רופאים מתמחים הפגינו מוקדם יותר בכיכר הבימה בתל אביב נגד החלטת משרד האוצר. המפגינים נשאו שלטים בהם נכתב "אין חולים כי אין תקנים". הם קראו קריאות "או תקנים או שביתה. לא מחליטים עלינו בלעדינו".

גם חברי כנסת הגיעו לרחבת כיכר הבימה לתמוך במתמחים. "יש פה מציאות לא פשוטה של מתמחים", אמרה ח"כ עידית סילמן (ימינה), "כולם חבר'ה צעירים שבונים משפחות ואת הקריירה שלהם. אנחנו רוצים שהוא יהיה קשוב לחולים, ולא יהיה פנוי. אנחנו צריכים עוד תקנים. לא יכול להיות שהתקנים שנוספו בקורונה יהיו עם תאריך תפוגה".

בווידאו: הפגנת הרופאים המתמחים בתל אביב/צילום סטילס: ראובן קסטרו, ווידאו: מירב כהן

ח"כ רם שפע (העבודה) השתתף גם הוא בהפגנה ואמר "אני וח"כ סילמן פה ביחד - אני מקווה שעכשיו כולם מבינים שממשלת שינוי יכולה באמת לעזור לכולם. אתם שובתים בגלל שכל הממשלות הקודמות לא עשו כלום בשבילכם. צריך להפסיק להשתמש בפלסטרים".

ההסתדרות הרפואית החליטה היום להשבית את בתי החולים ברחבי הארץ, בעקבות החלטת האוצר. במסגרת השביתה, יפעלו בתי החולים במתכונת חירום למשך 24 שעות. השביתה לא תכלול את מכוני הגסטרו לפעולות שבלתי ניתנות לדחייה. כמו כן, טיפולי יום, אונקולוגיה, סקירות מערכות מאוחרות לנשים בהריון וטיפולי IVF, יפעלו גם הם כרגיל.

הפגנת הרופאים המתמחים במחאה על אורך התורנויות, כיכר הבימה, ת״א 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
חברי הכנסת סילמן ושפע בהפגנה, היום/ראובן קסטרו

אחד המתמחים בהפגנה ביקר את הסתדרות הרופאים ואמר כי למרות שזו שביתה שההסתדרות הכריזה עליה "אנחנו אומרים להסתדרות שהחליטו לשבות - אתם חלק מהבעיה. בניתם מערכת שמעסיקה אנשים באופן לא אפשרי. חתמתם על הסכם קיבוצי והפרתם אותו. אנחנו לא נסכים לעבוד במערכת כמו שאתם מובילים אותה. את האלונקה השבורה שלכם אי אפשר לסחוב, רק לתקן".

נדב דוידוביץ', יו"ר ארגון בריאות הציבור, אמר: "אני רוצה להביע את התמיכה שלכם. אתם העתיד של המערכת. השביתה הזאת לא היתה צריכה להיות. האם אנחנו רואים מישהו שרץ להיות שר הבריאות? איפה עכשיו כל מחיאות הכפיים? מערכת הבריאות לא קרסה בגלל שאתם התגייסתם. לא להאמין שרוצים להוריד את התקנים שנוספו. בריאות זה חלק מהביטחון הלאומי. לא יכול להיות שדקה אחרי הקורונה הכל יישכח".

שביתת רופאים ברחבי הארץ למען 600 רופאים שעומדים בפני פיטורין. אתר רשמי, מערכת וואלה!
הרופאים שפתחו בשביתה ברחבי הארץ למען 600 רופאים שעומדים בפני פיטורין. הבוקר/מערכת וואלה!, אתר רשמי
שביתת הרופאים | מרפאת רוטשילד כללית בפ"ת 10 במאי 2021. ראובן קסטרו
מרפאה של כללית ריקה מאדם. פתח תקווה. הבוקר/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין הביע את תמיכתו ברופאים ואמר כי "ביום הזה לבי עם הרופאות והרופאים. דרישתם מוצדקת ביותר. משרד האוצר והממשלה כולה מחויבים לא רק שלא לפטר אנשי צוות רפואי שנקלטו בקורונה, אלא להוסיף עוד". עוד הוסיף כי "במיוחד אחרי שנת הקורונה אסור 'להשתמש ולזרוק'. הרופאות והרופאים יחד עם האחיות והאחים וכל צוותי הרפואה נלחמו 24/7 עבור בריאות אזרחי ישראל. התגובה שלנו צריכה להיות תוספת תקציבים, לא קיצוץ תקציבים. מלבד כפיות הטובה, יש בזה גם פגיעה בחוסן הבריאותי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully