וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצח והסתיר את הגופה בירדן ההררי": תושב זרזיר מואשם ברצח אמו

עודכן לאחרונה: 27.9.2021 / 11:52

הפרקליטות הגישה לביהמ"ש המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מועאד היב בן ה-27, בגין רצח אמו, שהתנצרה לפני כמה שנים. ​לאחר המקרה, ניסה הנאשם לפרוץ מחסום משטרתי ונעצר בתום מרדף. המשטרה פתחה בחיפושים אחר האם, ולבסוף גופתה נמצאה לאחר שכוסתה בחול ועלים

בווידאו: החיפושים אחרי גופת רשה מוקלשה/צילום: דוברות משטרת ישראל

הפרקליטות הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בנצרת כתב אישום נגד מועאד היב, תושב זרזיר בן 27, בגין רצח אמו רשה מוקלשה, תושבת נוף הגליל, בתחילת חודש אוגוסט. לפי כתב האישום, לאחר הרצח היב הסתיר את גופת אמו בירדן ההררי.

החקירה של ימ"ר המחוז הצפוני במשטרה החלה לאחר שרכב פרטי פרץ מחסום משטרתי באזור הירדן, ועלה חשד כי מדובר באירוע פלילי. תוך כדי הניסיונות לאתר את המכונית, עלה חשד כי אמו של בעל הרכב נעדרת וכי יש קשר בין עובדה זו לבין פריצת המחסום.

שלושה בנים תושבי כפר זרזיר רצחו את אמם והסתירו את הגופה באזור הירדן ההררי. דוברות משטרת ישראל
הגופה נמצאה אחרי 26 שעות. החיפושים אחר רשה מוקלשה בירדן ההררי/דוברות משטרת ישראל

מכתב האישום עולה כי רשא מוקשלה עזבה את הבית לפני 15 שנה ואחר כך התגרשה מבעלה. היא התגוררה בנוף הגליל ולפני כמה שנים התנצרה. אחרי שבעלה לשעבר מת בתחילת השנה, חודשו הקשרים בין האם וילדיה, גם עם הנאשם ברצח.

בכתב האישום כתוב כי ב-5 באוגוסט גמלה בלבו של הנאשם לרצוח את אמו, אך לא כתוב מה המניע לכך. באותו יום קבעו האם ובנה להיפגש בנוף הגליל. זמן מה אחרי שעלתה למכוניתו, חנק אותה הנאשם למוות.

כשגופת אמו במכונית, הוא נסע צפונה במטרה להעלים את הגופה. בהגיעו לצומת מחניים הבחין במחסום משטרתי שהוצב במקום, ונועד לעצירת כלי רכב לבדיקות שגרתיות. אחד מהשוטרים שעמדו במחסום סימן לו לעצור את הרכב.

הנאשם, אשר חשש מגילוי גופת אמו, פרץ את המחסום תוך שהוא מסכן את השוטרים ונמלט בנסיעה פרועה מן המקום כשהוא עוקף כלי רכב בצורה מסוכנת ונוהג במהירות לכוון צומת גדות. הוא הצליח להימלט מהשוטרים ובאיזור הירדן ההררי סטה לדרך עפר, נסע כחמישה קילומטרים, עצר, חפר בור באדמה, גרר את גופת אמו מהמכונית וקבר אותה. מכתב האישום עולה כי ייתכן ואדם נוסף סייע לו בקבורת הגופה. אחרי 26 שעות של חיפושים, מצאו השוטרים את הגופה.

במסגרת החקירה נעצרו שלושת בניה של מוקלשה וקרוב משפחה נוסף נחשד בסיוע לרצח. בהמשך, שוחררו כולם למעט מועאד היב, שהסתמן כאשם העיקרי ברצח. למרות העובדה שבני המשפחה לא שיתפו פעולה, הצליחו החוקרים לאסוף מספיק ראיות נגד הצעיר, והיום הוגש נגדו כתב האישום וכן בקשה להאריך את מעצרו עד לתום ההליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully