וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של איציק סעידיאן: שב להכרה אחרי 5 חודשים ומגיב לסביבתו

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 17:02

שיפור במצבו של נכה צה"ל שהצית את עצמו במחאה מול משרדי מרכז השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה, יום לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל. "אני קצת באופוריה", אמר אחיו לוואלה!, ועורך דינו הוסיף: "השיפור במצבו מאפשר למדינה לתקן את העוול הנורא שנעשה לו"

בווידאו: משמרת מחאה של נכי צהל/רוני כנפו, אמיר בוחבוט, רובי קסטרו

איציק סעידיאן, נכה צה"ל שהצית את עצמו במחאה מול משרדי מרכז השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה יום לפני יום הזיכרון לחללי צה"ל, שב בערב החג להכרה לאחר חמישה חודשים והוא מגיב לסביבה - כך נמסר היום (ראשון) מבית החולים שיבא תל השומר.

"אני קצת באופוריה, שאלנו אותו שאלה והוא הגיב לנו עם הראש. ברוך השם הוא חזר להכרה אבל עדיין מוגדר בסכנת חיים", אמר לוואלה! אחיו של איציק, אבי. "אני מבקש מעם ישראל שלא יפסיקו להתפלל ושיידעו שהוא עשה את זה עבור כל עם ישראל".

"השיפור במצבו של איציק משמח מאוד ולא רק משום שמדינה שלמה התפללה להחלמתו, אלא גם משום שהוא מאפשר למדינה לתקן את העוול הנורא שנעשה לו", מסר עו"ד אביעד לנצ'נר, עורך דינו של סעידיאן.
"הלוואי ואיציק יהיה הלום הקרב האחרון שצריך לזעזע מדינה שלמה כדי לקבל את הזכויות המגיעות לו".

איציק סעידיאן. מתוך "המהדורה המרכזית", חדשות 12, אתר רשמי
שב להכרה אחרי 5 חודשים. איציק סעידיאן/אתר רשמי, מתוך "המהדורה המרכזית", חדשות 12

בסוף חודש יוני, הוא החל נושם בכוחות עצמו, אך עד היום עדיין היה מורדם ומצבו הוגדר קשה מאוד. "איציק סעידיאן ממשיך לעבור הליכים כירורגיים וצוות יחידת הכוויות הלאומית בשיבא עושה ככל שביכולתו על מנת להציל את חייו", נמסר אז.

ביום שישי שעבר, ביקר הרמטכ"ל אביב כוכבי את סעידיאן, יחד עם מפקדו בעת מבצע "צוק איתן", אלוף-משנה ארז אלקבץ. כוכבי עדכן את משפחת סעידיאן על הקמת ענף לליווי פצועי ונכי צה"ל והקמת מרכז פניות מטכ"לי עבור אוכלוסייה זו.

"אני נפעם מהשיפור שחל במצבו של איציק, אבל לא פחות מהכוח שלכם, בני המשפחה", אמר הרמטכ"ל. "אנחנו אתכם בכל שצריך לאורך הדרך. למדנו, תיקנו דברים, הקמנו ענף ייעודי שמטרתו ללוות את הפצועים ואנחנו נלווה אותם יחד עם משרד הביטחון".

איציק סעידיאן. מתוך פייסבוק, צילום מסך
מגיב לסביבה. איציק סעידיאן/צילום מסך, מתוך פייסבוק

סעידיאן בן ה-26, המתמודד עם פוסט טראומה ממבצע צוק איתן, נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו. הצעיר לחם בחטיבת גולני במבצע צוק איתן בשכונת ס'געייה ברצועת עזה. לאחר שחרורו סבל מפוסט טראומה ופנה למשרד הביטחון לקבל עזרה והכרה בנכות. לאחר תהליך ארוך ומורכב הוא הוכר לטענתו באחוזי נכות נמוכים ביחס למצבו הרפואי. הצעיר התעקש לקבל הכרה רחבה יותר אך נתקל בקשיים שהערימו עליו במשרד הביטחון.

מצבו הקשה שהוביל אותו להצית את עצמו זעזע רבים. לאחר שנפצע, אזרחים רבים הגיעו כדי לתרום דם עבורו, ונכי צה"ל פתחו במחאה. בעקבות האירוע, משרד הביטחון קידם את רפורמת "נפש אחת" שנועדה לשפר את מצבם של נכי צה"ל בכלל ונפגעי פוסט טראומה בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully