וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בב"ש החלו למחות, ראש העיר הרגיע - וכעבור שעות אדם נרצח בלב העיר

עודכן לאחרונה: 30.9.2021 / 21:20

בדרום מרגישים היטב את האלימות המשתוללת, גם לפני ואחרי רצח אחמד אלג'רג'אווי משגב שלום, דמות מוכרת למשטרה שנורה בחנות נרגילת בעיר. טרם הרצח תושבים בב"ש החלו להיערך להפגנה עתידית בקריאה למשילות, ראש העיר סיפר על תוכניותיו בנושא - אך זה היה מאוחר מדי

בווידאו: בן 30 נורה למוות בבאר שבע/מערכת וואלה!

שעות לפני הירצחו של אחמד אלג'רג'אווי בן ה-30 ברחוב סמילנסקי בבאר שבע, הוועד להצלת הנגב תיכנן לקיים מחאה נגד האלימות. זאת, בעקבות תלונות של תושבים ברשתות החברתיות בבירת הנגב על פחד ברחובות. אולם כמה שעות לאחר מכן, אלג'רג'אווי נרצח ברחוב הומה אדם ובכך הגביר תחושת חוסר האונים והפחד של התושבים.

"זהירות! סכנה! מחר זו יכולה להיות את, מחר זה יכול להיות גם אתה", כתבו ב"וועד להצלת הנגב" בקריאה להצטרף להפגנה עתידית. "רגע לפני שמאבדים את הבית, נצא כולנו יחד להילחם ולהצילו. לא נאפשר לנגב שלנו להיות הפקר. דורשים משילות, דורשים ביטחון. בואו להפגין יחד איתנו למען עתיד טוב יותר לילדינו".

אחמד אלג'רג'אווי עם נשק מחוץ לימ"ר דרום. תמונות גולשים
אלג'רג'אווי מחוץ לימ"ר דרום/תמונות גולשים

טרם הרצח, ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' שיגר הודעה מיוחדת לתושבים ובה טען כי אינו מתעלם מהבעיה והוא מתכוון לטפל בה מול הממשלה. "כל נושא הביטחון האישי (במדינה בכלל ואצלנו בפרט) דורש טיפול שורש יסודי ורב מערכתי. טיפול אמיתי, לא באמירות מהבטן, אלא בתכנון מהראש, יחד עם כל הגורמים שנושאים באחריות".

"אנחנו כעיר, לא מחכים לאחרים (גם אם הם נושאים באחריות המלאה לביטחוננו האישי), אלא פועלים לגיבוש מודל עירוני שישלים את מה שכוחות הביטחון אמורים לבצע". לדברי דנילוביץ' בקרוב הוא יציג תכנית עירונית למלחמה בפשיעה. "אנחנו נציג בעוד כמה שבועות תכנית עירונית יחודית, שמטרתה תוספת והעצמה של ביטחון במרחב הציבורי. אני מבטיח שנעשה כל מאמץ ונפעל בנחישות, לא נחסוך מאמצים ונשקיע משאבים. במשך הזמן, תוכלו גם לראות וגם לחוש את הדברים (בדיוק כפי שראיתם את כל הפרוייקטים והמיזמים ברחבי העיר צומחים, מבשילים והופכים למציאות שמשנה את פניה של העיר שלנו)".

חלק מהתושבים טוענים כי בבירת הנגב אין מספיק אכיפה וישנו פחד להסתובב ברחובות. הסערה החלה כשהוקמו כמה קבוצות בווצאפ כדי למנוע הטרדות של נשים בעיר בזמן הליכה בעיר.

הפגנה נגד האלימות בב"ש. תמונות גולשים
"זהירות! סכנה". שלט ההזמה למחאה/תמונות גולשים

בשבועות האחרונים הייתה עליית מדרגה שבה אותם פורעי חוק רדפו, הטרידו ואף איימו על נשים ונערות בסביבת מקומות הומי אדם ולא חשש כלל" אומרים בוועד.

מנגד חלק מתושבי החברה הבדואית בנגב טוענים כי אסור להכליל את כל המגזר וטוענים כי הימין הקיצוני מלהיט את הרוחות בעיר. "חלק מאוכלוסיית באר שבע הפכה להיות כלי בידי הימין הקיצוני. הם שמו לעצמם מטרה איכשהו להשחיר את תושבי החברה הערבית הבדואית בנגב", אמר טלאל סלימן אלקרנאוי, יו"ר פורום רהט בלדי, פורום חברתי שפועל למען שיווין חברתי ושיפור מעמדה.

"לא כל התושבים בחברה הבדואית הם פושעים, עושים לנו עוול בכך שמכלילים את כולם. אם יש פושעים שיתפסו אותם. יש באוכלוסיה הערבית בנגב פושעים כמו שיש במגזר היהודי בבאר שבע פושעים ואנחנו לא מכלילים את כולם. יש גם הטרדות של נשים מהחברה הבדואית. ולגבי הפשיעה בדרום, גם אנחנו בחברה הבדואית סובלים מפריצות וגניבות כמו שכיננו בבאר בשבע, אנחנו נמשיך לחיות ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully