וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

73% מחולי הקורונה המונשמים - לא מחוסנים; יותר משליש מהנדבקים אתמול מהמגזר הערבי

עודכן לאחרונה: 24.9.2021 / 10:24

מנתוני משרד הבריאות עולה כי חלה ירידה קלה במספר החולים שבמצב קשה, אך מספר המונשמים הגיע ל-203 - הגבוה ביותר בגל הרביעי. 6,314 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות היה 5.14%. מניין המתים מפרוץ המגיפה עלה ל-7,611

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

203 חולי קורונה מונשמים בבתי החולים ברחבי הארץ, המספר הגבוה ביותר מפרוץ הגל הרביעי - כך עולה הבוקר (שישי) מנתוני משרד הבריאות. 73% מהמונשמים אינם מחוסנים. מספר החולים שבמצב קשה ירד מעט ועומד על 703.

עוד עולה מהנתונים כי 6,314 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף, 35% מהם מהמגזר הערבי, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות ירד מעט ל-5.14%. 19 חולי קורונה מתו ביממה האחרונה. בכך, מניין המתים מפרוץ המגיפה עלה ל-7,611.

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
ירידה במספר החולים שבמצב קשה, מחלקת קורונה בהלל יפה/ראובן קסטרו

אתמול, הזהיר קבינט המומחים של משרד הבריאות כי גישת הממשלה לניהול מגיפת הקורונה על פי מספר החולים הקשים היא "מסוכנת". בקבינט המומחים סבורים כי השפעת החיסון השלישי נגד קורונה מוצתה, שכן נתוני ההדבקה ממשיכים לעלות, בעיקר בקרב לא מחוסנים ש"ממלאים את בתי החולים". זאת, על אף בלימת התחלואה הקשה בקרב האוכלוסיה המבוגרת שחוסנה.

בקבינט התייחסו לחזרה ללימודים אחרי החגים, ואמרו כי פתיחת בתי הספר בסוף החודש עלולה להביא לחידוש העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה. זאת, בשל נתונים בחברה הערבית, שם נרשמה עלייה משמעותית במאומתים בקרב תלמידים, שהמשיכו ללמוד בזמן חגי תשרי. בקבינט הזהירו ממקרים שבהם בבתי החולים ייאלצו לתעדף חולים צעירים הנזקקים לטיפול קריטי, לאחר שכבר כעת נתקלים בקושי בטיפול מיטבי לכל החולים המאושפזים במחלקות טיפול נמרץ, או זקוקים להנשמה.

מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבית החולים הלל יפה, חדרה, 26 בינואר 2021/ראובן קסטרו

לשם כך, קבע קבינט המומחים כי עדכון מתווה למערכת החינוך הוא קריטי, שכן "מתווה החינוך לא כולל את רוב הרכיבים אשר תוכננו להכלל בו על ידי משרד הבריאות, ויש כלים מינימליים להקטנת הדבקות. המשך ההתבססות על תקווה שהתחלואה תרד למרות החזרה ללימודים, רק על מנת לא להטיל את מגבלת ההתקהלות המינימלית ביותר, אינו סביר לדעת המומחים".

עוד המליצו בקבינט המומחים להטיל מגבלות התקהלות של 300 איש בחללים סגורים. המומחים הדגישו כי סגר אינו על הפרק, אך עם זאת אין הגיון בקיום התכנסויות נרחבות לטובת אירועים כגון תרבות וספורט בתקופה של שיא הדבקה לא נשלטת, כשעשרות חולים צעירים מגיעים לטיפול במצב קשה מדי יום. בקבינט הוסיפו כי יש לקדם טיפול נרחב בתרופה רג'נרון, שנועדה למנוע התדרדרות במצבם של חולי קורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully