וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 חולי קורונה קיבלו את התרופה לנגיף, קופות החולים נערכות להרחבת הטיפול

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 20:22

התרופה "רגנ'רון" נועדה לטיפול בחולי קורונה שבמצב קל, על מנת למנוע הידרדרות במחלה. "זהו יום משמעותי, מדובר במבצע רפואי ולוגיסטי מורכב ביותר", סיפר ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה של כללית. ראש חטיבת הבריאות במכבי: "יש פוטנציאל לקדם את ההתאוששות מהמחלה"

17 חולי קורונה בשלבים הראשונים של המחלה קיבלו היום (חמישי) את התרופה לנגיף, רג'נרון. אתמול משרד הבריאות רכש את התרופה, שנועדה לטיפול בחולי קורונה באורח קל על מנת למנוע הידרדרות במחלה. בקופות החולים ערוכים להרחבת הטיפול.

בקופת החולים כללית 12 חולי קורונה קיבלו את הטיפול בביתם, על ידי עשרות אנשי צוות רפואי הגיעו לבתיהם כדי להעניק להם את הטיפול. החולה הראשונה שטופלה היא אישה בת 81 מהמועצה המקומית כאבול שבצפון.

רינת בסל, מנהלת סיעוד במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית שהגיעה לביתה של החולה, סיפרה: "עבורי זהו יום היסטורי ומרגש. אני שמחה וגאה להיות בין אנשי הצוות שהגיעו לבית החולה כדי להעניק לה טיפול שעשוי למנוע הידרדרותה למצב קשה. נכנסנו לבית המטופלת רופא, אחות וחובש מאמבולנס עם ציוד החייאה. לאחר שבדקנו ולקחנו את המדדים הרפואיים של החולה התחלנו במתן העירוי. היא הייתה רגועה ונשארנו להשגחה עליה לשעה נוספת".

בדרך למתן טיפול בנוגדנים (רג׳נרון) לחולי קורונה . צוות היחידה להמשך טיפול של כללית במחוז שרון-שומרון בדרכו למתן טיפול לחולים  בנתניה ובטייבה 23 בספטמבר 2021. כללית, אתר רשמי
צוות של כללית בדרך למתן טיפול בבית של חולה/אתר רשמי, כללית

"זהו יום משמעותי נוסף במאבק בנגיף הקורונה. אנו בין הראשונים בעולם להעניק טיפול בנוגדנים בבתיהם של החולים", אמר ד"ר דורון נצר, ראש אגף רפואה בחטיבת הקהילה של כללית. "מדובר במבצע רפואי ולוגיסטי מורכב ביותר הדורש הקפדה על בטיחות ואיכות הטיפול. אנו ערוכים לתת את הטיפול לחולים בכל רחבי הארץ והמשך הטיפול בחולים יהיה בשיתוף ובסיוע צוותים רפואיים של חיל הרפואה".

בקופת החולים מכבי חמישה חברים החלו בקבלת הטיפול התרופתי היום. ד"ר מירי מזרחי-ראובני, ראש חטיבת הבריאות במכבי, אמרה כי "לתרופה יש פוטנציאל למנוע הידרדרות ולקדם את ההתאוששות מהמחלה".

תרופת רג'נרון לטיפול בחולי קורונה. ShutterStock
תרופת רג'נרון/ShutterStock

מודל התיעדוף החדש על פיו ינהגו בקופות החולים לטובת הטיפול התרופתי, מדרג באופן שקוף ואובייקטיבי לפי נקודות מי בעל הסיכוי הרפואי הגבוה ביותר להתדרדרות למחלה קשה וזאת על בסיס שיקלול לחישוב של גורמי סיכון רפואיים, אשפוזים קודמים, התחסנות בחיסון קורונה, גיל החולה ועוד. זאת בהתאם למצב התחלואה בזן הדלתא והשפעות החיסון.

הטיפול ברג'נרון ניתן בעירוי ויינתן בבית החולה באמצעות צוות של רופא ואחות שיגיעו לבית בניידת במיגון מלא עם הציוד הרפואי הנדרש למתן הטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully