וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ארגון המורים: "לא מסכימים לשלילת שכר ממורים שלא יתחסנו או ייבדקו"

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 15:02

לאחר שמנהלי מוסדות החינוך קיבלו הנחייה שלא להכניס לבתי הספר מורים שאין ברשותם תו ירוק או בדיקה שלילית, הודיע רן ארז כי על אף שההחלטה הייתה צפויה נוכח תחלואת הקורונה, יש למצוא פתרונות כדי שגם מורים אלו יקבלו משכורת. "נעשה כל שביכולתנו למנוע פגיעה כלכלית"

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, אמר היום (חמישי) כי הארגון מתנגד לשלילת שכר ממורים שלא יסכימו להתחסן נגד קורונה או להיבדק נגד הנגיף, וקרא למצוא דרכים נוספות לאפשר להם להתפרנס. זאת, לאחר שמשרד החינוך הודיע למנהלי מוסדות החינוך כי עובדי הוראה שאין ברשותם תו ירוק או בדיקה שלילית לא יוכלו להיכנס לבתי הספר והגנים "ארגון המורים ייעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה כלכלית בחבריו", אמר ארז.

לדבריו, החלטת הממשלה שלא לאפשר כניסה לבתי ספר למורים בלי תו ירוק או ללא בדיקה שלילית לא הפתיעה את הארגון. הוא אמר כי ההחלטה "היא הייתה צפויה ותלויה באוויר עוד מ-1 בספטמבר, וכעת לאור התגברות התחלואה היא מחויבת המציאות". עם זאת, הוא ציין כי "ארגון המורים לא מסכים לשלילת שכר מאלה שלא יתחסנו או לא ייבדקו, ומציע להעסיק אותם בעבודות אלטרנטיביות מהבית".

ארז ציין דוגמאות ספציפיות לאפשרויות העסקה של מורים שלא יתחסנו: "שעות פרטניות בזום, תגבורים, לימוד מקוון של תלמידים חולים או מבודדים". הוא הוסיף כי כ"מי שעתר לבג"ץ על מנת שגם תלמידים בחינוך העל יסודי מגיל 12 ומעלה יחוסנו או ייבדקו כתנאי לכניסה לבית הספר, זאת גם עמדתנו לגבי המורים, כי גם תלמיד בגילאי 15 או 16 יכול להידבק או להדביק כמו מורה בן 30 או 40".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז מחוץ לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים 18 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"הארגון יעשה כל שביכולתו למנוע פגיעה כלכלית בחבריו", רן ארז/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

מנשה לוי, יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל יסודיים, אמר לוואלה! על אותם מורים שמסרבים להתחסן וגם להיבדק כי "מדובר על כ-300 עובדי הוראה מתוך 210 אלף. כלומר 0.14% בלבד. מספר זניח לחלוטין", ואף הדגיש כי הוא לא מכיר באופן אישי עובד הוראה כזה.

"יש לנסות לשכנע את עובדי ההוראה להתחסן או להיבדק פעמיים בשבוע. אם לאחר ניסיונות שכנוע נוספים יעמדו בסירובם, יש לצערי להטיל עליהם סנקציות שתכליתן להגן עליהם מפני עצמם ולהגן על חבריהם לעבודה ותלמידים שהם מלמדים. מורים סרבני חיסון ובדיקות לא יוכלו לעבוד בהוראה", הבהיר.

שרון סייג, מורה בתיכון נבון בחלון, אמר כי החלטת הממשלה לאסור כניסת לא מתחסנים ונבדקים לבתי הספר היא ראויה, אך כי הוא מתנגד לפגיעה בשכר של המורים. "לפגוע בשכר המורים זה מבחינתי קו אדום", הוא אומר.

לדבריו, "לא יכול להיות שבתי הספר יהפכו להיות מדגרת קורונה. אני בעד שמורים יעברו בדיקות, חלק נכבד מהמורים הם מעל גיל 50 ונמצאים בקבוצת סיכון. לכן ראוי שמורים שנכנסים לבית הספר לא יפיצו את החיידק".

"אנחנו שומעים על המקרים בהם אנשים בגילאים של מורים רבים נפטרו מקורונה, כי לא היו מחוסנים", הוא ממשיך, "לכן זה חשוב. כך נוכל להיות בבתי הספר ממוקדים במטרה שאליה אנחנו באים, ללמד ולחנך, ולא להיות עסוקים בחשש שעלול להיווצר מצב של מורה אחד שידביק מישהו".

עוד בוואלה!

מורים יידרשו בתו ירוק או הצגת בדיקה שלילית כתנאי כניסה לבתי הספר ולקבלת משכורת

לכתבה המלאה
פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
"מורים סרבני חיסון ובדיקות לא יוכלו לעבוד בהוראה". בית הספר שפירא, תל אביב/ראובן קסטרו

הודעת ארגון המורים הגיעה לאחר שמוקדם יותר הודיע משרד החינוך למנהלי מוסדות החינוך כי עובדי הוראה שאין ברשותם תו ירוק או בדיקה שלילית לקורונה - לא יוכלו להיכנס לבתי הספר והגנים. כמו כן, עובדים אלו לא יוכלו לקיים הוראה מרחוק והיעדרותם תיחשב ככזו שאינה מוצדקת ואינה מזכה בקבלת שכר. זאת, בהתאם לקביעת הממשלה.

לפי הודעת משרד החינוך, החל מ-3 באוקטובר, תקנות התו הירוק יתעדכנו כך שאדם יהיה זכאי לתו רק אם התחסן במנה השלישית נגד הקורונה, מי שטרם עברה חצי שנה מאז שקיבל את החיסון השני, החלים מהווירוס, או התחסן במנה אחת לאחר שהחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully