וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר כשנתיים: הודיה מונסנגו הצעירה שנעצרה ונכלאה בפרו שבה לישראל

עודכן לאחרונה: 24.9.2021 / 6:45

כשבני משפחה וחברים ממתינים לה בנתב"ג, נתחה מונסנגו בישראל. זאת, לאחר כשנתיים בהן הייתה מוחזקת במעצר בפרו, כשבתחילה נכלאה ולאחר מכן שהתה במעצר בית. בחודש שעבר, מאור מונסנגו, אחיה, בירך על החלטת ביהמ"ש בפרו לאפשר לה לשוב: "השופט הבין שהיא לא ילדה רגילה"

הודיה מונסנגו תשוב לישראל; לפיד: "כל מה שרציתי זה לראות אותך בבית"/מערכת וואלה!

הודיה מונסנגו, הצעירה בעלת הצרכים המיוחדים, שנעצרה בפרו לפני כשנתיים בחשד להברחת סמים, נחתה הלילה (שישי) בישראל. בני משפחה וחברים המתינו לה עם הנחיתה בנתב"ג.

מונסנגו, נעצרה באוגוסט 2019 ונכלאה במשך תשעה חודשים. במאי 2020 שוחררה למעצר בית, שם שהתה במשך יותר משנה. בחודש שעבר החליט בית משפט בפרו לשחררה ממעצר בית ולאפשר לה לשוב ארצה.

הודיה מונסנגו נוחתת בישראל, 24 בספטמבר, 2021. שלו שלום, TPS
נכלאה במשך תשעה חודשים. מונסנגו בעת חזרתה, הלילה/TPS, שלו שלום
הודיה מונסנגו נוחתת בישראל, 24 בספטמבר, 2021. שלו שלום, TPS
בחודש שעבר החליט בית משפט בפרו לאפשר לה לשוב ארצה/TPS, שלו שלום

מאור מונסנגו, אחיה של הודיה, בירך על ההחלטה לאפשר לה לשוב לישראל. "השופט הבין שהיא לא ילדה רגילה, שאין סיכוי שהיא יכולה להגיע למצב כזה ולהיות מעורבת באופן מודע", אמר בריאיון ל-103FM.

"אין איך לתאר את ההרגשה הזאת, שנתיים שאנחנו נלחמים, הרגשה נפלאה. לקחו טרמפ על אחותי, בנו עליה את סיפור הכיסוי, לקחו אותה לטיול ומשם התגלגל המצב", אמר האח. "בהתחלה ניסינו לפנות לכל מי שאפשר, לצערי הרב המענה לא היה כל כך מהיר. משרד החוץ תמיד היה איתנו בקשר. אחרי שפנינו לנשיא רובי ריבלין, ששלח את המכתב (לנשיא פרו) היה לנו קשר יותר אישי עם המזכירה של הנשיא".

הודיה מונסנגו נוחתת בישראל, 24 בספטמבר, 2021. שלו שלום, TPS
בני המשפחה והחברים של הודיה/TPS, שלו שלום
הודיה מונסנגו נוחתת בישראל, 24 בספטמבר, 2021. שלו שלום, TPS
מונסנגו/TPS, שלו שלום

בשיחה עם וואלה! לפני כשנה, בני המשפחה של הודיה, טענו כי בשל מוגבלותה היא נוצלה לביצוע עסקת סמים. דורית רז אבדר, בת דודתה של הודיה, תיארה את השתלשלות האירועים. "הודיה עברה בחייה מקרי אונס והתעללות, וכעת היא נפלה קורבן הזוי לעסקת סחר בסמים, שהעונש עליה הוא בין 15 ל-20 שנה", סיפרה. "הייתה לה חברה בשם סמדר זוהר שאותה הכירה בפנימייה לילדות בסיכון. סמדר החליטה לטוס לברצלונה עם שני אחייניה בני ה-8 וה-10 ופיתתה את הודיה לבוא איתה ולעזור לה לשמור עליהם, בתמורה לתשלום מלא על הטיול".

בת דודתה הוסיפה כי הודיה התלהבה מהטיסה ושכנעה את המשפחה שהיא תהיה בידיים טובות, ודווקא לקראת סופו - הכול השתבש. "כשכמעט נגמר הטיול, סמדר אמרה שהיא רוצה לטוס לחמישה ימים לארצות הברית. השתיים הגיעו לשדה התעופה, ואז הבינה הודיה שהיא בכלל נוסעת לפרו. היא כזו תמימה שהיא לא חשבה על הגרוע מכל", סיפרה בת דודתה דורית. "בעת שהותן במלון בפרו גילתה הודיה שהמזוודה שלה שבורה. סמדר אמרה לה שלא תדאג, והיא תזמין שתי מזוודות דרך אתר באינטרנט". לדבריה של דורית - אלה היו המזוודות שבהן הושתלו הסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully