וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין ביקש מנשיא פרו: הענק חנינה לעצורה הישראלית במדינתך

8.2.2020 / 20:30

נשיא המדינה פנה למרטין ויסקרה בבקשה שיחון את הודיה מונסנגו, בעלת צרכים מיוחדים שנצרה במדינה הדרום אמריקנית לפני חצי שנה בחשד שהבריחה סמים. "אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה", נמסר בהודעת הנשיא

צילום:לירן לוי, עריכה: שאול אדם

נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה היום (שבת) לנשיא פרו, מרטין ויסקרה, בבקשה שיעניק חנינה להודיה מונסנגו, הישראלית בעלת הצרכים המיוחדים העצורה בארצו מזה חצי שנה. הודיה, בת ה-24, נעצרה בחשד שניסתה להבריח סמים ומואשמת בסחר בסמים.

בפנייתו כתב הנשיא כי הודיה סובלת מבעיות רפואיות והדגיש את העובדה שהודיה אינה בעלת עבר פלילי וכי סביר להניח שמצבה הייחודי, המתואר במכתבו של הנשיא, הביא אותה להיות מעורבת לכאורה בעניין, שלא במכוון.

הנשיא ביקש את התחשבותם של הרשויות במצבה העדין ובכך שהודיה דוברת עברית בלבד ועל כן מתקשה לתקשר עם עורכי הדין המקומיים שלה. "בהתחשב בנסיבות ההומניטריות הקשות הללו, אנו דואגים מאד לביטחונה הנפשי והפיזי של הודיה, בייחוד לאור מעצרה הממושך והמרחק ממשפחתה", הדגיש הנשיא במכתבו והוסיף: "בנסיבות ייחודיות אלה, אני פונה לחמלתך ורחמיך בבקשה להתערבותך האישית בהענקת חנינה לגברת הודיה מונסנגו".

הודיה מונסנגו, עצורה בפרו בחשד להברחת סמים. באדיבות המשפחה
הוגשה בקשה לחנון אותה. הישראלית הכלואה בפרו/באדיבות המשפחה

בני המשפחה של הודיה, שבמזוודתה נמצאו 28 ק"ג קוקאין, טענו כי בשל מוגבלותה היא נוצלה לביצוע עסקת סמים, ופתחו לאחרונה בקמפיין כדי להשיבה לישראל.

דורית רז אבדר, בת דודתה של הודיה, תיארה בפני וואלה! NEWS את השתלשלות האירועים. "הודיה עברה בחייה מקרי אונס והתעללות, וכעת היא נפלה קורבן הזוי לעסקת סחר בסמים, שהעונש עליה הוא בין 15 ל-20 שנה", סיפרה. "הייתה לה חברה בשם סמדר זוהר שאותה הכירה בפנימייה לילדות בסיכון. סמדר החליטה לטוס לברצלונה עם שני אחייניה בני ה-8 וה-10 ופיתתה את הודיה לבוא איתה ולעזור לה לשמור עליהם, בתמורה לתשלום מלא על הטיול".

בת דודתה הוסיפה כי הודיה התלהבה מהטיסה ושכנעה את המשפחה שהיא תהיה בידיים טובות, ודווקא לקראת סופו - הכל השתבש. "כשכמעט נגמר הטיול, סמדר אמרה שהיא רוצה לטוס לחמישה ימים לארצות הברית. השתיים הגיעו לשדה התעופה, ואז הבינה הודיה שהיא בכלל נוסעת לפרו. היא כזו תמימה שהיא לא חשבה על הגרוע מכל", סיפרה בת דודתה דורית. "בעת שהותן במלון בפרו גילתה הודיה שהמזוודה שלה שבורה. סמדר אמרה לה שלא תדאג, והיא תזמין שתי מזוודות דרך אתר באינטרנט". לדבריה של דורית - אלה היו המזוודות שבהן הושתלו הסמים.

עוד בוואלה!

משפחת הישראלית העצורה בפרו: "מאז שחרור נעמה יששכר יש תקווה"

לכתבה המלאה
פגישת הנשיא ראובן ריבלין ונשיא צרפת עמנואל מקרון, בית הנשיא ירושלים, 22 בינואר 2020. אורן בן חקון, פול צלמים
"פונה לחמלתך בבקשה להתערבותך". ריבלין/פול צלמים, אורן בן חקון

"הן הגיעו לשדה יחד עם האחיינים של סמדר, ואז עצרו אותן. בארבעת המזוודות, גם באלו של הילדים, הושתלו 28 ק"ג של סמים", אמרה בת הדודה. "אחרי חקירות, התברר שסמדר תכננה את הברחת הסמים יחד עם עבריין מישראל".

"מאז, הודיה כלואה שם ללא יכולת הבנה ברורה. היא יושבת בכלא בפרו ועוברת אין-ספור התעללויות פיזיות ונפשיות", המשיכה דורית. "משפחתי פתחה בקמפיין ואספה חצי מיליון שקלים למימון הוצאות משפטיות ומחייה עבורה בכלא. אנחנו זועקים לעזרה מהמדינה ללא הצלחה".

מאור מונסונגו, אחיה הגדול של הודיה, סיפר לוואלה! NEWS כי "היא נמצאת שם כבר חצי שנה, היא קיבלה הארכת מעצר לתשעה חודשים והפרוצדורה שם מאוד איטית, כל דבר לוקח הרבה זמן". לדברי האח, המשפחה מגייסת כספים עבור תנאי מחייה בסיסיים להודיה. "על כל מזרן וכרית שהיא ישנה עליהם, היא צריכה לשלם, גם על מוצרי ההיגיינה", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully