וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על החזרה ללימודים: ניצור מתווה ללא בידודים המוניים, בלי הורים עובדים אין משק

עודכן לאחרונה: 22.9.2021 / 23:07

ראש הממשלה ובכירי משרד החינוך דנו בחזרה ללימודים אחרי החגים, בניסיון לפתור את בעיית הבידודים ההמוניים. "צריך לאפשר למידה רציפה, אחרת נגדל דור של זומבים", הבהיר בנט, והוסיף כי אחרי החגים יתחיל פיילוט של בדיקות במקום בידודים שיימשך שבועיים

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון כינסו היום (רביעי) דיון היערכות בהשתתפות הגורמים השונים במערכת החינוך בנושא החזרה ללימודים לאחר חופשת החגים, ברקע התפשטות הקורונה. בין הנושאים שעל סדר היום, המשתתפים בדיון מנסים לפתור את בעיית הבידודים ההמוניים בבתי הספר והגנים.

בנט אמר בפתח הדיון כי יש ליצור מתווה פשוט ובהיר, אך לא ירד לפרטי התוכנית ולא הרחיב בנושא. "כדי שיהיה שיתוף פעולה זה צריך להיות פשוט ומשהו שהציבור יידע לעמוד בו", אמר. "אני מקווה שהקו שננוע אליו יהיה לחלק מסה של בדיקות להורים, ושאר הילדים יעברו בדיקה ביתית יום יום בשבוע".

הוא ציין כי בימים הראשונים הלימודים ייפתחו במתווה המתקיים כעת "שאם ילד מאומת כל הכיתה הולכת לבידוד". הוא הדגיש: "הימים הראשונים של אוקטובר יהיו מורכבים, אבל פנינו להסדרה של האירוע. בשביל זה צריך פיילוט. לרוץ שבועיים ואז אקבל החלטה". הפיילוט אותו מציין בנט הוא של המתווה החדש של בדיקות במקום בידודים - בידוד רק לילד החולה, ולשאר הכיתה בדיקות כל יום במשך שבוע.

"בלי הורים שיעבדו - אין משק מתפקד. ילדים בלי בית ספר - מדרדרים בכל הפרמטרים. אנחנו צריכים לאפשר למידה רציפה. אחרת אנחנו מגדלים פה דור של זומבים", הוסיף.

ילדים מתכוננים לחזרה ללימודים, פתח תקווה, 22 באוגוסט 2021. ראובן קסטרו
תלמידים בדרכם לבית הספר בפתח תקווה, החודש/ראובן קסטרו

בין היתר, בדיון השתתפו מנכ"ל משרד החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי, נציגי ההורים והמורים, וגורמי מקצוע נוספים.

נכון להבוקר, מספר המבודדים במערכת החינוך עדיין גבוה. 138,375 תלמידים נמצאים בבידוד, מתוכם 39,877 הם חולים מאומתים.

עוד בוואלה!

ההורים מבולבלים לקראת חובת הבדיקות: "החלטה לא ברורה, הגיעה מפאניקה"

לכתבה המלאה

עיקרי ההחלטה שתיכנס לתוקף ב-30 בספטמבר

  • חובה על ילדי הגנים ותלמידי יסודי להציג הצהרה חתומה לפיה יצאו שליליים בבדיקת קורונה
  • כניסה של תלמיד ללא הצהרה תתאפשר, אך הוא יורחק מיתר התלמידים
  • צוותי ההוראה יחויבו להציג תו ירוק לאחר חיסון שלישי או בדיקה שלילית
  • צמצום מגעים בכיתות ז'-י"ב ברשויות כתומות, כולל למידה מרחוק

בתחילת השבוע אישרו השרים כי אחרי החגים, מנהל מוסד לא יאפשר כניסה לגן ילדים או לבית הספר עד כיתה ו', אלא אם כן, הוצגה הצהרה חתומה המעידה כי נערכה לתלמיד בדיקת קורונה מידית לשימוש ביתי.

עוד נמסר כי ילד שיגיע לבית הספר ללא בדיקה, כניסתו תאופשר, אך הוא יופרד ככל האפשר מיתר התלמידים במוסד וידווח לאחראי עליו בהקדם, לצורך איסופו. בנוסף, לא יוטלו סנקציות על הורה שישקר בבדיקה אותה ישלח עם הילד שלו.

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, איימה בוועדת החינוך כי הארגון שבראשו היא עומדת יעתור לבג"ץ אם מורים ייאלצו לתפקד כנאמני הקורונה, וייאלצו לאכוף את הדרישה להציג תעודה שלילית.

נכון לתחילת השבוע, רק 50% מהמורים התחסנו בבוסטר לקורונה. ממשרד החינוך נמסר כי מורים שלא חוסנו במנה השלישית יצטרכו החל מ-1 באוקטובר לבצע בדיקת קורונה פעמיים בשבוע - או שלא יוכלו להיכנס למוסד חינוכי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully