וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: ילדים עד כיתה ו' ללא בדיקת קורונה שלילית לא ישובו לבתי הספר והגנים

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 19:09

במשאל טלפוני שנערך בין השרים הוחלט כי אחרי סוכות ההורים יחתמו על הצהרה לפיה ילדיהם ערכו בדיקה ביתית ויצאו שליליים, או לחלופין יציגו תוצאות בדיקת PCR. כעת: ועדת החינוך דנה בתקנות שהממשלה אישרה. מזכ"לית הסתדרות המורים איימה לעתור לבג"ץ: "מישהו פה השתגע"

השרים אישרו היום (ראשון) במשאל טלפוני כי אחרי החגים, מנהל מוסד לא יאפשר כניסה לגן ילדים או לבית הספר עד כיתה ו', אלא אם כן, הוצגה לגביו הצהרה חתומה המעידה כי נערכה לתלמיד בדיקת קורונה מידית לשימוש ביתי. כעת, דנה ועדת החינוך בתקנות.

עוד נמסר כי ילד שיגיע לבית הספר ללא בדיקה, כניסתו תאופשר, אך הוא יופרד ככל האפשר מיתר התלמידים במוסד וידווח לאחראי עליו בהקדם, לצורך איסופו. בנוסף, לא יוטלו סנקציות על הורה שישקר בבדיקה אותה ישלח עם הילד שלו.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
ההחלטה תקפה לילדים עד כיתה ו'/ראובן קסטרו

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, איימה בוועדת החינוך כי הארגון שבראשו היא עומדת יעתור לבג"ץ אם מורים ייאלצו לתפקד כנאמני הקורונה, וייאלצו לאכוף את הדרישה להציג תעודה שלילית.

"המורים והגננות הם לא סלקטורים ולא פקחי קורונה, הם אנשי חינוך שיחסיהם בנויים על אמון מול ההורים, ועכשיו אומרים להם להפר את מערכת היחסים הזאת בצורה מאוד פוגענית", אמרה בן דויד. "התפקיד שלהם הוא להכיל את כל התלמידים ועכשיו מבקשים מהם למנוע כניסה של תלמידים למוסד החינוך. מישהו פה השתגע".

עוד בוואלה!

כדי לא לבלות את סוכות בבידוד, הורים רבים מעדיפים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר

לכתבה המלאה
פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
ילד שהגיע בלי בדיקה ייכנס בכל זאת/ראובן קסטרו

רגע לפני אישור התקנות בוועדת החינוך, בארגון הגננות דורשות הגננות למנות נאמני קורונה, מפקחים וסדרנים שיבדקו כי הילדים אכן עשו בדיקה ויצאו שליליים: "אנחנו לא שוטרות ולא תפקידנו למנוע כניסה לגן".

מאיה, גננת מאזור המרכז אמרה כי "לא הגיוני שאנחנו נאשר או נמנע את כניסת הילדים. ילד שכבר נכנס בריצה לשחק עם החברים וההורים לא הביאו בדיקה, מה למען השם מצפים מאיתנו לעשות?".

ברקע ההחלטה, משרד הבריאות עדכן כי במערכת החינוך נרשמה ירידה במספר המבודדים, שעומד על 136,411 תלמידים, מתוכם 44,636 מאומתים. בנוסף לכך, 3,456 חברי צוותי הוראה נמצאים בבידוד, מתוכם 2,338 מאומתים לנגיף.

עוד נמסר כי 7,445 בני אדם אובחנו כמאומתים לקורונה ביממה האחרונה. מתוך 139,167 הבדיקות שבוצעו, 6.21% יצאו חיוביות. עוד עודכן כי מספר החולים הקשים רשם עלייה, ולפי שעה הוא עומד על 726 בני אדם, בהם 195 מונשמים. מפרוץ המגפה מתו בישראל 7,511 בני אדם מהנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully