וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לא לבלות את סוכות בבידוד, הורים רבים מעדיפים שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר

עודכן לאחרונה: 17.9.2021 / 8:31

לפי נתוני משרד הבריאות, יותר מ-160 אלף תלמידים נדרשים בבידוד, כמעט כפול ממספר המבודדים בסוף אוגוסט. בעוד שחלק מההורים איבדו את סבלנותם בשל ההנחיות המבלבלות, אחרים כבר החליטו שלא לסכן את חופשת הסוכות, ולא לשלוח את ילדיהם למסגרות. "היד קלה מדי על ההדק"

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים/צילום: ניב אהרונסון, שי מכלוף ויואב איתיאל

"מכת הבידודים" במערכת החינוך ממשיכה להסעיר הורים רבים. לפי נתוני משרד הבריאות, נכון ל-14 בספטמבר 163 אלף תלמידים היו בבידוד - מספר גבוה כמעט פי שניים מהנתון של סוף אוגוסט. החשש הוא כי מספר התלמידים המבודדים בפועל אפילו יותר גבוה, זאת בשל העובדה כי לא כל ההורים מדווחים על הבידודים, וכן בשל התקלות שאירעו לאחרונה במוקדים הטלפוניים של משרד הבריאות ומשרד החינוך.

בנוסף לכך, הורים רבים החליטו שלא לשלוח את ילדיהם למסגרות בימים הקרובים, בשל החשש מבידודים לפני חופשת הסוכות הקרבה. ההורים מרגישים ש"היד קלה מדי על ההדק" כשמדובר בילדיהם, ושההנחיות לא תמיד הגיוניות.

תלמידה לומדת מרחוק, 18 במרץ 2020. חן לאופולד, פלאש 90
"משהו חייב להשתנות". תלמידה לומדת ב"זום", מרץ/פלאש 90, חן לאופולד

כך לדוגמא במקרה של קרן מתל אביב, אם לשלושה ילדים שלא ממזמן יצאה מבידוד אחד, ובערב כיפור התבשרה על צורך בבידוד נוסף. זאת, בעקבות העובדה שאחת הסייעות התגלתה כמאומתת לקורונה. לדבריה, הסייעת מחוסנת בשלושה חיסונים, ובשל כך הייתה פטורה מבידוד על אף שנחשפה לבנה, שהיה מאומת. הסייעת הגיעה לגן ביום שני לאחר שקיבלה תוצאה שלילית לקורונה ולא נכנסה לבידוד. אלא שיום למחרת הסייעת חשה חולשה ועשתה בדיקה נוספת וברביעי, ערב כיפור, הורי הגן קיבלו הודעה שהיא אכן חיובית. אילו הייתה נכנסת לבידוד, המקרה היה נמנע.

"מאוד מעצבן אותי מה שקורה סביב עניין הבידודים במערכת החינוך", אומרת קרן. "החזירו את הסייעת לעבודה בגן למרות שלא עברו מספיק ימים עד שיופיעו תסמינים. המקרה הזה המעצבן כי הוא מציג את הזילות בכל הקשור לבידודים של הילדים במערכת החינוך. אני רק יצאתי מבידוד עם הבנות ולא שלחתי לגן את בתי בגלל הסייעת. לאחר שהודיעו שהיא שלילית ואין חשש, שלחתי ליום אחד בלבד את בתי ועכשיו היא שוב בבידוד. יש להחמיר את ההנחיות בקרב אנשים שעובדים עם אוכלוסייה לא מחוסנת", היא אומרת.

טליה לויברג, אם לשלושה מיהוד, מספרת כי היא נאלצה להיות עם ילדיה בלא פחות משישה בידודים מאז יולי, וכי עכשיו בתקופת החגים היא מעדיפה לא לשלוח את הילדים למסגרות בכלל, מתוך חשש לבידודים נוספים.

כיתה ריקה - ספטמבר 2009. נתי שוחט, פלאש 90
כיתות ריקות לפני סוכות?/פלאש 90, נתי שוחט

"אחרי שבוע שכל מה שעשינו בו זה לרדוף אחרי בדיקות, ולהמתין ימים לתוצאות כדי לסיים עוד בידוד ועוד בידוד ועוד בידוד, משהו חייב להשתנות", דורשת לויברג. "עד אז אני משאירה את הילדים שלי בבית. המצב עכשיו רק מחפיר. אין חקירות אפידמיולוגיות, כך שהודעה על בידוד למשל התקבלה ביום ה-9 לחשיפה, ועדיין קיימת דרישה לא הגיונית לשתי בדיקות בכדי לקצר לפחות מ-14 יום".

ניקול טריגר, אם לפעוט בן שלוש, מספרת על כך שבנה נאלץ להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לילד מאומת, יומיים בלבד לאחר פתיחת שנת הלימודים. הבידוד כבר הסתיים, והילד אומנם חזר לגן, אך היא מרגישה שהיא לוקחת בכך סיכון.

"הילד היה רק שעתיים בגן ביום החשיפה, כי אלה היו ימי ההסתגלות לגן החדש. אני לא מפנה אצבע מאשימה, אבל כנראה שלא בדקו את אותו הילד לפני הכניסה לגן בבדיקות אנטיגן, זאת האחריות של ההורים, לא של הילד מין הסתם. אם הייתה שם יותר אחריות, כנראה שלא היינו צריכים לחוות את הדבר הזה. מעבר לזה, היה קצת קשה לעכל את זה, זה היה רק שעתיים בגן, ומה הסיכוי שכל הילדים בגן יידבקו מהעובדה שהיה ילד מאומת אחד בגן. זה היה נראה לי טירוף להוציא כל הגן בידוד", היא אומרת.

ניקול טריגר מחדרה. באדיבות המשפחה
מוכנה לקחת סיכון. ניקול טריגר ובנה/באדיבות המשפחה

טריגר מוסיפה כי לא מעט הורים בגן החליטו שלא לשלוח את הילדים לגנים בעקבות מכת הבידודים: "הרבה הורים מפחדים שוב להיכנס לבידודים לפני החג. הרבה משאירים בבית. אני כן שולחת כי אני חושבת שצריך ללמוד לחיות עם זה. בסופו של דבר כל יום בגן הוא משמעותי עבור הילדים, וגם ככה אין שגרה בחודש הזה, במיוחד כשזה גן חדש".

"אני יודעת שזה אומר לקחת סיכון", אומרת טריגר. "אני כבר הבנתי את זה, אחרי שזה קרה לנו כל כך מהר, הבנתי שזה עוד הולך לקרות לנו הרבה. אני לא אופתע מהפעם הבאה, בואו נהיה מציאותיים. אני לוקחת את זה בחשבון, אבל מה אני יכולה לעשות? יש סיבה לכך שיש מסגרות, אנחנו זוג אנשים שעובדים ועוד נעזרים בכל כך הרבה עזרה כדי להצליח לעבוד. אז מה אני אשאיר את הילד בבית במעט הימים שיש בהם מסגרות בחודש הזה. לא יודעת איך אנשים אחרים עושים את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully