וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת התו הירוק החדש: רק 50% מהמורים התחסנו בבוסטר לקורונה

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 20:53

ממשרד החינוך נמסר כי מורים לא מחוסנים במנה השלישית יצטרכו החל מ-1 באוקטובר לבצע בדיקת קורונה פעמיים בשבוע - או שלא יוכלו להיכנס למוסד חינוכי. גורם במשרד הביע אופטימיות כי מרבית המורים יתחסנו בסוכות ובתחילת הלימודים: "הם כבר לא בעניין של הכחשת חיסונים"

בווידאו: יפה בן דוד בועדת החינוך של הכנסת מוחה על הדרישה ממנהלים לבדוק אישורי קורונה/צילום: ערוץ הכנסת

רק 50% מהמורים התחסנו לפי שעה במנה השלישית נגד נגיף הקורונה - כך עולה היום (ראשון) מנתוני משרד החינוך. זאת, כשב-1 באוקטובר יחלו התקנות החדשות של התו הירוק, לפיהן תוקפו יפוג עבור מי שלא התחסן בבוסטר. לפי משרד החינוך, אין בשלב זה כוונה להגמיש את התקנות ומורים יידרשו לבצע בדיקת קורונה פעמיים בשבוע, אחרת לא יוכלו להיכנס למוסד חינוכי.

לצורך התו הירוק החדש, החיסון השלישי יזכה בתעודת התחסנות כבר מהיום הראשון בו אדם חוסן - ללא צורך להמתין שבוע. כמו כן, ניתן להתחסן ללא התורים הארוכים שאפיינו את המתחמים במתן המנות הראשונות - אך עדיין נראה כי המורים לא ממהרים להתחסן. עם זאת, במשרד החינוך לא מוטרדים מהמצב, וסומכים על המורים שיתחסנוכבר בימים הקרובים.

"אנחנו מאמינים כי רוב המורים ילכו להתחסן בבוסטר גם מהלך חול המועד סוכות וגם במהלך הימים הראשונים של הלימודים", אמר לוואלה! גורם במשרד החינוך. "מורה שלא יתחסן בבוסטר יצטרך לבצע בדיקות. רוב המורים התחסנו בחיסון הראשון והשני, כלומר הם כבר לא בעניין של הכחשת חיסונים. אצל רובם זה רק עניין של תזמון מתי הוא ילך לעשות את השלישי. אני לא רואה מצב שבו רוב המורים לא ילכו להתחסן".

חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים, בי"ס יונתן נתניהו, רעננה, 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
בית הספר יונתן נתניהו, רעננה/ראובן קסטרו

לדברי הגורם, משרד החינוך ירחיב את נושא ההסברה על נגיף הקורונה בקרב המורים: "נגביר את ההסברה בקרב המורים וגם נערך למצב בו יקרה הגרוע מכל - שיהיה לנו פער גדול במורים. אבל אני לא רואה פה כאוס, המורים הם אנשים אחראיים. גם אין תורים לחיסונים".

עוד ציין הגורם את המלצת מומחי מינהל המזון והתרופות האמריקני של ה-FDA לחסן את עובדי ההוראה והבריאות בארצות הברית. זאת, במקביל לבני 65 ומעלה ואוכלוסיות נוספות בסיכון. "אני חושב שמה שה-FDA אמר הוא שבסך הכול המדיניות הישראלית היא רצינית", הדגיש.

"אנחנו מקבלים עדכונים על בסיס יומי לגבי כמה מורים התחסנו בבוסטר. אנחנו ננהל את זה, להגיד לך שזה אירוע לא מאתגר, שיהיו פה הרבה מורים שלא יתחסנו בבוסטר? זאת תהיה הפתעה, אבל אנחנו צריכים להתכונן לזה. האם נוכל להיערך לזה ב-100%? כנראה שלא. יהיו לזה השלכות ומשמעויות", סיכם.

עוד בוואלה!

השרים אישרו: ילדים עד כיתה ו' ללא בדיקת קורונה שלילית לא ישובו לבתי הספר והגנים

לכתבה המלאה

"אני רוצה ש-100% מהמורים יהיו מחוסנים"

רן ארז, יו"ר ארגון המורים, תמך בדרישת משרד החינוך כי המורים יתחסנו או יבדקו באופן דו-שבועי: "כולם צריכים להיות מחוסנים כפי שצריך. אני בעד זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. מורים שאין להם תו ירוק או שלא עושים בדיקות - לא יכולים לעבוד. אני לא יודע עד כמה הנתון הוא מדויק, אבל אם זה המצב, המצב הוא לא טוב. אני רוצה ש-100% מהמורים יהיו מחוסנים".

תלמידים עד כיתה ו' יצטרכו להציג אישור הורים על בדיקה שלילית

במקביל, ועדת החינוך אישרה את הוראת השעה שאישר מוקדם יותר קבינט הקורונה, לפיה ב-30 בספטמבר, יום החזרה ללימודים אחרי החגים, מנהל מוסד לא יאפשר כניסה לגן ילדים או לבית הספר עד כיתה ו', אלא אם כן הציג אישור הורים המעיד כי התלמיד ערך בדיקת קורונה מהירה שתוצאתה שלילית.

לפי התקנות שאושרו, כניסתו של ילד שיגיע לבית הספר ללא בדיקה תאופשר, אך הוא יופרד ככל האפשר מיתר התלמידים במוסד וידווח לאחראי עליו בהקדם, לצורך איסופו.

פתיחת שנת הלימודים | ביה"ס שפירא, ת"א 1 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
בית הספר שפירא, תל אביב/ראובן קסטרו

כמו כן, נציג משרד החינוך עדכן את ועדת החינוך לגבי התקדמות "מבצע אנטיגן 2", שם מבצע חלוקת בדיקות הקורונה המהירות לשימוש הביתי להורים לתלמידים עד כיתה ו' כדי שיוכלו להיבדק לקראת החזרה ללימודים אחרי סוכות - ואמר כי מתוך 1.6 מיליון ערכות אנטיגן, עד היום חולקו יותר מ-400 אלף ערכות.

בעקבות החלטת הקבינט, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד איימה בוועדת החינוך כי הארגון יעתור לבג"ץ אם מורים ייאלצו לתפקד כ"נאמני הקורונה", וייאלצו לאכוף את הדרישה להציג תעודה שלילית. "המורים והגננות הם לא סלקטורים ולא פקחי קורונה, הם אנשי חינוך שיחסיהם בנויים על אמון מול ההורים, ועכשיו אומרים להם להפר את מערכת היחסים הזאת בצורה מאוד פוגענית", טענה בן דויד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully