וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתונים ראשוניים: היענות גבוהה לחקירות האפידמיולוגיות הדיגיטליות

עודכן לאחרונה: 20.9.2021 / 7:51

משרד הבריאות החל להשתמש בשבועיים האחרונים בבוט דיגיטלי, שביכולתו לבצע חקירות אפידמיולוגיות דרך הודעות בווסטאפ. בפיקוד העורף שבעי רצון מהיענות הציבור לחקירה הדיגיטלית, אך חוששים כי היא עדיין לא מהווה תחליף מלא לתחקירנים אנושיים

כשבועיים לאחר שמשרד הבריאות החל להשתמש בבוט דיגיטלי לצורך חקירות אפידמיולוגיות, הצטברו אתמול (שני) נתונים ראשוניים על ההיענות לחקירה הווירטואלית, שאמורה בעתיד לגבות את המענה האנושי. לוואלה! נודע כי אלף אנשים קיבלו הודעת ווטסאפ מהבוט: 80% מהם הגיבו אליו ו-50% סיימו את החקירה האפידמיולוגית דרכו. 10% לא סיימו את החקירה באופן מלא, אך הגיעו לנקודה בה החקירה יכולה להגיע למיצוי.

בפיקוד העורף נרשמה שביעות רצון מההיענות של הציבור לחקירה הדיגיטלית. לשימוש בבוט כמה יתרונות, כשהבולט בהם הוא החיסכון במשאבים אנושיים. במפקדת אלון, המפקדה הלאומית לקטיעת שרשראות ההדבקה, מבינים שבתקופות שבין גלי התחלואה בהן ישנן פחות חקירות, יהיו גם פחות הקצאות לחוקרים, והבוט יוכל להשלים את החוסרים. בנוסף לכך, מאמינים שהשימוש בבוט עשוי לייעל את פעילות המערך, במיוחד בשלב בו יש מאומתים רבים שצריכים לעבור חקירות.

פעילות מפקדת ׳אלון׳ של פיקוד הערוף במאבק בקורונה 22 באוטקובר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
80% הגיבו. מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה/אתר רשמי, דובר צה"ל

מערך החקירות הדיגיטלי נמצא כעת עדיין בשלבי הרצה. בפיקוד העורף עדיין לומדים את קהל היעד שחקירה כזו מתאימה לו - אנשים עם אוריינטציה דיגיטלית וניידים חכמים. נוסף על כך, במפקדת אלון בונים חקירות שיתאימו גם למגזר החרדי, בו משתמשים בעיקר בניידים כשרים.

עד כה הבוט החדש הצליח למצוא את 23 הצעירים שאומתו בפסטיבל הפנג'ויה, וביצע עוד מספר חקירות שעזרו לנטר באופן חכם ויעיל מאומתים מתוך אירועים המוניים נוספים. מנגד, לפי שעה, הבוט לא יכול להוות תחליף מלא לתחקירנים אנושיים ולא מצליח להוריד את מפלס העומס במפקדת אלון, שעומד על כ-8,000 מאומתים בממוצע ליממה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully