וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות נדבקה בקורונה ממטופל בבית אבות - וקיבלה פיצוי של 116 אלף שקל

עודכן לאחרונה: 19.9.2021 / 21:32

א', אחות במוסד לקשישים במרכז הארץ, נדבקה בנגיף בשנה שעברה מאחד הדיירים שבהם טיפלה. לאחר שהבריאה, נותרה עם פגיעה בתפקוד הריאות. כשנה וחצי לאחר מכן, הצליחה להוכיח כי היא נדבקה מאחד הדיירים וקיבלה את מלוא הפיצוי

בווידאו: פרופ' אש מודיע על ביטול התו הירוק לבריכות פרטית ומביע אכזבה משיעור הירידה בתחלואה/צילום: ערוץ הכנסת

א', בת 52, אחות בבית אבות במרכז הארץ, זכתה בפיצוי כספי של 116 אלף שקלים, לאחר שנדבקה בנגיף הקורונה במקום עבודתה. הפיצוי הכספי התאפשר באמצעות ההכרה של ביטוח לאומי בדבר הידבקותה כ"תאונת עבודה".

האחות, שעבדה במשך 12 שנה באותו מקום עבודה, נדבקה בחודש אפריל 2020 בנגיף, לאחר שאחד הדיירים בו טיפלה היה חולה מאומת.

א', הבריאה מהקורונה, אולם עדיין נותרה עם פגיעה בריאותית משמעותית בתפקוד הריאות ועד היום לא חזרה לעבוד. שנה וחצי לאחר המקרה, קיבלה את מלוא סכום הפיצוי מביטוח לאומי, לאחר שהוכח כי אכן מדובר בתאונת עבודה.

הצוות של בית החולים ברזילי בבית האבות "זהבית" באשקלון, שם ישנו חשד לטעות בביקות הקורונה של של 29 חוסים (2020\04\17). דוברות אשקלון, אתר רשמי
תקבל פיצוי נוסף/אתר רשמי, דוברות אשקלון

"נגרם לה נזק בריאותי עד היום", אמרה עו"ד אורטל יונה המייצגת את א'. "יש השלכות למחלה ונוצרה לה פגיעה משמעותית בריאות, מה שפוגע בה לבצע מאמץ פיזי. היא לא יכולה לחזור למקצוע שלה".

"לרוב מפצים על ימי המחלה ואז זה מסתכם ב'גרושים', אבל בשל העובדה שנגרם נזק לעובדת לאחר שנדבקה בקורונה מאחד הדיירים בבית האבות, הבקשה שלנו הייתה להכיר בזה כתאונת עבודה. ואכן ביטוח לאומי הכיר בכך. הוכחנו שאותו דייר, הדביק גם עובדים נוספים במתחם ושהיא הייתה צמודה אליו במשך יומיים".

א' כבר קיבלה לידיה את מלוא הסכום וסבירות גבוהה שתקבל כספים נוספים בעתיד. בדצמבר, ככל הנראה תקבל, מענק נוסף שטרם נקבע גובהו. "הלקוחה שלי שמחה מאוד מהפיצויים", אמרה עו"ד יונה. "ברוב המקרים, קשה מאוד להוכיח שאדם נדבק בזמן העבודה. כל מי שחולה מקורונה לא מקבל על זה פיצוי מהמדינה, זה רק בגלל שהיא נדבקה במסגרת עבודתה היא קיבלה את הפיצוי הזה".

עו"ד יונה הדגישה כי "אנשים שחושבים שהם חלו במקום עבודתם, חשוב לציין את זה כבר בבדיקה הראשונית אצל הרופא כך שזה יירשם ויוכל לשמש כאסמכתא להמשך. כמו כן, מומלץ ורצוי להגיש את התביעה תוך שנה מיום הפגיעה או מהיום בו אובחן החולה בנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully