וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 נשים בהיריון חולות בקורונה בביה"ח בילינסון, 2 במצב קשה עם חשש ללידה מוקדמת

עודכן לאחרונה: 14.9.2021 / 12:23

כל החולים במחלקות הקורונה בבילינסון לא התחסנו כלל, מחציתם מבחירה ומחציתם מדוכאי חיסון שגופם לא יכול לפתח את הנוגדנים. שתי הנשים נמצאות בשבוע ה-30 להיריון והועברו לטיפול נמרץ. "מחלה בהיריון - משמעותה יילוד העובר בשבוע די התחלתי. החיסון בהיריון מאוד בטוח"

שמונה נשים בהיריון מאושפזות במחלקות הקורונה בבית החולים בילינסון, בהן שתיים במצב קשה שנמצאות בשבוע 30 להיריון, והן הועברו לטיפול נמרץ עם חשש ללידה מוקדמת. "הן חלו בשבוע מוקדם יחסית בהיריון", אמרה היום (שלישי) ד"ר נעה רז אליקים בריאיון לגולן יוכפז ב-103FM, והוסיפה כי "מספר הנשים המאושפזות בהיריון גבוה".

"אני חושבת שהסיבה שנשים בהיריון לא מתחסנות, היא כדי להגן על העובר", העריכה רז אליקים והוסיפה כי "הן חושבות שחיסון יכול להזיק. אנו כבר יודעים שזה לא כך, יש לנו המון מידע על חיסונים בהיריון. החיסון מאוד בטוח בהיריון. הנשים צריכות להבין שכשהן חולות בקורונה, המשמעות של כך היא בדרך כלל ליילד את העובר בשבועות מאוד התחלתיים, היילוד מגן על האם ומאפשר להחלים מהמחלה ולא להידרדר".

עוד סיפרה רז אליקים כי כל החולים במחלקה - לא מחוסנים. מחציתם בחרו שלא להתחסן, ומחציתם מדוכאי חיסון שגופם לא יכול לפתח נוגדנים לנגיף ולכן החיסון לא יעיל עבורם. היא העידה כי חל שינוי גם בצורה בה המחלה באה לידי ביטוי בחולים החדשים: "מספר החולים החדשים במחלקה באמת ירד, אך אופי החולים מאוד השתנה. אנו רואים שינוי מגמה שמעותי שכנראה נובע מהחיסון השלישי. לפני החיסון השלישי היו מבוגרים מחוסנים שעל אף שהיו במצב קשה, הוא היה יציב. יכולנו לשחרר אותם עם הביתה עם חמצן. החולים הללו נעלמו לגמרי לשמחתנו, אך התחלפו בחולים צעירים יותר והמחלה הרבה יותר סוערת אצלם".

בסיום דבריה, התייחסה להצפה במספר החולים הפוקדים את מחלקות הטיפול הנמרץ ברחבי הארץ, והתריעה: "אחד הדברים המשמעותיים בימים האחרונים היא ההצפה בטיפולים הנמרצים, זה קיים בכל הארץ. בגלל שאופי החולים השתנה, רבים מהם נדרשים לטיפול נמרץ כללי. הטיפול הנמרץ שלנו הכיל שש מיטות, גדל לשמונה והבוקר עבר החולה התשיעי לשם, זה הרבה מעבר לכוח האדם שטיפול נמרץ בנוי לו. הטיפולים הנמרצים באי ספיקה. כל מיטה שנפתחת היא על חשבון טיפול נמרץ רגיל. אני יודעת שבכל הארץ הטיפולים הנמרצים ממש מלאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully