וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבתו של איתן בירן דוחה את הטענות לחטיפה: "מצבו בכי רע, רצה לחזור לישראל"

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 10:18

סבתו מצד האם של הילד ששרד את האסון באיטליה, אתי, דוחה את הטענות לחטיפתו ממשפחת אביו. "הוא מאושר בארץ", אמרה בריאיון ל-103FM. "הוא עובר אבחונים מאוד יסודיים, כולל טיפול פסיכולוגי". מנגד, אור נירקו, בעלה של איה, דודתו של איתן טוען: כל מה שאתי אומרת שקר וכזב

בווידאו: שר התחבורה האיטלקי מבטיח למצות את החקירה ולסייע למשפחתו של איתן/צילום: רויטרס

אתי פלג, סבתו מצד האם של איתן בירן שאיבד את כל משפחתו באסון הרכבל באיטליה, דחתה הבוקר (שני) בריאיון ל-103FM את הטענות לפיהן איתן נחטף בידיהם. "לא הייתה פה שום חטיפה. הילד פשוט רצה לחזור לישראל כבר המון זמן". מנגד, מספר אור נירקו, בעלה של איה, דודתו של איתן מצד האב כי "אנחנו כבר יומיים לא ישנים, דואגים מאוד לילד".

אתי המשיכה ותיארה את המצב של איתן כ"בכי רע", והדגישה כי "לא הייתה פה שום חטיפה, גם כשההורים שלו היו בארץ הוא רצה תמיד להיות פה בישראל. הוא נולד וגדל בבית שלי".

עוד אמרה כי "סוף סוף אחרי ארבעה חודשים רופאים יראו מה קורה עם הילד. הוא לא ראה שום רופא חוץ מדודה שלו באיטליה, החתול שמר על הקצפת. היא בכלל רופאה של אסירים. במשך ארבעה חודשים אסרו עליי ועל שמוליק להיפגש עם הרופאים והפסיכולוגים".

משפחת בירן. באדיבות המשפחה
מצבו של איתן "בכי רע"/באדיבות המשפחה

אתי סיפרה כי איתן עובר אבחונים "מאוד יסודיים" בבית החולים שיבא-תל השומר, "כולל טיפול פסיכולוגי, מה שהיה צריך לעשות לפני הרבה זמן ולא נעשה. איתן הוא העולם שלנו ואנחנו רוצים לדעת שהוא בסדר, זה כל מה שמעניין אותנו".

לטענתה, "הילד מאושר מאוד שהוא חזר לישראל, הוא בכלל לא הכיר את המשפחה באיטליה. לא היה קשר בכלל בין המשפחות. אבל אני מטפלת בו עכשיו, ברור, כי אני הסבתא, אני האמא של טל. אני מטפלת באיתן".

מנגד, אור נירקו אמר כי "אחרי שחטפו את איתן, אפשר לתאר איך אנחנו מרגישים". נירקו הסביר את הרגעים בהם הבינו כי קורה משהו לא בסדר ביום החטיפה. "הבנו שיש בעיה כשאיתן לא הגיע. אתי עצמה הייתה באיטליה, היא חלק מהחטיפה, אבל היא טוענת שיום לפני היא טסה בישראל כדי שלכאורה היא לא תהיה שותפה לדבר עבירה".

איתן ותום בירן. באדיבות המשפחה
איתן (משמאל) ואחיו תום שנהרג באסון/באדיבות המשפחה

נירקו התייחס לטענות של אתי לפיהן איתן לא טופל באיטליה כראוי ואמר כי "כל מה שסבתא שלו אתי אומרת זה שקר וכזב ויש לנו את כל המסמכים להעיד שהם משקרים".

הוא הוסיף כי הוא ינטוש את המאבק המשפטי רק אחרי שהחוטפים יהיו בבית הכלא. "אני רואה רק דבר אחר לנגד עיניי - וזו טובתו של איתן". על המאמצים להחזרת איתן באמצעות הרשויות אמר כי "אנחנו בקשר עם שגריר ישראל באיטליה, אנחנו בקשר עם כל מיני גורמים בישראל ואנחנו בעיקר בקשר עם רשויות החוק והמשפט הכי הגבוהות באיטליה. אנחנו כבר יומיים לא ישנים, דואגים מאוד לילד. אני לא רוצה להיכנס ללכלוכים, אבל אני מכיר את כל הכביסה המלוכלכת של המשפחה - ויש הרבה לכלוך".

הטענה לחטיפתו של איתן החלה ביום שבת כשדודתו של איתן, איה, אחות של אביו, טענה כי הוא עזב את ביתו בעיר פאביה שבצפון המדינה בשעה 11:30 יחד עם סבו, שמואל פלג, שהיה אמור להחזיר אותו בשעה 18:30.

משלא שבו, ולאחר שהדודה ניסתה להשיג את הסבא ללא הצלחה, שלח פלג הודעה בה נכתב כי "איתן חזר הביתה". בהמשך, קיבלה איה מסרון נוסף מעורכת הדין של משפחת פלג, לפיו איתן אכן נחת בישראל. הברחתו של איתן לארץ התאפשרה מפני שמשפחת פלג המשיכה להחזיק בדרכון הישראלי של איתן, בניגוד להוראת השופטת באיטליה. דודתו הגישה תלונה במשטרה.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully