וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: איתן בירן, הניצול היחיד באסון הרכבל באיטליה, נחטף על ידי סבו והוטס לישראל

עודכן לאחרונה: 12.9.2021 / 0:54

מאבק האפוטרופוסות בין משפחת אביו ואמו של איתן עולה שלב, כשעל פי פרסום בכאן 11, דודתו של איתן הגישה תלונה במשטרה לאחר שסבו שהיה אמור להשיב אותו לביתו, הודיע לה כי איתן נחת בישראל. הברחתו התאפשרה מפני שמשפחת האם המשיכה להחזיק בדרכונו הישראלי, בניגוד להוראה

בווידאו: דודתו של איתן מספרת על מאבק המשמורת/צילום: ניב אהרונסון

חשד כי איתן בירן, הניצול היחיד באסון הרכבל באיטליה, נחטף על ידי סבו והוטס לישראל - כך פרסמה היום (שבת) כתבת כאן 11 אנטוניה ימין. האירוע מהווה המשך למאבק על האפוטרופוסות שמתנהל בין המשפחות של אביו ואמו של איתן בחודשים האחרונים.

לטענתה של דודתו של איתן, איה, אחות של אביו, הוא עזב היום את ביתו בעיר פאביה שבצפון המדינה בשעה 11:30 יחד עם סבו, שמואל פלג, שהיה אמור להחזיר אותו בשעה 18:30.

משלא שבו, ולאחר שהדודה ניסתה להשיג את הסבא ללא הצלחה, שלח פלג הודעה בה נכתב כי "איתן חזר הביתה". בהמשך, קיבלה איה מסרון נוסף מעורכת הדין של משפחת פלג, לפיו איתן אכן נחת בישראל. הברחתו של איתן לארץ התאפשרה מפני שמשפחת פלג המשיכה להחזיק בדרכון הישראלי של איתן, בניגוד להוראת השופטת באיטליה. דודתו הגישה תלונה במשטרה.

משפחת בירן, שהוריה ובנם נהרגו בנפילת הרכבל באיטליה, 24 במאי 2021. באדיבות המשפחה
משפחת בירן/באדיבות המשפחה

שני צדי משפחתו של איתן בן החמש, שהוריו ואחיו נהרגו באסון הרכבל באיטליה, נאבקים כדי לקבל את המשמורת עליו בשלושת החודשים שחלפו מאז המקרה. עד כה שהה איתן אצל איה, אחותו של אביו, שמתגוררת באיטליה. לפני כחודש יצאה דודתו מצד האם, גלי פלג, במתקפה חריפה נגד איה ובישרה שפתחה בהליך אימוץ.

"הילד הזה עבר טראומה קשה ובלתי נתפסת", אמרה פלג בהצרה לתקשורת. "אנחנו כאן במטרה להראות לאיתן שאנו פה ולא מתכוונים להיעלם. הוא כבר איבד משפחה אחת, הוא לא צריך לאבד עוד אחת. לא ראינו שום גורם נייטרלי שאבחן את איתן מבחינה נפשית". לטענתה, המשפחה של איה מתנגדת לכך שייפגש עמה. "כרגע הוא חושב שהוא עשה משהו לא בסדר כל פעם שהוא נמצא איתנו".

פלג המשיכה והאשימה את המשפחה באיטליה. "חשוב לנו שאיתן ייראה שלא נעלמנו לו, הוא פשוט כל מה שנותר לנו מהאסון הזה. הוא הנס שלנו, ואני צריכה לוותר עליו כי המשפחה הזאת חושבת שאנחנו משפיעים עליו רע באיזשהו אופן? הוא נחטף על ידי משפחה שכלל לא הכירה אותו. לא הייתה קרובה אליו בשום צורה".

"הילד הזה כבוי ושבור, הוא חיוור הוא לא נפגשנו עם החברים שלו, אנחנו ראינו אותו", הוסיף רון פרי, בן הזוג של פלג. "אנחנו רוצים להמשיך את הדרך של ההורים של איתן. יש לנו את אהבה, את המקום, את החום כאן בארץ. לא ייתכן שהילד הזה יישאר עם אישה שלא הכירה אותו, שאין לה תמונה אחת איתו. היא התנכלה לאחות של אישתי, לטל. מדובר במשפחה שמנכרת את הילד לחלוטין מהמשפחה שלו. זה פשוט מחטף".

עוד בוואלה!

"נחטף על ידי משפחה שלא מכירה אותו": המאבק על איתן בן ה-5 מחריף

לכתבה המלאה
עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
"הטענה כי איתן נחטף מופרכת ומשוללת כל יסוד". משפחת בירן/באדיבות המשפחה

מבני המשפחה המתגוררים בארץ נמסר: "איתן בירן שאיבד את כל משפחתו בטרגדיה הנוראית באיטליה אכן הגיע לישראל בהתאם לרצון ותכניות הוריו שנספו באסון. עם הגעת איתן לארץ, הוא נשלח על ידי משפחתו לבדיקות רפואיות נרחבות וכרגע הילד מקבל סופסוף את הטיפול והליווי המקצועי הנדרש והמתאים. הטענה כי איתן נחטף מופרכת ומשוללת כל יסוד והעניינים יתבהרו בהמשך ויתבררו בבית המשפט בישראל שזה המקום לדון בכך. מעבר לכך אין הכוונה לעבור על צווי איסור פרסום על פי דין, הנוגעים לקטין".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully