וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחטף על ידי משפחה שלא מכירה אותו": המאבק על איתן בן ה-5 מחריף

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 13:18

דודתו מצד אמו של הילד שמשפחתו נהרגה באסון הרכבל באיטליה הצהירה שפתחה בהליך אימוץ, במטרה להעביר את המשמורת על איתן מאחותו של האב אליה. "הם מנכרים אותו מאיתנו לחלוטין, הוא לא צריך להרגיש רע כשאנחנו נפגשים", טענה. משפחתו של האב טרם הגיבה

בווידאו: דודתו של איתן מספרת על מאבק המשמורת/צילום: ניב אהרונסון

שני צדי משפחתו של איתן בירן בן החמש, שהוריו ואחיו נהרגו באסון הרכבל באיטליה, נאבקים כדי לקבל את המשמורת עליו בשלושת החודשים שחלפו מאז המקרה. עד כה שהה איתן אצל איה, אחותו של אביו, שמתגוררת באיטליה. היום (רביעי) יצאה דודתו מצד האם, גלי פלג, במתקפה חריפה נגד איה ובישרה שפתחה בהליך אימוץ.

"הילד הזה טראומה קשה ובלתי נתפסת", אמרה פלג בהצרה לתקשורת. "אנחנו כאן במטרה להראות לאיתן שאנו פה ולא מתכוונים להיעלם. הוא כבר איבד משפחה אחת, הוא לא צריך לאבד עוד אחת.
לא ראינו שום גורם נייטרלי שאבחן את איתן מבחינה נפשית". לטענתה, המשפחה של איה מתנגדת לכך שייפגש עמה. "כרגע הוא חושב שהוא עשה משהו לא בסדר כל פעם שהוא נמצא איתנו".

עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
משפחת בירן/באדיבות המשפחה

פלג המשיכה והאשימה את המשפחה באיטליה. "חשוב לנו שאיתן ייראה שלא נעלמנו לו, הוא פשוט כל מה שנותר לנו מהאסון הזה. הוא הנס שלנו, ואני צריכה לוותר עליו כי המשפחה הזאת חושבת שאנחנו משפיעים עליו רע באיזשהו אופן? הוא נחטף על ידי משפחה שכלל לא הכירה אותו. לא הייתה קרובה אליו בשום צורה".

"הילד הזה כבוי ושבור, הוא חיוור הוא לא נפגשנו עם החברים שלו, אנחנו ראינו אותו", הוסיף רון פרי, בן הזוג של פלג. "אנחנו רוצים להמשיך את הדרך של ההורים של איתן. יש לנו את אהבה, את המקום, את החום כאן בארץ. לא ייתכן שהילד הזה יישאר עם אישה שלא הכירה אותו, שאין לה תמונה אחת איתו. היא התנכלה לאחות של אישתי, לטל. מדובר במשפחה שמנכרת את הילד לחלוטין מהמשפחה שלו. זה פשוט מחטף".

משפחתו של האב טרם הגיבה לטענות.

עוד בוואלה!

לאחר 19 יום: איתן בן ה-5 ששרד את אסון הרכבל באיטליה שוחרר מבית החולים

לכתבה המלאה
מסע"ת של גלי פלג, דודתו של הילד איתן בירן שמשפחתו נספתה באסון הרכבל באיטליה. ניב אהרונסון
"אנחנו לא מתכוונים להיעלם". גלי פלג ורון פרי/ניב אהרונסון

בתאונה שהתרחשה ב-23 במאי בהרי האלפים נהרגו 14 איש, בהם חמישה בני משפחת בירן. איתן היה היחיד ששרד, והוא התאושש בבית חולים במשך 19 יום עד שפקח את עיניו, כשלצדו בני משפחה שהגיעו מישראל.

הרשויות באיטליה עצרו שלושה חשודים בעקבות התאונה - בעלי החברה, עובד ומהנדס שהיה אחראי על תחזוקת הקרונות - בטענה שהם היו מודעים לבעיות הטכניות במתקן. התביעה אמרה כי השלושה שמו ביודעין "מזלג" שמונע את הפעלת בלמי החירום על מנת שלא יפעלו באופן קבוע. הם שוחררו מאז אחרי שהשופטים קבעו כי אין חשש שהם יברחו או ישבשו את החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully