וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של איתן ששרד את אסון הרכבל: "הוא לא נחטף, ממלאים את רצון המשפחה"

עודכן לאחרונה: 13.9.2021 / 7:46

בני משפחתו של בן החמש השוהים בישראל טוענים כי בניגוד לטענות, הוא אינו נחטף לישראל ומיד עם הגעתו הועבר לטיפול רפואי בבית החולים שיבא. "הבאתו נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו, הוא עטוף באהבה"

בווידאו: שר התחבורה האיטלקי מבטיח למצות את החקירה ולסייע למשפחתו של איתן/צילום: רויטרס

משפחת אמו של איתן בירן בן החמש הודיעה הערב (ראשון) כי הוא חזר לישראל, "כפי שרצו הוריו". הם הוסיפו כי עם הגעתו, נמצא איתן בטיפול אינטנסיבי של צוות רפואי בכיר בבית החולים שיבא "לנוכח מצבו המורכב והרגיש שלא ניתן לפרטו".

הם הכחישו כי איתן נחטף מאיטליה, כפי שטוענת משפחתו של אביו המתגוררת בארץ המגף. "הבאתו של איתן לישראל נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו, הוא לא נחטף ולא שום דבר מופרך הדומה לכך. הוא נמצא בחיק המשפחה, עטוף באהבה וחום כפי שראוי שיהיו לו".

איתן בן ה- 5. באדיבות המשפחה
"עטוף באהבה וחום". איתן בירן/באדיבות המשפחה

הליך החזרתו של איתן בירן לאיטליה יכול להתבצע רק כתוצאה מהליך משפטי, שלפי מקורבים למשפחה טרם החל. מהות המחלוקת בין המשפחות כרגע היא סביב נושא האפוטרופסות על איתן. לפי מקור המעורב בפרשה, תקופת האפוטרופסות הוגדרה כזמנית לתקופת הביניים, שלא הוגדרה.

לפי אותו מקור, סבו של איתן נמצא כעת מסביב לשעון עם הילד, שפונה ישירות משדה התעופה לבית החולים שיבא באמבולנס. לפי אותו מקור, הסב לא היה צריך "לעשות מניפולציות" בשדה התעופה כדי להוציא את הילד לישראל.

עוד בוואלה!

דודתו של הילד איתן שאיבד את משפחתו באסון הרכבל באיטליה: "נאלצנו להחזירו הביתה"

לכתבה המלאה
משפחת בירן. באדיבות המשפחה
משפחת בירן/באדיבות המשפחה

אמש, לטענתה של דודתו של איתן, איה, אחותו של אביו, הוא עזב את ביתו בעיר פאביה שבצפון המדינה בשעה 11:30 יחד עם סבו, שמואל פלג, שהיה אמור להחזיר אותו בשעה 18:30.

משלא שבו, ולאחר שהדודה ניסתה להשיג את הסבא ללא הצלחה, שלח פלג הודעה בה נכתב כי "איתן חזר הביתה". בהמשך, קיבלה איה מסרון נוסף מעורכת הדין של משפחת פלג, לפיו איתן אכן נחת בישראל. לטענת איה, הברחתו של איתן לארץ התאפשרה מפני שמשפחת פלג המשיכה להחזיק בדרכון הישראלי של איתן, בניגוד להוראת השופטת באיטליה. דודתו הגישה תלונה במשטרה.

שני צדי משפחתו של איתן בן החמש, שהוריו ואחיו נהרגו באסון הרכבל באיטליה, נאבקים כדי לקבל את המשמורת עליו בשלושת החודשים שחלפו מאז המקרה. עד כה שהה איתן אצל איה, אחותו של אביו, שמתגוררת באיטליה. לפני כחודש יצאה דודתו מצד האם, גלי פלג, במתקפה חריפה נגד איה ובישרה שפתחה בהליך אימוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully