וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 ימים למצוד: חשש שארגוני הטרור יציתו את השטח בעוד פיגועים; לוחמים: מתפרעים עומדים בטווח אפס

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 21:33

במערכת הביטחון מעריכים כי הארגונים אינם מרוצים מהיקף ההתפרעויות לאחר בריחת האסירים מכלא גלבוע, ונערכים לאפשרות שיפנו להוצאת פיגועים כמו ניסיון הדקירה בבירה ואף לירי והנחת מטענים. המפגע בניסיון הדקירה בירושלים: רופא שעבד בביה"ח אסף הרופא

בווידאו: שוטר נפצע בזמן שניטרל ניסיון פיגוע דקירה בירושלים/צילום: דוברות המשטרה

כוחות הביטחון ממשיכים גם הערב (שישי) במצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע לפני כחמישה ימים. במקביל, ביהודה ושומרון נשמרת הכוננות הגבוהה מחשש להתפתחות הפרות סדר. באוגדת איו"ש מביעים הערב חשש שארגוני הטרור יוציאו לפועל פיגועים, כמו ניסיון הדקירה שאירע בעיר העתיקה בירושלים וכן פיגועי ירי ושימוש במטעני חבלה.

כבר בשעות הערב, לאחר ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה, כוחות משטרה פשטו על ביתו של המחבל חאזם אלג'ולאני בשועפאט, ועיכבו לחקירה את אחיו ושני בניו. אלג'ולאני, רופא במקצוע, עבד בעברו בבית החולים אסף הרופא וניהל מרפאה לרפואה משלימה במזרח ירושלים.

הפגנות פלסטיניות ביהודה ושומרון, 10 בספטמבר 2021. מוחמד טורוקמן, רויטרס
הפגנות פלסטיניות ביהודה ושומרון, היום/רויטרס, מוחמד טורוקמן
הפגנות ביהודה ושומרון, 10 בספטמבר 2021. רויטרס
הפגנות פלסטיניות ביהודה ושומרון, היום/רויטרס

במהלך היום המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים בבירה מחשש להתפתחות הפרות סדר אלימות במהלך תפילות יום השישי, בצל בריחת המחבלים. הכוננות הגבוהה נשמרה גם בגזרת יהודה ושומרון, ולמרות השקט היחסי שנשמר במהלך היום, קצין בכיר באוגדה מזהיר כי המצב עלול להסלים.

לדברי הקצין, חרף ההתחממות בימים האחרונים, הארגונים אינם מצליחים ללבות את הרחוב הפלסטיני כפי שהיו רוצים. "גם בהפגנות הגדולות ביותר, מספר המפגינים לא עלה על אלף אזרחים", אמר. בשל כך, באוגדה מעריכים כי ארגוני הטרור ינסו להגביר את הטרור העממי באמצעות פיגועי סכינאות והשלכות בקבוקי תבערה על צירי התנועה המרכזיים. אם האפקט לא יושג, במערכת הביטחון חוששים שהארגונים יפנו אל תשתיות טרור "ממוסדות" ולביצוע פיגוע ירי או הנחת מטעני חבלה. "לשם כך הוחלט לתגבר את האוגדה במספר גדודים. לא רק לאבטח את קו התפר ולמנוע את חדירת האסירים הביטחוניים לשטחים", הסביר הקצין.

חיפושי משטרת ישראל אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, 10 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
חיפושי המשטרה אחר המחבלים הנמלטים, היום/דוברות משטרת ישראל
חיפושי משטרת ישראל אחר המחבלים שנמלטו מכלא גלבוע, 10 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
חיפושי המשטרה אחר המחבלים הנמלטים, היום/דוברות משטרת ישראל

בהקשר זה, לפי ההערכות במערכת הביטחון, בחמאס לא מרוצים מהיקף הפרות הסדר שהתרחשו בימים האחרונים, בעיקר בגזרת חברון, שנועדו להביע הזדהות עם הג'יהאד האסלאמי ואסיריו הנמלטים. מנגד, על מנת למנוע הסלמה, לוחמים שמאיישים את שער "חסם שוטר" שבחברון סיפרו כי הונחו לנקוט איפוק וריסון מול המפגינים שיידו אבנים.

הפגנות בהר הבית, 10 בספטמבר 2021. עמאר עוואד, רויטרס
הפגנות פלסטיניות בהר הבית, היום/רויטרס, עמאר עוואד
הפגנת הזדהות עם המחבלים שברחו מכלא גלבוע, חברון, 8 בספטמבר 2021. וויסאם השלמון, פלאש 90
הפגנת תמיכה במחבלים הנמלטים, רביעי/פלאש 90, וויסאם השלמון

לפי אותם לוחמים, לפני יומיים צעירים פלסטינים יידו אבנים במשך כחצי שעה ללא כל תגובה. הם סיפרו כי רק אתמול הוחלט לצאת ולפעול בשטח הפלסטיני כדי להרחיק את ההמון מהיישוב היהודי. תוך כדי הפעילות והפעלת אמצעי לפיזור הפגנות עלה צעיר על קוביות הבטון, בטווח אפס מלוחמי צה"ל. אחד הלוחמים נאלץ לקפוץ עליו ולעצור אותו. הלוחמים אמרו בשיחות סגורות, כי התעוזה של הצעירים הפלסטינים נובעת מכך שהם מבינים שצה"ל מנסה להכיל את האירועים ולא לפגוע בהם.

לצד הכוננות והדריכות, בצה"ל העלו את המוכנות לחדירת האסירים לשטחי יו"ש מפתחים בקו התפר וניהול מצוד בשטחים. בשלב זה מתנהל מרכז הכובד של המצוד בעומק שטח ישראל.

הפגנת תמיכה בפלסטינים בחיפה, 10 בספטמבר 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה במחבלים הנמלטים, היום בחיפה/מערכת וואלה!, יואב איתיאל
הפגנה באום אל פאחם כהזדהות עם המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע, 10 בספטמבר 2021. יואב איתיאל, מערכת וואלה!
הפגנת תמיכה במחבלים הנמלטים, היום באום אל-פחם/מערכת וואלה!, יואב איתיאל

לצד המתיחות הגבוהה בשטחים ובבירה, הפגנות הזדהות עם ששת הנמלטים מכלא גלבוע התקיימו גם בכמה מוקדים בתוך שטח ישראל, בפרט בצפון הארץ - שם מתמקדים החיפושים. במושבה הגרמנית בחיפה החלו כמה עשרות בהפגנה למען האסירים. הם הניפו דגלי פלסטין ושלטים, קראו קריאות לאומניות קצובות ביניהן היום "מחיפה לגלבוע - לכלא לא חוזרים". הפגנה נוספת התרחשה באום אל-פחם בהשתתפות כמה עשרות מפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully