וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכירים ברשות הסכימו לסייע בחיפושים אחר המחבלים שנמלטו מהכלא

יפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 10.9.2021 / 8:41

בכיר ברשות הפלסטינית אמר לעיתון אל-אחבאר כי בפתח ובמנגנוני הביטחון הפלסטיניים יעזרו לישראל ללכוד את ששת האסירים, בתנאי שלא יחוסלו אלא יילקחו חזרה למאסר. זאת, מחשש שאם הפרשה לא תסתיים בקרוב, היא תגרור מחאה פלסטינית שלא תשרת את עמדת הרשות

בווידאו: חיפושים אחר האסירים שנמלטו מכלא גלבוע/צילום: אמיר בוחבוט

בכירים בפתח ובמנגנוני הביטחון ברשות הפלסטינית הודיעו לישראל כי הם מסכימים לעזור במצוד אחר ששת המחבלים שנמלטו ביום שני מכלא גלבוע - כך אמר היום (שישי) בכיר ברשות לעיתון הלבנוני אל-אחבאר. על פי הדיווח, הסיוע הותנה בדרישה שהמחבלים שייתפסו ישובו למאסר, ולא יחוסלו.

על פי המקור ברשות, ההחלטה התקבלה בתום דיון שהתקיים אתמול בין בכירים בוועד המרכזי של פתח לאנשי ביטחון ברשות. זאת, מתוך רצון לסיים את הפרשה, מחשש שהיא תגרור מחאה עממית שלא תשרת את עמדת הרשות - הרגעת המצב כדי להשלים את תוכנית "השלום הכלכלי".

כמו כן, על פי הדיווח, הרשות הסכימה להרגיע את התסיסה בבתי הכלא הביטחוניים בישראל, מחשש שהיא מעוררת את הרחוב הפלסטיני. עוד עולה מהדיווח כי לפני שבועיים, בפגישה בין גנץ לאבו מאזן, הסכים הראשון לשחרר אסירים פלסטינים כדי לחזק את מעמד הרשות.

ששת האסירים הביטחוניים שברחו מכלא גלבוע, 6 בספטמבר 2021. דוברות משטרת ישראל
הרשות תסייע ללכוד אותם? ששת האסירים שנמלטו מכלא גלבוע/דוברות משטרת ישראל

בתוך כך, בפיקוד מרכז נערכים היום להפרות סדר אלימות ועצרות הזדהות ברחבי יהודה ושומרון. "אנחנו מעריכים שעיקר המחאה האלימה תתקיים אחרי תפילות בהר הבית על רקע האירועים בבתי הכלא בישראל והפגיעה לטענתם בתנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים. הצפי הוא לאלימות משמעותית", אמר גורם ביטחוני. "צה"ל קיבל תגבור כוחות משמעותי ובהתאם למודיעין שיגיע ייתכן מאוד ויתגברו את אוגדת יו"ש בכוחות נוספים".

אמש, המשטרה העלתה כוננות בכל רחבי הארץ לדרגה אחת לפני הגבוהה ביותר ותגברה כוחות בריכוזי קהל ומרכזי קניות ברחבי הארץ. כמו כן, קיימת היערכות להפרות סדר במוקדים נוספים ולסיוע לשב"ס להפרות סדר בבתי כלא. בירושלים המשטרה תגברה כוחות לקראת אירועי סליחות שהתקיימו הלילה ולקראת תפילת שישי בהר הבית היום. עשרות המחסומים יהיו פרוסים ברחבי הארץ גם בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully