וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת המחבלים מכלא גלבוע: השר בר-לב החליט להקים ועדת חקירה חיצונית

עודכן לאחרונה: 9.9.2021 / 20:07

השר לביטחון הפנים החליט כי תוקם ועדה בראשות שופט בדימוס לחקירת נסיבות המחדל שבמסגרתו נמלטו ששת האסירים הביטחוניים. ההחלטה התקבלה בתיאום עם בנט ולאחר התייעצות עם מנדלבליט, והיא תובא לאישור הממשלה. "כשל חמור, לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה"

בווידאו: דברי השר לביטחון הפנים עמר בר-לב והמפכ"ל קובי שבתאי על אירוע הבריחה/צילום: שלומי גבאי

השר לביטחון הפנים עמר בר לב החליט היום (חמישי) להקים ועדה חיצונית לחקירת נסיבות המחדל שבמסגרתו נמלטו מכלא גלבוע שישה מחבלים, שלא נתפסו עד כה.

ההחלטה תואמה עם ראש הממשלה בנט והיא תובא לאישור הממשלה. טרם ברור מי יהיו חברי הוועדה. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בראש הוועדה יעמוד שופט בדימוס, שאותו צפוי למנות שר המשפטים גדעון סער.

"לא נותיר אבן על אבן ללא בחינה", מסר השר בר-לב. "בליל יום שני אירע כשל חמור שיש למצות את הבדיקה לגביו. אני סומך על ממשלת ישראל כי תאשר את המלצתי ונוכל לרדת לשורש האירועים שהובילו לתוצאה הקשה".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, סייר בכלא ״קציעות״, בליווי סגן השר יואב סגלוביץ ונציבת שב״ס, רב-גונדר, קטי פרי, 9 בספטמבר 2021. דוברות שב"ס
בר-לב בסיור בכלא קציעות, היום/דוברות שב"ס

החלטת השר בר לב התקבלה ברקע קריאות שעלו במערכת אכיפת החוק להקמת ועדת חקירה. "בריחת האסירים מכלא גלבוע זה לא כשל נקודתי, מדובר במחדל של שנים שזועק לשמיים", אמר הבוקר לוואלה! בכיר במערכת אכיפת החוק. "ככל שנחשפים פרטים נוספים על השתלשלות העניינים שהובילו לבריחה, מתבררים ממדי המחדל. אין מנוס מהקמת ועדת חקירה חיצונית ובלתי תלויה לבירור כל הנסיבות שהביאו לבריחת האסירים".

הבוקר, הבטיח השר לביטחון הפנים כי "נתקן את הכשלים שהובילו להימלטות ואם נמצא רשלנות מקצועית, נטפל גם בה". "מיום שני לפנות בוקר, עם היוודע דבר הימלטותם של האסירים הביטחוניים מכלא 'גלבוע', משטרת ישראל, צה"ל ושירות הביטחון הכללי עוסקים במרדף שלא ייפּסק עד שנשים את ידינו על המחבלים הנמלטים", אמר בר-לב, ואישר כי במקביל נערכת חקירה שבוחנת אם "הבריחה לוותה בפלילים".

פתח הבור דרכו ברחו ששת המחבלים. 06 בספטמבר 2021. ., אתר רשמי
"כשל חמור", פתח הבור שממנו ברחו המחבלים/אתר רשמי, .

בתוך כך, המהומות בבתי הכלא הביטחוניים נמשכות. מוקדם יותר, אסירים ביטחוניים בכלא רמון ניסו להצית תא כליאה. האסירים הינם פעילי פתח, ולפי דוברות שירות בתי הסוהר הושגה שליטה על האש. לפי שעה, שורר בבית הסוהר שקט מתוח.

אתמול פרצו מהומות ברמון וכן בבית הכלא הביטחוני קציעות שבנגב, בעקבות תוכנית שב"ס להעביר אסירים בין מתקני כליאה שונים. זאת, לאחר בריחת ששת המחבלים מכלא גלבוע ביום שני. הנהגת האסירים הביטחוניים הודיעה על מרד בבתי הכלא נגד "הצעדים הדכאניים" שננקטו נגד האסירים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully